annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

IBIS - OSS / Combineren of juist niet? / Portmixus schreef al maanden terug - combineren!

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

IBIS - OSS / Combineren of juist niet? / Portmixus schreef al maanden terug - combineren!

Intussen snap ik exact wat IBIS veroorzaakt = 5 assige stabilisatie in de camera.

OSS = een systeem wat de lenzen stabiliseert.

 

'k Ben behoorlijk op zoek geweest om er de nodige informatie over te vinden.

Maar vind dat vrijwel niet.

Het een of en het ander wordt keurig uitgelegd. De combinatie niet.

Heb o.a. het zeer duidelijke verhaal van @ Portmixus gelezen wat IBIS exact inhoudt.

(Maar las veel later pas, zijn uitleg over de 2 systemen samen)

 

Mij is intussen bekend, dat de beeldstabilisatie uit moet, op statief. Dat is bij bijna alle merken zo.

Wat ik nog niet weet, of je de IBIS samen met de OSS moet koppelen/gebruiken. Of juist niet.

 

Ik werd er eigenlijk op gewezen, door de mededeling bij de 150 - 600 mm lens van Tamron,

dat de Nikon en Canon vatting een stabilisatie hebben, maar de Sony vatting niet.

Argument: Die zit intussen in erg veel Sony camera 's. Denk verwijzend naar de IBIS.

 

Als het wordt aanbevolen de IBIS en de OSS te combineren, omdat die elkaar aanvullen,

snap ik ook de logica, om de nieuwe G Master lenzen van die OSS te blijven voorzien.

Als ze elkaar niet ondersteunen, maar juist tegenwerken, dan begrijp ik niet waarom de

G Masterlenzen de OSS nog hebben.

 

Ik neem niet aan dat iemand met een zeer simpel toestel een lens gaat gebruiken van die prijs.

En of ze op andere merken, zonder IBIS gebruikt gaan worden, lijkt me zeer twijfelachtig.

Gezien de vatting.

 

Intussen de hele ouwe 'zooi" van @Portmixus er bij gezocht.

En daar staat het exact in. Sorry. Had de hele zaak dus kunnen wissen.

Maar laat hem toch maar even staan.

Geeft misschien voor de een of ander toch, nog wat extra duidelijkheid.

 

Kijk maar naar de bijlagen.

 

IBIS en OSS samen gebruiken 01.jpg

 

IBIS en OSS samen gebruiken 02.jpg

 

IBIS en OSS samen gebruiken 03.jpg

 

 Portmixus, je laatste vraag was" Hopelijk was dat duidelijk voor je."

Voor mij intussen wel.

 

Kort samengevat.

Een groot aantal "eigen Sony lenzen", communiceren samen v.w.b. IBIS en OSS / vullen elkaar aan.

Andere dan Sony lenzen, maken alleen gebruik van de 5 assige IBIS.

 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik ben blij dat mijn info iemand tot nut is geweest! 

 

Bedankt voor het lezen! 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Vergeet niet dat zeker niet iedere E-mount body IBIS heeft. Voor mensen met een A7R zou een 70-200 (evt met teleconverter) zonder OSS geen pretje zijn :slight_smile: