annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nieuws: Firmware voor XAVC-S op SDHC kaartjes! (A7RII en A7SII)

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Nieuws: Firmware voor XAVC-S op SDHC kaartjes! (A7RII en A7SII)

Er is nauwelijks iets over bekend, maar er komt een firmwareupdate aan waarbij het voor de A7RII en A7SII mogelijk zou worden toch in XAVC-S te filmen maar dan op een SDHC kaartje. Tot hiertoe was het enkel mogelijk om te filmen op een SDXC kaartje, als je in de hoogste kwaliteit (XAVC-S) wou filmen.

 

Ben benieuwd wat de precieze details zijn, en of andere camera's zouden volgen. (B.v. voor slow-motion mogelijkheden en dergelijke...)

 

EDIT: heb ondertussen mijn camera geupdate via deze link (voor de A7RII): https://esupport.sony.com/US/p/model-home.pl?mdl=ILCE7RM2&template_id=1&region_id=1&tab=download#/do...

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Snelheid met SDHC kan hoger liggen dan de SDXC kaartjes toch? 

Is het niet juist verstandiger om een sneller HC kaartje te nemen van groot formaat dan? 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Is wel grappig, want in 2014 heb ik ooit gezegd dat het onbegrijpelijk is waarom dit niet werkt, aangezien het met snelheid weinig te maken kan hebben (omdat Panasonic -denk ik- het wel kan). En nu krijgen we het wel op SDHC (toch op 2 modellen alvast)! 

 

Ondertussen had ik wel het benodige kaartje...ahum... :smileywink

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Portmixus

 

Ik meende altijd, dat er eerst sdhc kaartjes waren. En later als overtreffende trap (in prestatie) sdxc.

 

@Vinc_E denkt dat je snelheid wint op een hc?

 

Voeg even de omschrijving van de Update toe.

Maar heb zo 1,2,3, nog niet in de gaten wat de voordelen zijn, van de sdhc t.o.v. de sdxc.

 

Verder is de update naam mijn smaak zeer beperkt.

Of zie ik iets belangrijks over 't hoofd?

 

Update naar 3.20.jpg

 

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Eigenlijk is SDHC niet anders dan 'hoge capaciteit' en SDXC 'extended capacity'. Ze duiden dus eigenlijk op de grootte van het kaartje en niet noodzakelijk op de snelheid.

 

Zo heb je kaartjes van 32GB (dus SDHC) die enorm snel zijn en je hebt ook trage SDXC (dus 64GB of groter).

Tot voor kort moest je SDXC (64GB en groter) hebben om XAVC-S codec te gebruiken...deze update verandert dat dus! Je bent dus niet verplicht om per sé nieuwe kaartjes te kopen als je heel goede SDHC kaartjes (dus tot 32GB) hebt liggen!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Portmixus

 

Vervelend genoeg, begrijp ik niet exact wat je bedoeld.

Je hebt het over "snelle" sdhc kaarten.

En "trage" sdxc kaarten.

 

Heb na de aanschaf van de 7R mk2, zelfs extreem snelle kaarten, die geen enkel effect zouden hebben,

weer omgeruild.

Dat waren kaartjes die ongeveer € 160.-- kosten. Maar die snelheid werd niet ondersteund.

 

Was altijd van mening dat de "soort kaart", resp. uhs-1 / ultra 3/10, bepaalde wat er zich afspeelde.

Leg het s.v.p. nogmaals uit.

 

*

Ik heb/werk met een sdxc exreme pro uhs-1 card / 4k ultra 3-10.

Heeft het zin om iets aan te passen? Dat is me nog steeds volstrekt onduidelijk.

 

 

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Er wel altijd geopperd dat de snelheid de bepalende factor was om te kunnen filmen in XAVC-S. Nu, je kan snelheden op verschillende manieren meten en ook de schrijfwijze speelt een rol, maar ik vind het moeilijk te geloven dat mijn kaartje van 32GB (SDHC) met een schrijfsnelheid van 90MB/s en een leessnelheid van 95Mb/s niet mag/kan werken voor XAVC-S, terwijl ik ook een 128GB (SDXC) kaartje heb, met een leessnelheid van 94Mb/s en een schrijfsnelheid van ongeveer 80Mb/s. Tot voor deze firmware kon ik dus enkel het (tragere) SDXC kaartje gebruiken, nu kan ik ook andere kaartjes gebruiken!

 

Dus concreet kan ik niet langer 1 kaartje, maar plots meerdere kaartjes gebruiken om te filmen in XAVC-S.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training