annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony 99 MK2 camera

OPGELOST
profile.country.NL.title
vanderuit
Ontdekker

Sony 99 MK2 camera

Wanneer komt de Nederlandse handleiding van deze camera (Sony 99 MK2) uit?

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@JBELD6

 

Zie dat intussen, dat de "gebruiksaanwijzing" is binnen te halen.

Maar uitsluitend, door jouw vriendelijke "link".

 

Het is toch zo langzamerhand LACHWEKKEND en DROEFIG, dat Sony Nederland, hier zelf niets mee doet.

Zowel op de Nederlandse en Duitse Site, is er niets over te vinden.

Alleen Via "Sony.com", tref je uitsluitend Engelse versies van de gebruiksaanwijzingen aan.

Maar ook, de veel handerige "help-gidsen". Die veelal ook, in de "moedertaal zijn te vinden".

Maar een verwijzing, hoe je die kunt downloaden, is er niet.

 

*

Voor meerdere camera 's, is er uitsluitend, een niet makkelijke, standaard gebruiksaanwijzing te krijgen.

Daar wordt je naar verwezen, via de officiele Sony website. 

 

Maar via dit forum, ben ik EINDELIJK in 't bezit, van een gebruiksaanwijzing voor m 'n 2 camera 's.

In 't Nederlands! Staan die op de officiele website van de Nederlandse Sony camera 's. Neen .........................!

Heb ik dat daar gemeld - Ja. Doen ze er wat mee - Nee !!!!!!! Interesseert ze het niet ?????

 

Het handigste is overigens niet, de "standaard gebruiksaanwijzing", maar de z.g. Help-gids per camera.

Van daar uit, kun je namelijk zoeken op onderwerp.

En dat is gelet op de vele instellingsmogelijkheden een must.

Je zoekt je via de "standaard gebruiksaanwijzing", letterlijk te pletter! 

 

*

't Is onder andere door mij, rechtstreeks aan Sony gemeld. Niet 1 x. Maar vele malen.

Je wordt dan steeds weer, door een alleraardigste juffrouw te woord gestaan,

die zegt dat ze het zal aan kaarten. En wat gebeurt er dan................. Niets.

 

Ook via Portmixus, al eens geprobeerd e.e.a. aan te kaarten. Ook hij gaf aan dat het erg moeilijk ging.

En dat een gewillig oor ontbrak bij Sony.

 

*

Ik begrijp er werkelijk geen BARST van, dat een firma met zo 'n potentie, dit onderwerp laat liggen.

Te meer, daar de camera 's steeds ingewikkelder worden.

Je zonder goede gebruiksaanwijzing nog niet de helft van de camera begrijpt. Zelfs als je al lang fotografeerd.

 

*

Destemeer geweldig, dat @JBELD6 je kan helpen.

 

SONY DOE ER e i n d e l i j k eens WAT AAN.

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@JBELD6

 

Dat is 't exact. Ze noemen het een "hulp-gids". Maar is in mijn ogen, een perfecte gebruiksaanwijzing.

Met name, omdat je per onderwerp, ergens naar toe wordt verwezen. En dat scheelt heel veel zoeken.

 

*

Maar jij mag me vertellen, waarom Sony het niet voor elkaar krijgt, om hier naar te verwijzen,

als je aan 't kijken bent bij de diverse camera 's op hun website.

 

Dat maakt me een beetje kwaad. Vooral omdat ze er niets aan doen. Commercieel onbegrijpelijk!

 

Jij hebt het nu tevoorschijn getoverd op de Sony Community. En dat is perfect.

MAAR JE HOORT HET, naar mijn idee, ZO VAN DE SONY SITE te kunnen plukken.

 

Maar daar zit het kennelijk verstopt achter allerlei ingewikkelde zaken!

 

 

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Is de 99 MK2 een camera van Sony, op de ondersteuning pagina is deze (nog) niet bekend.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
JBELD6
Lid

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@JBELD6

 

Zie dat intussen, dat de "gebruiksaanwijzing" is binnen te halen.

Maar uitsluitend, door jouw vriendelijke "link".

 

Het is toch zo langzamerhand LACHWEKKEND en DROEFIG, dat Sony Nederland, hier zelf niets mee doet.

Zowel op de Nederlandse en Duitse Site, is er niets over te vinden.

Alleen Via "Sony.com", tref je uitsluitend Engelse versies van de gebruiksaanwijzingen aan.

Maar ook, de veel handerige "help-gidsen". Die veelal ook, in de "moedertaal zijn te vinden".

Maar een verwijzing, hoe je die kunt downloaden, is er niet.

 

*

Voor meerdere camera 's, is er uitsluitend, een niet makkelijke, standaard gebruiksaanwijzing te krijgen.

Daar wordt je naar verwezen, via de officiele Sony website. 

 

Maar via dit forum, ben ik EINDELIJK in 't bezit, van een gebruiksaanwijzing voor m 'n 2 camera 's.

In 't Nederlands! Staan die op de officiele website van de Nederlandse Sony camera 's. Neen .........................!

Heb ik dat daar gemeld - Ja. Doen ze er wat mee - Nee !!!!!!! Interesseert ze het niet ?????

 

Het handigste is overigens niet, de "standaard gebruiksaanwijzing", maar de z.g. Help-gids per camera.

Van daar uit, kun je namelijk zoeken op onderwerp.

En dat is gelet op de vele instellingsmogelijkheden een must.

Je zoekt je via de "standaard gebruiksaanwijzing", letterlijk te pletter! 

 

*

't Is onder andere door mij, rechtstreeks aan Sony gemeld. Niet 1 x. Maar vele malen.

Je wordt dan steeds weer, door een alleraardigste juffrouw te woord gestaan,

die zegt dat ze het zal aan kaarten. En wat gebeurt er dan................. Niets.

 

Ook via Portmixus, al eens geprobeerd e.e.a. aan te kaarten. Ook hij gaf aan dat het erg moeilijk ging.

En dat een gewillig oor ontbrak bij Sony.

 

*

Ik begrijp er werkelijk geen BARST van, dat een firma met zo 'n potentie, dit onderwerp laat liggen.

Te meer, daar de camera 's steeds ingewikkelder worden.

Je zonder goede gebruiksaanwijzing nog niet de helft van de camera begrijpt. Zelfs als je al lang fotografeerd.

 

*

Destemeer geweldig, dat @JBELD6 je kan helpen.

 

SONY DOE ER e i n d e l i j k eens WAT AAN.

 

profile.country.NL.title
vanderuit
Ontdekker

Het model nummer volgens de Camera is ILCA-99M2

profile.country.NL.title
vanderuit
Ontdekker

Deze link is identiek aan de beknopte uitgave die bij de body geleverd wordt.

profile.country.NL.title
JBELD6
Lid

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@JBELD6

 

Dat is 't exact. Ze noemen het een "hulp-gids". Maar is in mijn ogen, een perfecte gebruiksaanwijzing.

Met name, omdat je per onderwerp, ergens naar toe wordt verwezen. En dat scheelt heel veel zoeken.

 

*

Maar jij mag me vertellen, waarom Sony het niet voor elkaar krijgt, om hier naar te verwijzen,

als je aan 't kijken bent bij de diverse camera 's op hun website.

 

Dat maakt me een beetje kwaad. Vooral omdat ze er niets aan doen. Commercieel onbegrijpelijk!

 

Jij hebt het nu tevoorschijn getoverd op de Sony Community. En dat is perfect.

MAAR JE HOORT HET, naar mijn idee, ZO VAN DE SONY SITE te kunnen plukken.

 

Maar daar zit het kennelijk verstopt achter allerlei ingewikkelde zaken!

 

 

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Snap er niks van, topic starter vraagt naar de 99MK2 en Joost geeft hem een link naar de 99M2, zijn toch 2 verschillende types?

 

Kan iemand het uitleggen please,

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
JBELD6
Lid

@pa3eia de a99M2 staat voor a99 mark2 (type2), wordt afgekort als m2, of mk2 of II bijv :slight_smile:

 

@Tjardi@vanderuit ik kwam bij dze handleiding door een paar keer door te klikken vanaf de productpagina, hij staat dus wel degelijk op de website. Echter ben ik het wel absoluut met jullie eens dat deze eenvoudiger gevonden dient te worden. Ik zal eens navragen hoe we dit kunnen inregelen! Bedankt voor jullie support.

 

J