annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Reistopic: ik ga op reis en ik neem mee... [Foto's delen - verhalen - materiaal - tips]

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Reistopic: ik ga op reis en ik neem mee... [Foto's delen - verhalen - materiaal - tips]

In augustus ga ik naar Athene en eindig ik in Santorini.

 

Iemand tips qua restaurantjes, hotels, bezienswaardigheden, hoe je de boot neemt naar de andere eilanden, waar je moet op letten?

 

Wat ik meeneem weet ik nog niet...met een wederhelft op stap is het altijd een compromis tussen foto's nemen en de boek niet ophouden :laughing:

Het wordt alleszins E-mount materiaal...een 18-200 gaat wellicht wel mee voor het gemak.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
4 ANTWOORDEN 4
--K2--
Lid

Wat Athene betreft: bezoek de Plaka, maar laat je er niet verleiden tot een restaurantbezoek.  Beter vragen aan de gemiddelde Griek waar zij die middag/avond zullen eten.  Tenzij je redelijk gerust bent in je afweersysteem en het bedorven vlees en dergelijke aankan.

 

Santorini ben ik nog niet geweest.

 

Ik weet niet wat jij van plan bent te doen rond foto's in Griekenland, maar ik neem later deze week het volgende mee naar Engeland (met auto ipv vliegtuig dus :smileywink:) :

 

A7-II

FE: 16-35 28-70 70-200 28 90

A6000 

E: 10-18 16-70 35

Nex-5N

E: 16-50 18-200

 

Dit is niet enkel voor eigen gebruik hoor :smileywink:.  De dochter legt ook steeds beslag op een deel hiervan.

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Heb niet zoveel zin om mijn afweersysteem te testen noch te trainen :laughing:

 

Merci voor de tip! 

 

Schoon setje voor op reis :wink:

 

Ben er zelf nog helemaal niet uit, veel materiaal meenemen is altijd ook een "zorgenkindje" meenemen, anderzijds kan je daar misschien echt mooie foto's nemen als je tijd en moeite in steekt?

Ik verlang terug naar een RX10 III, ideaal voor dergelijke dilemma's :laughing:

Misschien een toestel voor volgende vakantie :wink:

 

Ik maak op vakantie ook altijd een vakantiefilmpje: een eenvoudige mix van video en foto met enkel achtergrondmuziek. Daarvoor kan ik eens voor het eerst in 4K filmen (vorig jaar durfde ik dat nog niet meenemen, ondertussen is het nieuwe eraf :laughing: )

Anderzijds moet je dan ook FE-lenzen meenemen, terwijl een Nex-5N met 18-200 en Samyang 12mm F2 ook gewoon een super leuk setje is.

 

Zal mijn wederhelft om "advies" moeten vragen...ze is immers ook mijn "reisbegeleider" :laughing: 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Jodelientje
Lid

Wij vertrekken volgende week ook richting Engeland. Met de camper dus ook geen vliegtuig.

Waar gaan jullie heen ?

 

Wij nemen mee

de Nex 5 met

Cctv 50mm is bagger kwaliteit lens maar ding weegt niks dus wie weet komt hij van pas.

de Samyang 100 mm macro

De 18-55

de 16mm 

 

Redged statief

polarisatie en grijs verloop filter en mogelijk een blauw verloop. 

 

mogelijk ook de Sony a 100 die is van mijn vriend en die heeft mijn oude vertrouwe 70-300 lens gekregen. 

 

profile.country.NL.title
Jivebox
Ontdekker

Afgelopen april 4 half week in Indonesie geweest. 

Binnen kort paar dagen naar Zwarrtewoud en januari 10 dagen New York. Dat laatste is nog wel ver weg :grin:

 

Mee in de tas:

Sony a7r II

Fujifilm X T1

 

Zeiss 16-35

Zeiss Loxia 35mm

Zeiss 55mm

Zeis Batis 85mm

Fujifilm 35mm

Fujifilm 18-55

 

Meest gbruikte objectief was de 16-35 met de Lee 100mm filter. (Grijs filters hard en zacht, Big en Little stopper en landscape polarisatie). Focus lag vooral op landschappen. Voor straatfotografie gebruikte ik vooral de Loxia 35mm. 

 

Volgende trip gaat de 24-70 GM ook mee. Die was net dag te laat binnen om mee te gaan naar Indonesie. 

 

Website

 

 

Sunrise @ Rice Terrace - Bali Indonesia

Sunrise at Tanah lot - Bali IndonesiaSunrise at Tanah lot (different angle) - Bali Indonesia