annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Cityscapen in Dubai met de A7RII & A7II

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Cityscapen in Dubai met de A7RII & A7II

Een paar weken terug ben ik 2 weken in Dubai geweest. Hier uiteraard ook veel spectaculaire foto's gemaakt. Mijn kit bestond uit:

 

A7RII

A7II

Sony Zeiss 16-35 f4

Sony Ziess 55 f1.8

Samyang 12mm f2.8 Fisheye

Minolta 135mm f2.8 (met adapter)

Manfrotto 055XPRO3

 

Dit statief is redelijk zwaar, maar door dat ik niet veel hoefde te lopen heb ik er toch voor gekozen dit mee te sjouwen. Mede doordat ik vaak op toppen van wolkenkrabbers stond waar het nog wel eens wil waaien.

 

Voor de mensen die van stadsfotografie, blauwe uur en spectaculaire gebouwen houden is Dubai echt een prachtige stad om te fotograferen. Ik krijg ook regelmatig vragen van mensen die zich af vragen of alle foto's wel 'echt' zijn. Ja, dat zijn ze! Ze zijn in Dubai ook continu aan het bouwen waardoor er telkens nieuwe 'viewpoints' ontstaan, en sommige uitzichten worden dus ook geblokt door nieuwe gebouwen. Dubai is een stad waar ik binnenkort zeker weer terug kom, voor meerdere redenen :slight_smile:

 

Wat foto's :

 

Super Sci Fi

 

Road to the Future

 

Ring of Darkness

 

Twisted Marina

 

A Million Lights

 

Dubai Marina Skyline

 

A Small World

 

Voor meer info over Dubai verwijs ik jullie door naar mijn engelstalige artikelen:

 

Blog op mijn website

Petapixel Artikel

DailyMail UK Artikel

 

Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust!

 

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Enig inzicht over hoe je ze maakt zou cool zijn? :wink: 

 

Ik weet dat er wel wat bewerking aan te pas komt bijvoorbeeld. 

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Hmm waar zal ik beginnen :slight_smile:

 

Al deze shots zijn 's avonds gemaakt. De stad komt dan echt tot leven, vooral op foto's. Vooral door al de spectaculaire gebouwen die dan oplichten. De camera pikt al dit licht prachtig op, vooral met langere sluitertijden. Ook de auto's en hun lichten, die dus lange strepen worden met langere sluitertijden dragen hier aan bij. 

 

De eerste foto bijvoorbeeld. Deze is gemaakt met een sluitertijd van 2.5 minuten. Bedenk daarbij dat het kruispunt wat je hier ziet het drukste kruispunt van Dubai is. Je ziet hier dus overal mooi de lichtsporen van de autos. Dit komt ook weer terug in de wolken, waar ik bij dit shot erg geluk bij had. Deze zie je precies richting Burj Khalifa gaan namelijk. Je wordt hier door echt de foto 'in gezogen'. Dit is overigens een panorama van 4 foto's (horizontaal, 4 onder elkaar dus). Dit manueel aan elkaar gestitched in Photoshop. De hele scene pastte er namelijk niet niet op op 16mm portretstand.

 

Als we kijken naar het Fisheye shot vanaf de Cayan Tower, waarbij je recht naar beneden kijkt en de hele structuur van het gebouw ziet inclusief het hele Marina district: dit was denk ik de moeilijkste foto in het uit voeren. Hier bij had ik de camera op statief, en hield ik hem zo'n 2 meter buiten de toren. Uiteraard voor de veiligheid de camera met een touw vast gebonden aan de reling van het gebouw. Hier door kon ik de hele structuur van het gebouw vast leggen inclusief Marina, waarbij het fisheye effect heel mooi uit komt. Dit is overigens met een shutter speed van 1/13 en een ISO van 1250. Hier bij komt de Image Stabilization erg goed tot z'n recht!

 

Verder is er qua bewerkingen van al deze shots niet zo heel veel bijzonders gebeurt, behalve mijn 'signature' look van 'volle' kleuren en contrast. Dubai ziet er gewoon echt zo uit, en het is in het 'echt' eigenlijk net zo spectaculair als op de foto's. Wat de camera 's avonds vast legt is natuurlijk wel net ietsje spectaculairder, door alle lichten en lichtsporen overal.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@albertdros

 

Wat je gemaakt hebt, is op z 'n minst heel apart te noemen.

 

Het lijken (soms) bijna geen foto 's meer, maar modern getekende objekten/schilderijen.

 

Zeker door je "opgekrikte" kleuren heel apart. Signature look. Had dat nog niet ontdekt.

Maar ga me daar in verdiepen. Heel apart!

 

Heb zelf met de Nikon,steeds de kleuren en scherpte afgezwakt. Vooral tijdens het filmen.

Maar dat was om tot een beter filmisch beeld te komen.

 

Dit is natuurlijk volstrekt een andere invalshoek.

 

Complimenten.

Vind het erg fraai. Past zo aan de muur van een modern, of juist heel klassiek huis.

 

Vrienden van ons zijn ook net naar dezelfde stek geweest.

Die kwamen terug met bijna 1000 foto's. Op de iPhone genomen.

Ik ben toch meer gecharmeerd van jouw plaatjes.

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Dank je @Tjardi. Met mijn 'signature look' bedoel ik de stijl van mijn fotografie, visie en bewerking. Ik krijg vaak te horen dat mijn foto's een bepaald gevoel opwekken, wat soms onwerkelijk is. In mijn foto's zit vaak veel tijd. Van het zoeken naar het beste licht, het plannen, het uitvoeren en tot slot het 'bewerken' van de foto zodat het mijn visie vertegenwoordigd. Neem gerust eens een kijkje naar mijn andere werk op facebook of op mijn website .

 

En ja, bewerkingen voor film en fotografie zijn compleet verschillend. Ik zelf werk veel in de grafische sector waarbij ik ook regelmatig voor cinema projecten werk. Vooral animatie, special effects etc, maar ook af en toe kleurcorrectie ed. Dat is echt een compleet andere workflow als dat bij mijn fotografie.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Heb intussen wat zitten kijken naar je foto 's op Facebook.

 

Prachtig. Vrijwel elke foto draagt jouw handtekening.

Is onmiskenbaar van jou.

Om dat vast te houden is erg moeilijk. Maar zeer goed gelukt.

 

Heel knap. Vooral heel bijzonder. Heel apart. Heel "eigen".

 

Maar dit is grotendeels geen normaal fotowerk meer.

Maar "iets" zoals jij het wilt hebben.

Je zegt niet extreem na te bewerken. Dus die kleur breng je er vooraf in.

 

Die foto 's in de heide, die bol staat van kleur.

En dan die hele "groene" takjes op de voorgrond.

Geweldig fraai.

 

Ik zag vanuit Dubai, dat je ook vliegt.

Ik doe dat met een Inspire 1.

Als ouwe kabouter.  

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

dank je voor de complimenten @Tjardi . Klopt wat je zegt, ik probeer echt mijn eigen stijl te ontwikkelen. Het is dan ook niet echt meer 'slechts' fotograferen. Ik zie het meer als een vorm van kunst. 

 

Betreft het vliegen, klopt. Ik vlieg zelf regelmatig met de Phantom 3 Professional. Echter, volgens mij is het vliegen van alle DJI Drones redelijk hetzelfde. Ik moet wel zeggen dat ik er nog niet zoveel tijd in heb gestoken. Dat komt binnenkort wel weer als ik hem echt nodig heb. Het is wel weer leuk speelgoed he? Je kan er uren mee zoet zijn. Niet alleen met het vliegen, maar ook met online artikelen lezen en dingen leren.

profile.country.BE.title
NEXBert
Bijdrager

Zeer knappe foto's Albert van een fascinerende stad! Ik had al enkele gezien op je facebookpagina, leuk ze hier ook tegen te komen! Groeten!

https://www.facebook.com/bertdellafaille
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Kwam vanmorgen mijn vriend, Jan Krikke, (kunstenaar in Giethoorn) tegen.

Zei tegen Jan, ik heb nu een vent ontdekt die van vrijwel dezelfde kleuren houdt als jij.

 

Alleen jij schildert, en hij fotografeert.

 

Kijk maar eens naar zijn heideveld in Drenthe.

 

En kijk maar eens op z 'n Site. Jan Krikke - Giethoorn.

Hij schildert niet alleen, maar maakt ook geweldig fraaie bronzen beelden.

 

Hoop dat je het leuk vind.

 

Met vriendelijke groet.

 

Tjaart / Tjardi

 

Jan Krikke.jpg

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

leuk @Tjardi . Heb even zijn schilderijen bekeken. Inderdaad erg kleurrijk! Een beetje als mijn foto's. Leuk gevonden dus! Die beelden zijn ook erg mooi. Dat doet mij dan weer denken aan een goede vriend van mij die ook in de kunstwereld zit. Ik fotografeer zo nu en dan eens wat zijn werk, check het eens op 

 

http://www.albertdros.com/#!art/c8k1

 

We dwalen wel af van het topic, maar ach, maakt niet uit :slight_smile: