annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A7 RV loopt vast

profile.country.NL.title
waal55
Ontdekker

A7 RV loopt vast

Ik ben sinds 1 maand in bezit van een A7 RV - nieuw aangekocht- en al meerdere keren is de camera vastgelopen.

Geen reactie op de draaiwieltjes en na het uitzetten van de camera gebeurt er eventjes niets, na een seconde of 10-15 gaat de camera pas uit en na herstart lijkt alles normaal.

Zoeken op internet geeft suggesties zoals accu eruit halen, totale reset, en firmware upgrade.

Huidige firmware is 2.02 - direct na aanschaf is dit gedaan- , objectief in gebruik is de 90mm macro sony G OSS.

Enig idee waar te zoeken ? 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @waal55 

 

Eerste waar ik aan moet denken zijn de geheugenkaarten. Welke schrijfsnelheid hebben deze?

 

Groet,

Antonette

profile.country.NL.title
waal55
Ontdekker

Dag Antonette,

de sd kaarten zijn Sandisk Exteme Pro, 128 Gb, V60, 280mb/s R, 100mb/s W.

 

met vriendelijke groet,

 

Jack

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @waal55 

 

De kaarten zouden een probleem kunnen zijn als je in burst mode aan het fotograferen bent of bij filmen. Dan zijn ze te traag voor deze camera en vooral de grootte van de bestanden, zeker als je de grootste uncompressed zou hebben ingesteld.

 

Een vervolgvraag: Gebruik je een originele Sony batterij?

 

Groet,

Antonette 

 

profile.country.NL.title
waal55
Ontdekker

Goedemiddag Antonette,

 
Ja ik gebruik de originele Sony accu- de bijgeleverde-.
Ik wil wel extra accu’s aanschaffen in de toekomst maar ik begrijp uit uw antwoord dat dit mogelijk een probleem kan zijn ?
Filmen doe ik niet met de camera en wat is dan de minimaal aanbevolen schrijfsnelheid indien in burstmode en Raw uncompressed + Jpeg ?
 
Met vr groet
 
Jack
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo @waal55 

 

Ik zou in de a7rV geen SD-kaarten gebruiken met minder dan 300mb/s schrijfssnelheid. Of anders de cf express type A kaarten. 

Er zijn gevallen bekend waarbij een ander merk accu voor problemen zorgt inderdaad. De originele zijn duurder maar je voorkomt er wel eventuele problemen mee. 

 

Groet!
Antonette