annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Flitser + P-prog.

profile.country.NL.title
RonaldC
Lid

Flitser + P-prog.

Als de eigen flitser 'omhoog' staat, of een externe flitser gemonteerd is, blijkt in de P-stand diafragma / sluitertijd niet meer aan te passen. In de A en S stand is er overeenkomstig wel verstelling mogelijk. Is dit 'een foutje' of is daar een hele goede verklaring voor. Vooral naar de laatste optie ben ik dan zeer benieuwd.

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @RonaldC

 

Op welke camera komt dit voor? 

profile.country.NL.title
RonaldC
Lid

Op de A6000

ant0nett3
Ontdekker

Even snel geprobeerd met a6300 maar klopt inderdaad dat in P zodra je de flitser opklapt de instellingen niet meer aan te passen zijn. De camera springt automatisch naar de grootst mogelijke lensopening (diafragma) om zoveel mogelijk licht binnen te laten.

Dat dit niet het geval is bij A/S/M zal te maken hebben met het feit dat dat (half)automatische standen zijn, waarbij er meer instellingen mogelijk zijn. P is toch een 'soort' van automaat waarbij blijkbaar bij het flitsen de regie helemaal overgenomen wordt. :wink:

profile.country.NL.title
RonaldC
Lid

Dat was mijn conclusie ook. Maar in de gebruiksaanwijzing is er niks van terug te vinden. Maar al doende leert men. Ik heb het opgenomen in mijn eigen gebruiksaanwijzing dat beschikbaar is op dit forum: A6000 instellingen met uitleg en menu referentie'. Dit in de hoop dat dit soort vondsten gemeld worden en we er van kunnen leren. Bedankt voor de reactie.