anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Sony Entertainment Network - problem

Przemke
Początkujący

Sony Entertainment Network - problem

Witam, chciałem wypróbować SEN, ale niestety żadna opcja nie włącza się. Po wyświetleniu menu SEN, klikam w dowolną opcję (tvn player, tvp, youtube, 3d etc.) i nic się nie dzieje. Próbowałem wiele razy przyciskiem akceptacji i nic. Jakieś pomysły?

21 ODPOW. 21
radgra
Poszukiwacz

Mam problem z SEN w TV 55W805, internet w tv działa zarówno po LAN jak i WiFi, lecz przy aktualizacji treści internetowej - SEN, wyskakuje błąd sieci 1106, przywracanie do ustawień fabrycznych (wielokrotnie) nic nie pomaga. Odpowiedź z sony otrzymałęm że to problem po stronie ich serwerów i że broblem będzie rozwiązany ale nie wiadomo kiedy.

Co robić? 

profile.country.pl_PL.title
Zimny_
Użytkownik

Sprawdzałem na W905 i HX85 - działa odświeżanie zawartości internetowej, jak i usługa SEN. W innym wątku parę osób wspominało, że od paru dni ciężko połaczyć się z SEN. Nie wiem, u mnie cały czas działa.. Skąd masz Internet, jaki jest Twój dostawca?

radgra
Poszukiwacz

Mam ten tv od 9 dni, konfiguracja z intenretem odbywa się bez zarzutu. mam internet Orange Freedom Pro 450MGhz, jest to internet oczywiście bezprzewodowy - router MV610R. Telewizor podłączałem przez WiFi i przez LAN - konfiguracja w obu przypadkach zachodzi bez zarzutu, przeglądarka w TV równiez działa, strony różne wchodzą.

Problem się pojawia gdy wchodzę na SEN - dostaję komendę o konieczności aktualizacji treści internetowej - wciskam TAK - odbywa się łączenie z usługą internetowego wideo (szuka szuka) - poczym wyskakuje -  Błąd konfiguracji podczas nawiązywania połączenia Wystąpił błąd sieci <1106> Spróbuj ponownie później.

Restartowałem router nie raz, przywracałem ustawienia fabryczne w TV kilka razy - nic nie pomagA.

Zmieniałem ustawienie routera na standard "n" - także to nic nie daje.

Zgłosiłęm sprawę do sony, nadano mi numer sprawy, otrzymałem odpowiedź:

"......że problem, występujący w Pana telewizorze jest problemem leżącym po stronie
zewnętrznego serwera. Jest to jedynie kwestią czasu, kiedy usługa zostanie
ponownie uruchomiona." 

Szukałem w necie informacji na temat takiego błędu 1106 - pojawia się to u ludzi ale zwykle tv nie łączy im się w ogóle z internetem - u mnie jest inaczej, komunikację z intern. mam.

Oprogramowanie mojego Tv to wersja 3.504, czyli najnowsza na obecną chwilę.

Po włączeniu u mnie SEN pojawia się przeglądarka, Skype, tv tweet, Facebook, przewodnik, sterowanie kinem dom, clock, tryb ramki cyfrowej, wyszukiwanie tekstowe, wyszukiwanie pokrewne, odtwarzacz multimedialny.

W innych modelach (zarówno 47 cali  i 55 cali) w sklepie sprawdzałem i wyskakuja te same aplikacje po czym oczywiście jest wymagana aktualizacja treści.

Z internetu korzystają dwa komputery, smartfony i wszystko działa poprawnie.

Proszę o pomoc, podpowiedź.

 

radgra
Poszukiwacz

Chcę jeszcze dodac, że gdy sprawdzałem w sklepach jakie wyskakują aplikacje w modelu W8 to niestety nie było możliwości aktualizacji SEN dlatego, że nigdzie nie mieli dostępu do sieci.

W Saturnie uzyskałem od jednego sprzedawcy informację, że od miesiąca są problemy z serwerami Sony SEN a serwery te mieszczą się w Indiach.

profile.country.pl_PL.title
Zimny_
Użytkownik

Możliwe, że tak właśnie jest. Jakiś 1-2 miesiące temu przez ok dwa dni ciężko było mi się połączyć z SEN. Jednak pokombinowałem z ustawieniami routera i do dziś nie mam żadnych problemów - wszystko działa rewelacyjnie. Właśnie dziwna sytuacja, ponieważ parę osób zgłaszało podobne rzeczy - działała przeglądarka, HbbTV itp, a SEN w różny sposób nie. Tylko pytanie dlaczego działa u mnie poprawnie. Czy to jest zależne od modelu telewizora, czy od dostawcy Internetu i jego parametrów, albo konfiguracji połączenia w routerze. Jedna z osób pisała, że po zmianie operatora wszystko działało poprawnie. Kolega z forum Stubb ma W8, ale pisał w którymś wątku, że na parę dni jedzie na wakacje. Nie widziałem go na forum, pewnie jeszcze nei wrócił.

Proponuję zrobić w ten sposób. Zaraz zerknę na parametry Orange Freedom, na moją konfigurację z Neostradą, porównam i zasugeruje zmiany. W routerze zmienisz, zobaczysz czy działa. Wtedy wyeliminujemy konfigurację połączenia. Ok?

 

radgra
Poszukiwacz

Tak, oczywiście, dziękuję! Może, faktycznie odpowiednie zmiany w konfiguracji routera pomogą. Prędkość mojego internetu to 1Mbit, więcej się nie da, ale mimo tak niskiej prędkości na obecne czasy, internet chodzi bardzo sprawnie, naprawdę. Muszę dodać, że moje miejsce zamieszkania zmusza mnie do korzystania z takiej oferty internetu czyli Orange Freedom Pro, poniewaz to jest technologia 450 MGhz, która w zasadzie pokrywa tzw. białe plamy. Na obecna chwilę nie moge mieć innego dostawcy, nic prawie nie działa.

profile.country.pl_PL.title
Zimny_
Użytkownik

Przeanalizowałem wszystkie dostępne parametry Twojego dostawcy. Wzorowanie się na moich ustawieniach w przypadku usługi jaką posiadasz nie jest możliwe. Niestety w przypadku Orange Freedom Pro 450MGhz nie masz możliwości korygowania pewnych parametrów. Z danych Twojego routera wynika, że tam praktycznie możesz jedynie podać swoje dane i wszystko automatycznie jest przydzielane. Może się mylę, polegałem na instrukcji obsługi tego modelu - bo nigdy nie miałem fizycznie do sprawdzenia tego modelu i tej usługi. Sprawdź proszę jeszcze, czy po wpisaniu w przeglądarce np. http://192.168.1.1/, http://192.168.2.1/ możesz zalogować się do ustawień routera i jeśli tak - zrób screen - tylko w paincie pomaluj swoje dane osobowe itp., tak aby było bezpiecznie.

Również prędkość 1Mbit może być za mała. Jeszcze sprawdzimy jak wyjdą pingi. W tym celu wejdź na stronę http://www.netmeter.pl/, naciśnij "Start test - uruchomić" i później jak pokarzą się wyniki, będzie też obrazek z czarnym tłem. Pod nim trzy zakładki i skopiuj link z "Only image" i wklej tu na forum. Jeśli pingi będą za duże, telewizor najzwyczajniej może nie łączyć się z serwerem multimediów. 

 

radgra
Poszukiwacz

Tak, zrobiłem wszystko co kazałeś, a więc tu jest wynik testu:

http://www.netmeter.pl/rs/2013302781.png

Co do routera to oczywiście loguję się do jego ustawień i przekazuję Ci jak to wygląda:

przy czym oczywiście nie wszystkie zakłądaki z ustawień przekazuję, nie mam przekierowania portów, nie mam włączonej zapory ogniowej, ani nie filtruję adresu MAC LAN, bez aktywacji UPnP.

Na liście DHCP pod trójką to jest mój TV.

Czy przy tym całym problemie można wykluczyć, że TV jest niesprawny, że błąd leży po stronie TV, czy to można z pewnością wykluczyć?

 

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg

profile.country.pl_PL.title
Zimny_
Użytkownik

Tak jak myślałem, nie masz tu wielu możliwości konfiguracji połączenia, jest ono z góry przydzielane przez operatora. Masz tu głównie opcje routingu, które są wg mnie ustawione poprawnie - czyli w tym przypadku raczej nie ma wpływu na działanie SEN. Czyli tutaj nic więcej nie pomogę.

Co do ping - jak na Internet radiowy, testowane z komputera - wynik dosyć dobry. Jeśli jest stabilnie, nie powinien mieć większego wpływu na działanie SEN.

Czy wykluczyć tv? Nic bym nie wykluczał, skoro dostałeś informację o problemach z serwerami. Dla mnie to jest dziwne, że działa u niektórych osób, a u innych nie. Telewizor można wykluczyć, gdybyś sprawdził go u innego dostawcy Internetu. Wtedy można mieć pewność. Prędkość Internetu którą posiadasz niestety jest również poniżej minimalnej prędkości, jaką rekomenduje Sony.

 

radgra
Poszukiwacz

No tak.

Bardzo dziękuję za okazaną pomoc.

Mam możliwość sprawdzenia TV tzn. podpięcia go pod internet satelitarny u znajomego, lecz to kwestia kilku dni. Prędkość tego internetu to jak pamiętam 6 lub 10 Mbitów. Jak to zrobię to napewno napiszę co z tego wyniknęło.