annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A77II

profile.country.NL.title
sarah1963
Nieuw

Sony A77II

Hoi, sinds gisteren kan ik geen foto's meer maken. Alles doet het, foto's terug kijken, diafragma aanpassen, ISO instellen, camera stelt zelfs scherp, maar zowel live view scherm als door de zoeker blijft zwart. Histogram blijft ook naar rechts. Als ik aan de belichting knop draai zie ik dat de belichtingstijd veranderd, maar ik zie geen beeld en alles blijft zwart. Als ik ergens op richt stelt de camera zelfs scherp. Als ik afdruk krijg ik de melding, 'Camera fout. Schakel uit en in.' als ik de camera uit zet, blijft de melding op het schermpje staan. Ik moet het batterij er uit halen zodat de melding verdwijnt.

Ik heb gisteren een foto gemaakt die ik lichter wilde, ik stelde de belichting in met het wieltje, maar ik denk dat ik te snel was. De cam was de gemaakte foto nog aan het wegschrijven denk ik.

Is er iets kapot of is het iets waar ik overheen kijk en zelf kan regelen? Hoop echt dat iemand een antwoord voor me heeft. Alvast bedankt voor de reactie! Grt, Sarah

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo @sarah1963  en welkom bij de Community,

 

Helaas doet de melding 'camera fout' mij denken dat er niet iets is met de instellingen maar met de camera. En dat het moment dat zich dit voordeed niet per se gelinkt was aan iets dat je op dat moment instelde.

Als je in het menu kan zou ik willen voorstellen om de camera helemaal te resetten (camera initialiseren/terug naar fabrieksinstellingen) dan ben je wel je eigen instellingen van knoppen etc kwijt maar dat zou denk ik in dit geval het minst erge zijn als dat het probleem op zou lossen. 

Even uit mijn hoofd zit dat bij het laatste menu item (gereedschapskistje) 

 

Succes!

Antonette