annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Het Sony A6300 pre-release topic!

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Het Sony A6300 pre-release topic!

Gister aangekondigd! 

 

Sony a6300

 

Sony A6300 info op Sony Official

 

samengevatte specs:

 

- Snelste autofocus ter wereld

- 425 punten fase detectie AF systeem

- supersnelle '4D Focus' tracking

- 11 fps continuous shooting

- nieuw 24MP sensor design

- tot ISO 51200, minder noise in verhouding

- intern 4k

- s-log-3 

 

Prijs zal zo rond de 1000 euro gaan zitten voor body only, en 1150 euro met kitlens. De Sony A6000 stond al bekend om zijn snelle autofocus. Het is dus nu allemaal nog sneller. Het is duidelijk dat Sony met deze camera zich op snelheid richt. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de eerste resultaten en de verschillen in snelheid met de A6000.

 

videos:

 

Sony Alpha a6300: First Look Video

Sony Press Event: A6300, G Master Lenses Launched

 

α6300 -Fast Hybrid AF for movies comparison in Full HD

α6300 -Fast Hybrid AF in 4K movies

α6300 -Advanced 4D FOCUS

α6300 -Ultimate resolution 4K movie in Super 35mm

 

Reacties graag in dit topic :slight_smile: 

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Is APS-C interessant voor je Albert? :wink:

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

@Vinc_E Niet direct. Het is allemaal lichter, maar ik vind mijn FF bodies met lenzen al licht genoeg. Ook qua snelheid heb ik er niet direct behoefte aan. Je weet dat ik een 'trage' shooter ben. Ik neem altijd veel tijd voor m'n foto's en schiet ook eigenlijk nooit sport, vogels, snelle actie oid. Dus nee, voor mij is het niet direct interessant. Echter is het wel mooi om te zien dat Sony zijn erg succesvolle a6000 op een positieve manier voort zet want ik weet dat de a6000 erg veel fans heeft.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Prijs is helaas €1250 body only, €1400 met 16-50 kitlens, en €2000 met Zeiss 16-70 F4.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

zag het ook net ja. Toch vrij veel geld als je je bedankt dat je tegenwoordig zelfs een A7R 2e hands kan krijgen voor rond de 1000 euro!

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Even meegeven: ben toevallig info tegengekomen die niet op internet staat (toch nergens tegengekomen) maar wat een primeur is voor Sony camera's. Debuut op de A6300! 

 

Dat is een nieuwe autofocus-manier tijdens scherpstelvergroting.

Op SLT (zeg maar spiegelreflexmodellen) van Sony kon je de autofocus controleren door op de "vergrotingsknop" te drukken. Met E-mount camera's kan dat niet. Je kan enkel vergroten als je handmatig scherpstelt.

 

Nu gaat Sony verder op de A6300: je kan nu de camera laten scherpstellen (AF) tijdens scherpstelvergroting!

M.a.w. ja kan nu macro's uiterst nauwkeurig laten scherpstellen automatisch (AF) terwijl het beeld uitvergroot wordt.

 

Ziet er alvast geweldig uit, maar moet het zelf uitproberen om te weten hoe vlot het werkt en/of er beperkingen aan zijn :wink: 

 

De A6300 lijkt toch echt een kleine bom te worden in het APS-C landschap...het is echt veel, veel meer aan het worden dan een kleine upgrade. Het is zelfs meer dan een APS-C versie van de A7RII!

 

We zullen zien als we de camera over enkele weken kunnen uitproberen/vasthouden :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik heb trouwens (veel) liever een A6300 dan een A7R voor hetzelfde geld :wink:

 

Tussen de A7II en de A6300 vind ik het al moeilijker!

 

Puur persoonlijk natuurlijk :wink:

 

De A6300 voelt als een full-option middelgrote wagen, terwijl de A7II een hogere klasse is, maar "minder compleet". Liever een full-option 3-reeks van een bekend Duits automerk uit Beieren, of een "basismodel" van de 5-reeks? Vind ik een moeilijke!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

@Portmixus Het ligt natuurlijk net aan de gebruiker. Landschapsfotografen zullen hogere megapixel count zonder anti aliasing pixel belangrijk vinden en zullen dus liever een a7r hebben. De a6300 is verder natuurlijk veel completer voor de 'allrounder' :slight_smile:

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Daar ben ik het wel met je eens :wink: 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training