annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Menue structuur / Gebruiksaanwijzing.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Menue structuur / Gebruiksaanwijzing.

Wilde na een opmerking van Promixus, iets aanpassen.

 

Hij adviseerde, de laagste sluitersnelheid bij ISO, aan te passen aan de gebruikte lens.

Ik had een vaste waarde ingevuld. Maar 't scheelt nogal of je een 16mm of een 400 mm gebruikt. En dat is dus weer iets, wat de Sony aan kan. En wat 1x ingesteld perfect werkt.

 

Uiteraard weet je, dat je dan moet zoeken in de sfeer van ISO.

Maar kon 't in 1e instantie niet direct vinden.

Dan moet je die hele gebruiksaanwijzing door worstelen, totdat je het item tegenkomt.

Dat kost niet alleen veel tijd. Maar vooral veel ergernis. Gebruiksaanwijzing = 300 pagina 's!

 

Wat zou het heerlijk zijn, dat Sony in z 'n gebruiksaanwijzing, een Alfabetische "zoekvertoning"

zou hebben, met een aantal begrippen, die verwijzen naar een bepaalde pagina van de gebruiksaanwijzig. En dat moet redelijk simpel zijn te verwezelijken!

Bij m 'n BMW tref ik dat wel aan. bijv. Bandenspanning (pag. 14) / Spiegelinstelling (pag 24) etc.

 

*

DP-review, niet de slechtste club, roept steeds, dat ondanks dat ze behoorlijk enthousiast

zijn over Sony, zich na langdurig gebruik, nog steeds "te pletter" zoeken.

En dat bepaalde zaken, niet snel en slim, zijn aan te passen.

 

*

Misschien een idiote gedachte, maar er zijn intussen nog al wat overstappers.

Van Canon en Nikon naar Sony.

Canon heeft zijn eigen menu-structuur. Nikon ook.

Canon ken ik niet. Met Nikon heb ik tientallen jaren gewerkt.

Dat houdt in dat een nieuwe camera, mits men vast houdt aan de structuur,

direct weer vertrouwd aan voelt.

 

Zouden deze 3 Japanners, niet de service kunnen gaan bieden, om 't overstappers

makkelijk te maken?

Ze allemaal, in hun camera 's, hun eigen menu aanbieden.

Maar tevens hun eigen menu, maar dan in de sfeer van Nikon, Canon of Sony.

Ik begrijp best, dat ze dit "never en nooit" gaan doen. Maar wat zou 't mooi zijn!

 

De ellende van 't hele gebeuren is intussen natuurlijk, dat Sony met name, zo veel extra 's

heeft, die je automatisch kunt regelen, dat het totaal volstrekt niet overeen komt,

met de veel minder "te automatiseren zaken" van hun 2 collega 's.

 

Abba schreef ooit een nummer: "I had a Dream". Ook Martin Luther King had een droom.

Maar die samenwerking tussen Sony, Canon en Nikon wordt vanzelfsprekend nooit wat.

Daarvoor zijn de belangen te verschillend.

 

Maar dat moet Sony er niet van weerhouden eindelijk eens serieus te gaan nadenken

omtrent een aanpassing van hun menustructuur en werkelijk vreselijke gebruiksaanwijzing.

Zo goed als hun 7R mk2 is, zo beroerd is hun gebruiksaanwijzing. En dat bedoel ik niet vervelend.

 

 

 

 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Heb je het ondertussen gevonden? :laughing:

 

Waar je 1/60 hebt ingesteld voor minimale sluitertijd, in datzelfde menu kan je helemaal bovenaan standaard vinden. Met de pijltjes links en rechts kan je trager of sneller instellen :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Portmixus

 

Uiteraard heb ik gevonden, wat ik moest aanpassen. Zo stom ben ik ook weer niet?!

Heb na, zeg maar, 1 uur zoeken gevonden wat ik wilde hebben.

Maar vrijwel niemand heeft dat geduld. Stopt gefrustreerd met zoeken. Denkt: "Na mij de zondvloed".

 

Zoeken koste dus veel meer tijd dan gewenst, en noodzakelijk......

En dat ligt naar mijn smaak, uitsluitend aan de "beroerde toegankelijkheid" van de gebruiksaanwijzing.

 

Jij kent, er vrijwel dagelijks mee werkend, dat hele spul vrijwel uit je hoofd. Hoeft niet meer te zoeken.

Maar dat is volstrekt anders bij diegenen, die er "af en toe" iets uit nodig hebben.

Die zoeken zich letterlijk "te pletter". Dat kan echt veel beter. Er zit echt geen logica in.

 

*

Ik neem aan, dat je hebt begrepen, dat mijn vraag/opmerking niet ging, om een antwoord t.o.v. de

gestelde vraag. Maar veel meer, omtrent de moeilijk toegankelijke gebruiksaanwijzing - menustructuur.

 

Ik wil vreselijk graag, dat Sony eens goed gaat nadenken, hoe de infrastructuur van de menustructuur

aangepast kan worden. Tevens de gebruiksaanwijzing "toegankelijker" te maken.

Door o.a. "zoekbegrippen" te gaan invoeren. Op de laatste pagina.

Heb eerder reeds aangegeven, dat ik daar zelf best aan wil bijdragen. Heb er best een idee over.

 

Schreef, dat ik niet de enige ben. DP-review, die Sony een warm hart toedraagt, schrijft met grote

regelmaat, dat de menustructuur een drama is. En zij zijn niet de enigen .....

Als ze een camera ter "beoordeling" hebben gekregen, en keer na keer, roepen, dat zoeken in de

onoverzichtelijke structuur, een drama is...... Volgt geen enkele reactie.

 

Ze vragen met regelmaat,  of er niet "eindelijk" iemand is, die in de sfeer van "Canon of Nikon",

iets kan structurereren/ resp. kan aanpassen. Maar niets schijnt te helpen.

 

Probleem is, en dat snap ik donders goed, dat Sony enorm veel meer mogelijkheden heeft om in te

stellen, dan Nikon en Canon.

Maar dat er geen LOGICA zit in de structuur van Sony is hun (en mij) intussen volstrekt duidelijk.

Ben het daar voorzichtigaan mee eens. Na 30 jaar Nikon.

Maar ook na 4 maanden uiterst plezierig Sony 7R mk2. Houdt mij er vrijwel dagelijks mee bezig.

Maar snap de "logica" nog steeds niet. Omdat die er, naar mijn idee, ook niet is!

 

*

Mijn "extra" verzoek is:

Maak de gebruiksaanwijzing toegankelijk door zoekwoorden, die je naar de juiste pagina kunnen brengen.

Gebruikte daarvoor de voorbeelden uit de "BMW siuatie". Die lijken me duidelijk.

 

Graag daaromtrent je antwoord/mening. Hoop dat ik je het daar mee niet te lastig maak.