annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony a6300 firmware update 1.1

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Sony a6300 firmware update 1.1

Ik heb de firmware update 1,1 geflashed. Dat flashen ging prima maar mijn camera werkt nu niet meer naar behoren. Hij gaat niet meer uit namelijk. De aan/uit knop doet niks meer.

Ik zou even wachten met die firmware update te flashen.
Het is wel heel toevallig dat meteen na het flashen ik deze problemen kreeg.

 

Update: na ongeveer tien minuten begon alles weer normaal te werken. Blijkbaar duurt het op de acheterg

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@pieterlj

 

Dank voor deze info.

 

Zal nog even een paar dagen wachten, tot er meer bekend is.

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ik had eigenlijk gehoopt dat ik de schermverlichting feller zou kunnen zetten in 4k. Dat is echter niet veranderd en dus nog steeds onbruikbaar in fel daglicht. Ik zou echt willen dat Sony hier eens iets aan zou doen.

Zelfs de EVF is vrij donker als je 4k gebruikt in fel daglicht. Echt rete irritant.

Blijkbaar is er iets gedaan aan overhitten maar daar had ik zowiezo geen last van.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@pieterlj

 

Ben 't volstrekt met je eens, dat je zelf zou moeten kunnen bepalen, of je je beeldscherm zou willen dimmen,

met een opname of niet. Daarmee wetend, dat oververhitting, een item kan zijn.

Je moet dan of kortere shots maken, of in Full-HD gaan werken.

En so wiso, treed met lagere temperaturen, of buiten, dit vrijwel nooit op. Binnen in warme ruimten wel.

 

Ook heeft de 7R mk2, te maken met die afzwakking van licht. Identiek aan de A-6300.

 

Zonder externe monitor, kun je er vrijwel niets op zien op je beeldscherm. Zeker niet bij zon.

En met een externe monitor, worden de instellingen weer niet getoond. Wat ook volstrekt onnodig is.

Ook dat is bij Sony bekend. Maar ook daar, doen ze tot op heden niets mee.

Er wordt vanuit gegaan dat de uitvoer alleen op TV wordt bekeken. Als eindproduct.

En niet op een monitor, tijdens de opname. Dan heb je die instellingen zeker nodig.

Werkt wel in Full HD. Niet op K4. ........ Waarom niet in 4K en in Full HD wel. Foutje van Sony.

 

*

Pieter zegt ook, dat de zoeker tijdens 4K gedimt wordt. Maar ik vraag me dat af.

Geprobeerd, maar niet kunnen zien. Als er al verschil is, lijkt me dat minimaal.

 

Weleens geprobeerd met camera op statief, door de zoeker te kijken?

Als je nog geen rugklachten hebt, weet je zeker dat je ze na de opname wel hebt.

Of je moet het statief, exact op ooghoogte hebben. Wat soms niet de goede opname hoogte is.

 

Zeker op 't schermpje (met statief), kun je in de gedimde versie krap aan zien, wat je filmt.

Behalve in de schaduw, of binnen. Dat is niet goed. 

 

Zou me nog kunnen voorstellen, (als tussenoplossing) dat je tijdens het kaderen (op stand by) volledig licht had.

En dat pas na het starten, de zaak op "gedempt licht" ging.

Maar nu gaat direct bij de keuze 4K, de zaak op "gedimd". En dat hoeft toch niet.

In stand by gebeurt er nog niets. Vind geen extreme opwarming plaats.

 

*

Please pas dit aan, bij een volgende (hopelijk spoedige) update.

 

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Strikt genomen dimt het uiteraard niet, maar het schakelt naar de default setting. Die is erg donker bij fel buitenlicht.

Ik snap ook niet goed waarom dit soort dingen gedaan worden. De Sony a55 had een zonnestand waarmee het scherm heel gel gezet kon worden. Dit had de a77 weer niet.

De a6300 heeft die ook maar die werkt dus niet in de 4k modus.

Echt rete irritant.

 

Kan iemand van Sony vertellen waarom dit geblokkeerd is?

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3