annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Handmatig scherpstellen bij de 7R mk2

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Handmatig scherpstellen bij de 7R mk2

Ontdekte bij het doornemen van de instellingen van Masorov, een handigheidje, wat ik waarschijnlijk anders niet gevonden had.

 

Als je aan de scherpstelring van de lens draait, kun je het toestel laten inzoomen, waardoor je een veel beter zicht hebt op de scherpte.

 

Bovendien kun je die scherpte ook nog aangeven door een kleurtje.

Vooral bij veel licht is dat handig.

Maar dan moet er wel wat aan de instellingen gebeuren. (zie bijlage)

 

Begin de 7R mk2 steeds interessanter te vinden.

 

Sony 7R mk 2 - handmatige scherpstelling.jpg

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Je bent goed bezig Tjardi. Eigenlijk 1 van de weinige die ECHT tijd steekt in het compleet personaliseren en verkennen van al de mogelijkheden van ja camera. Overigens heb ik dat automatisch vergroten ook NIET uitgezet :slight_smile: En ja, Portmixus staat erom bekend dat hij actief is op alle Sony EU forums! Je kan handmatig de link veranderen als je al bent ingelogd. Zo verander ik soms NL naar EN om zo op het UK forum te komen. De duitse afkorting weet ik niet! @Portmixus : hulp gevraagd :wink:

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@ Albertdros.

Dank voor je sympathieke woorden.

Maar 't komt mede door mijn leeftijd, en het feit dat ik veel tijd heb. (75 jr)

 

Overigens instructieboeken goed doornemen doe ik m 'n hele leven al.

Heb een voorbeeld van een vriend die zijn auto heeft ingeruild, omdat het ***** een afstandhoudende crusecontrol wilde hebben.

(Die hij op z 'n ingeruildde auto nooit ontdekt had, door geen kennis te nemen van 't instructieboek)

*

Juist omdat de elektronica enorm toeneemt zit intussen vrijwel ieder apparaat vol met handigheidjes,

die door een groot aantal mensen niet worden onderkent. Laat staan gebruikt.

 

Overigens vlieg (en film) ik ook met een DJI Inspire 1. Als je niet exact alles goed bijhoud, qua updates etc. krijg je het ding niet eens de lucht meer in. Dat is beveiligd.

En daarop zit zoveel slimmigheid, dat je uren bezig bent om die info (vaak via YouTube) te bekijken. En te leren.

 

Ook jij bedankt voor je tip omtrent de Sony link.

 

Weet jij misschien, of er specifieke sites zijn voor mensen die middels DSLR en/of systeemcamera 's filmen.

Vrijwel alle sites beperken zich vrijwel uitsluitend tot fotografie. Maar omdat ik al 60 jaar fotografeer, weet ik intussen daar wel het nodige van. Zeker wat betreft de basisprinciepes, die uiteraard niet wijzigen.

 

Maar lees natuurlijk wel de nieuwe elektronische instelmogelijkheden. En die zijn per camera verschillend.

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Beste Tjardi,

 

Dan ga ik u vanaf nu met 'u' aan spreken! Het is natuurlijk fantastisch dat u op die leeftijd nog zo met de tijd mee gaat en nog zo van moderne technologie kan genieten. Ik kan mij erg verplaatsen in u, aangezien ik zelf ook regelmatig met de DJI Drone (Phantom 3 professional) vlieg. Ik heb dan ook een redelijke 'video' achtergrond (doe veel freelance video werk, ook veel animatie, 3d en special effects) maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de A7rII (en andere A7 camera's) er nog niet heel veel voor heb gebruikt.

 

Er is echter een website die zich richt op het filmen met mirrorless camera's. Deze is zeer nuttig en hier kunt u guides vinden over hoe u de Sony A7rII het beste kunt instellen. Het is sowieso een leuke website om op de hoogte te blijven van de videofuncties van Mirrorless camera's. Zo had ik mijn oude Panasonic GH2 'gehackt'. Deze was een paar jaar terug erg populair voor hoge bitrate video en sommige mensen maakten hier zelfs indiefilms mee! Erg interessant allemaal.

 

Echter, met de A7 camera's, en de snelle ontwikkeling met intern 4k zijn de Sony camera's nu uiteraard 'the way to go' als het om mirrorless 4k filmen gaat. de website is www.eoshd.com. Kijk hier eens rond zou ik zeggen. Voor spefifiekere links:

 

Voor een volledige A7rII guide, gericht op video (kost wel 30 dollar, maar is het geld meer dan waard voor u denk ik):

http://www.eoshd.com/a7r-ii-best-settings-video-guide/

 

A7rII review die zich richt op video:

http://www.eoshd.com/2015/08/sony-a7r-ii-review-part-1-summoning-the-devil/

 

Ik hoop dat engels geen bezwaar is. Er van uit gaande dat u ook vaak videos kijkt op YouTube denk ik dat u zich wel redt :slight_smile:

 

Hopelijk heeft u hier wat aan.

 

 

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Beste Albert,

 

Please gewoon jij. Anders voel ik me zo 'n ouwe lul. En voel me bovendien geen 75.

 

Enorm bedankt voor de links. Daar was ik inderdaad naar aan 't zoeken. Maar nog niet gevonden.

Heb intussen de handel gedownload. Mijn hemel wat een info.

Een aanrader voor iedereen die wat meer wil weten van z 'n speeltje.

Heb de uitvoering compleet met LUT's gedownload. Echt geweldig.

 

Ga lekker op speurtocht. Nogmaals enorm bedankt.

De 1e dagen hebben ze geen kind aan me.

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Super! Als je nog vragen hebt hoor ik het wel, al denk ik dat je er binnenkort meer van weet dan ik!

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo @Tjardi,

 

Zoals ik reeds zei moet je inderdaad doorklikken naar de NL site, die je vreemd genoeg toch naar de Duitse site zal brengen. Probeer gewoon maar. https://community.sony.de/

 

Voor de duidelijkheid; jezelfde login gebruiken en als je de optie krijgt voor welke site, kies je de "links" knop.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Gaat intussen helemaal goed.

 

Zeer bedankt.

 

 

Tjardi