anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Sony VAIO SVF1521H6EW, nie działa opcja recovery po zmianie rozmiaru partycji C: i utworzeniu dwóch nowych partycji

dkajzer
Poszukiwacz

Sony VAIO SVF1521H6EW, nie działa opcja recovery po zmianie rozmiaru partycji C: i utworzeniu dwóch nowych partycji

Witam serdecznie.

Posiadam laptop Sony Vaio, taki jak w tytule tematu. Fabrycznie na dysku twardym była utworzona tylko jedna partycja (co jest chore, przy rozmiarze dysku 750GB). Za pomocą programu EaseUS Partition Master zmniejszyłem rozmiar partycji C: i w powstałym miejscu utworzyłem dwie nowe partycje 😧 i E:. Pozostałych partycji nie ruszałem, tak to wygląda na screenie:

Messenger_5833580166959697271_13908338945041266.jpg

 

Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie to, że nie działa od tego czasu opcja recovery. Gdy laptop jest wyłączony wciskam przycisk "Assist", a po wciśnięciu klawisza f10 (lub po wyborze opcji "odzyskiwanie") wyrzuca mnie do ekranu logowania do systemu Windows 8.

Dlaczego tak się dzieje? Przecież partycja recovery pozostała nienaruszona! Dzwoniłem w tej sprawie do call center Sony, jednak Pani rozmawiała ze mną tak, jakbym kazał jej przeanalizować twórczość Shakespeare'a (kompletnie nie wiedziała o czym do niej mówię).

Jakie jest wyjście z tej sytuacji? Kupiłem laptop z system operacyjnym, którego nie mogę przywrócić, mimo że jedyne co zrobiłem to utworzenie dwóch nowych partycji...

Mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie mi pomóc, z góry dziękuję.

Pozdrawiam.

7 ODPOW. 7
profile.country.PL.title
Karolina_L
Moderator

Dzień dobry, 

 

jedyne, co mogę Ci podpowiedzieć, to kontakt z Sony Support (customersupport.pl@eu.sony.com). W mailu podaj proszę model, numer seryjny oraz datę zakupu laptopa. Sony nie odpowiada za nieprawidłowe działanie komputera, spowodowane użuciem programów, które nie są sygnowane logo Sony (jak EaseUS Partition Master). W instrukcji obsługi komputera znajduje się informacja jak utworzyć płyty Recovery za pomocą aplikacji Vaio Care. Płyty należało nagrać przed podzieleniem dysków na partycje. Jeżeli nie udało Ci się tego zrobić wcześniej, Sony Support może Ci wysłać odpłatnie płyty Recovery z dedykowanym systemem operacyjnym. Po wgraniu tego systemu, komputer powinien zacząć działać prawidłowo.


Pozdrawiam, 

 

Karolina.

dkajzer
Poszukiwacz

Już skontaktowałem się z call center Sony, Pani obiecała pomoc.

Co do możliwości zamówienia płyt recovery, od czego zależy ich cena? Pani z którą rozmawiałem przez telefon powiedziała mi, że kosztowałoby to ok. 250zł, jednak przeglądając różne fora mam wrażenie że jest to kwestia uznaniowa :tongue: Pojawiały się przeróżne kwoty.

I jeszcze jedno pytanie. Czy po odzyskaniu systemu z tych płyt (jeśli je zamówię) spowoduje że odzyskiwanie z partycji recovery będzie znowu możliwe?
Z góry dzięki za odpowiedź,

pozdrawiam.

 

PS sorry, jeszcze jedno pytanie - rozumiem, że opisany przeze mnie przypadek nie uprawnia mnie do procedury gwarancyjnej?

profile.country.PL.title
Karolina_L
Moderator

Spieszę z odpowiedziami na Twoje pytania. Mam nadzieję, że szybko uda Ci się uporać z tym problemem :).

 

Ceny płyt Recovery różnią się w zależności od systemu i daty zakupu komputera. Po odzyskaniu systemu z dedykowanych płyt, komputer wróci do stanu fabrycznego, a przycisk ASSIST powinien zacząć działać.

 

Ponadto posiadanie płyt daje Ci tę wygodę, że w przypadku wystąpienia problemów, w każdej chwili będziesz mógł przywrócić system do stanu fabrycznego.

 

Niestety, wszelka ingerencja w system lub podzespoły notebooka oznacza brak możliwości skorzystania z usługi gwarancyjnej. Oto link do strony z warunkami firmy Sony.

 

dkajzer
Poszukiwacz

Witam.
Dziekuje za odpowiedzi :slight_smile:
Mam jeszcze dwa pytania:
- Czy system przywrocony z tych plyt bedzie w jezyku polskim, tak jak ten fabrycznie preinstalowany na dysku twardym?
- Rozumiem ze ten brak mozliwosci skorzystania z gwarancji dotyczy tylko opisanego przeze mnie przypadku? W razie innej awarii sprzetowej gwarancja nadal obowiazuje?
zpd1966
Nowicjusz

Witaj , twój problem wbrew pozorem jest dość banalny , raczej nie bierz sobie do serca wcześniejszych odpowiedzi na twoje pytania.Partycja Recovery napewno w dalszym ciągu jest na twoim dysku(jest ukryta).Posiadasz windows 8, więc zrób tak; nie uruchamiaj żadnych vaio care ani assist tylko zwyczajnie najedź myszką na skrajny prawy róg ekranu pojawią się standardowe ikony od dołu :ustawienia,urządzenia,start,udostępnianie,wyszukiwanie.naciśnij USTAWIENIA następnie ZMIEŃ USTAWIENIA KOMPUTERA następnie OGÓLNE następnie USUWANIE WSZYSTKICH DANYCH I PONOWNE INSTALOWNIE SYSTEMU WINDOWS-ROZPOCZNIJ.POJAWI SIĘ OKNO -RESETOWANIE USTAWIEŃ DO STANU POCZĄTKOWEGO -POSTĘPUJ ZGODNIE Z INSTRUKCJAMI NA EKRANIE.(PRZYPADKIEM NIE KASUJ DYSKU JAKGDYBYŚ  POZBYWAŁ SIĘ KOMPUTERA).Po przywróceniu systemu do stanu począkowego ,wszystko będzie wyglądało tak jak tuż po zakupie.Następnie wypal sobie dyski odzyskiwania systemu(może przydadzą się w przyszłości) i po problemie (250 PLN to trochę dużo za coś co możesz zrobić samemu).Powodzenia!

dkajzer
Poszukiwacz

Powiem tak. Spodziewalem sie, ze ten problem da sie rozwiazac inaczej, jednak moje doswiadczenie z preinstalowanymi systemami jest raczej nikle, tym bardziej jesli chodzi o Windows 8. Wielkie dzieki zatem za pomoc, po pracy przystepuje do dzialania :slight_smile:
dkajzer
Poszukiwacz

Niestety, "nie można odnaleźć środowiska odzyskiwania". Aplikacja proponuje uruchomienie odzyskiwania z nośnika zewnętrznego...