annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Microfoon aansluiten via een "Hotshoe-adapter". Met Mini-jack 3.5 mm. Kan dat? Bestaat dat?

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Microfoon aansluiten via een "Hotshoe-adapter". Met Mini-jack 3.5 mm. Kan dat? Bestaat dat?

Sony heeft een geluidsset XLR - A 1M. Of een opvolger daar op.

 

Dat ding zit aangesloten op de plek van de hotshoe.

Dus komt het geluid, ook daar van daan.

 

Weet iemand, of er daarvoor ook losse adapters te koop zijn?

M 'n 7R mk2 heeft wel een eigen mic. ingang, maar die is in bepaalde gevallen, moeilijk bereikbaar.

(Onvoldoende ruimte vanaf die kant)

 

Ik kan ze tot op heden niet vinden.

En 't ding wat er was, is er niet meer. Weet ook niet of dat door de gewijzigde hotshoe komt.

(Uit de handel genomen model was: VMC-K100)

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik heb dit ook al proberen vinden, zonder succes.

Het wordt zelfs gevraagd door mensen!

 

Enige optie is IETS DERGELIJKS als dit: Sony ECM-W1M Wireless Microphone

 

Dergelijke apparaten hebben vaak ook een micro plug...maar wel stom om te betalen voor het gehaal om enkel de plug te hebben natuurlijk...

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Portmixus

 

Had dit zelf intussen ook, als enige "ding" wat dat kan, van de Sony Site afgehaald.

Onbegrijpelijk, dat dit product vrijwel nergens meer te krijgen is. Behalve als je exact weet wat er aan de hand is......

Maar nog wel steeds, "in volle glorie" op de accessoirelijst staat ..............??!!   Sony, gebruik je verstand! 

In Nederland, is hij bij niemand van de "grote jongens", meer te koop. Geeft dat niet te denken?

Overigens, ook in Duitsland vrijwel niet.

Dan moet je toch, als "Sony" niet vinden, dat dit een product is, wat nog steeds wordt aangeprezen in je folder??

 

Er blijkt intussen, (vreemd genoeg), redelijk veel belangstelling voor te bestaan, want de prijzen lopen zelfs op.

Amazon-Duitsland had er nog een, die via Frankrijk geleverd kon worden, en € 350.-- kostte. Incl. verzenden.

 

Via E-Bay, is er zo links en rechts ook nog wat te koop. In Amerika kost die handel ergens rond de 180.-- Dollar.

Daar komt de vracht, en de BTW er nog bij. En dat tikt ook stevig aan.

Maar vind het prijsverschil in Dollars en Euro's, voor dit produkt, zo langzamerhand krankzinnig. 

 

Ik heb er nog een kunnen krijgen, via Mydigitaland.com. Wordt geleverd via Hongkong/Londen. Is dan BTW vrij.

Kost nog steeds een paar stuivers. Incl. vracht € 225.-- En die handel kost inkoop, volgens mij, vrijwel niets.

 

*

Omdat ik nog wel eens intervieuws doe, is "wireless" best makkelijk.

Je kunt het losse clipje (met dasspeld) , als microfoon gebruiken, maar er zit ook een mini-jack op.

Daar past bijv. een "Rode Lavalier" op. Dan is de geluidskwaliteit, uiteraard beduidend beter.

 

Het ronde ding, wat je op de hotshoe zet, schakelt automatisch je interne microfoon uit.

Daar zit, naast de "wireless", ook een micro-jack op. MAAR DAT IS GEEN INGANG, maar een uitgang,

waar de koptelefoon op kan.

 

UPDATE ............  UPDATE ............ UPDATE ............ UPDATE ...........

Als je precies leest wat e.e.a. kan, begrijp je het waarschijnlijk.

 

Intussen blijkt dat ding, niets meer, of minder weer te geven dan 't gene wat je

binnen krijgt via je externe microfoon.

 

Wat was 't heerlijk geweest, dat je daar, bijv. een digitale Zoom 6, met z 'n eigen vaste microfoon, of meerdere extra microfoons op kon aansluiten. Nee dus .......... 1-Richtingsverkeer ........

 

* * * * *

Toch denk ik, dat het voor Sony een kleinigheid is, om een goede "2e micro-ingang" te creeeren, via de Hotshoe.

De kleine dekseltjes, aan de zijkant van de camera 's moeten open, om bij de microfooningang te komen. 

Altijd moet er nog een kabel aan. Soms loopt die klem.

Bijv. op de steeds populairder wordende Gimbals. Zoals mijn Came TV.

 

Dan is een "escape", van de "normale microfooningang", via de Hotshoe, erg prettig.

En ook camera 's, die geen eigen "micro-ingang" hebben, zoals de A-6000, zijn dan geholpen.

 

Ze hebben notabene voor hun eigen XLR-K2M, een snoertje, wat via de hotshoe, naar de regelunit gaat.

Knip dat snoertje af, zet er een mini-jacket op. En klaar is Kees.

Of liever nog, "pruts" dit hele gedoe, in een hotshoe met een "microaansluiting".

 

*

Ik ben zo brutaal te beweren, dat daar vraag naar is. Of komt.

Zou graag zien, dat de "Experts" het doorgeven.

 

 

 

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Portmixus

 

Dit is even een pittig verhaal, wat je tot op punten en komma 's moet lezen. Anders snap je het niet.

Uitsluitend interessant, voor diegenen die geluid willen opnemen, tijdens het filmen.

Dus een kleine groep geinteresseerden.

 

*

Na grondige bestudering van de gegevens. Blijkt het toch niet helemaal te zijn, zoals ik dacht.

En volgens mij, jij ook  niet.

 

Ik dacht, dat je, het half ronde ding, dat je op de camera plaatst, (de ontvanger) kon instellen,

op de navolgende modi:

1. 5.1 channel.

2. Mono.

3. Single

4. Off

Uiteindelijk klopt dat, maar .......

 

Nu blijkt (of heb ik dat mis), dat dat altijd via de microfoon gaat, die in dat half ronde ding zit ingebouwd.

Veronderstel, dat die niet extreem veel beter is, dan de ingebouwde microfoon, in de camera.

(Misschien iets minder geluid van je scherpstelling)

Of via de externe microfoon, die in de zender zit ingebouwd. Al naar gelang je instellingen.

 

Indien ingesteld op Off., komt het geluid dus, via je extern (bluetooth) aangesloten microfoon.

Dat zal mijn "meest gebruikte instelling" worden, naar ik veronderstel.

Je kunt dan, op de "externe" microfoon, bijv. een "lavalier" aansluiten.

Of een andere microfoon met een 3.5 mm micro-jacket.

En uiteraard de Zoom 6. Maar die komt dan altijd via een draadloos verhaal binnen.

En ben er van overtuigd, dat de kwaliteit dan grotendeels verdwenen is.

 

Ergo, de bestelling, is grotendeels weggegooid geld! En daar baal ik van als een stekker!

 

Had gehoopt en verwacht, dat ik de Zoom 6, rechtstreeks via de hotshoe (op ingang 6) kon aansluiten.

i.p.v. via de microfoonaansluiting in de zijkant van de camera 's.

Dat blijkt dus niet zo te zijn. 6 Is 't geluid voor je koptelefoon. Dus geen ingang, maar een uitgang.

 

Hieronder de gebruiksaanwijzing van de set.

 

Geluid 00 a.jpg

 

Geluid 00 b.jpg

 

Geluid 00 c.jpg

 

Geluid 01.jpg

 

Geluid 02.jpg

 

Geluid 03.jpg

 

Geluid 04.jpg