annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7RII aangekondigd!

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Sony A7RII aangekondigd!

keypoints:
 
A7rII:
• 42MP Full-Frame Exmor R BSI CMOS Sensor
• BIONZ X Image Processor
• 5-Axis SteadyShot INSIDE Stabilization
• 399 Phase-Detect AF Points & 5 fps Burst
• Internal 4K XAVC S Video & S-Log2 Gamma
• Weather-Resistant Magnesium Alloy Body
• Built-In Wi-Fi Connectivity with NFC
• ISO 102,400
• no shutter blade motion
• 3,5x faster than the A7r
• A7rII focus is almost 40% faster than the one of the A7r
• Shipping in August
 
Dus ook intern 4k, 42mp sensor en image stabilization! Ik wil :grin:

 

dpreview: http://www.dpreview.com/articles/8917769536/sony-alpha-a7r-ii-has-42-4mp-on-full-frame-bsi-cmos-sens...

 

official : http://www.sony.net/Products/di/en-us/products/dkw5/index.html?contentsTop=1

42 ANTWOORDEN 42
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Denk ook zeker dat er heel veel wegen naar Rome of in dit geval, de juist belichte foto leiden.. :wink:

 

Ik ben nu zo gewend aan 'mijn' manier dat ik daar denk ik niet zomaar vanaf ga stappen,  maar zoals ik in mijn artikel over Oog AF al noemde, vraag ik me wel eens af of ik mezelf daar niet mee te kort doe. Omdat ik veel in de studio werk heb ik dan sowieso mijn camera op M staan en de EVF met settings effect Off. 

 

Op locatie zou semi-automatisch ook prima moeten werken. Met lastige situaties zoals tegenlicht is snel kunnen werken in M dan wel weer een voordeel. 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Tweakers.net was uitgenodigd in London voor een Sony event omtrent de nieuwe camera's! (Gelukzakken...)

 

Hier kan je hun preview lezen:

http://tweakers.net/reviews/4070/sony-a7r-ii-autofocus-zelfs-vlot-met-canon-lenzen.html

 

Citaat:


Canon-lenzen

Sinds enkele jaren zijn er third-party-adapters beschikbaar waarmee Canon-lenzen met alle functies gebruikt kunnen worden op Sony E-mount-camera's. Niet alleen de autofocus werkt, zij het traag, ook het diafragma kan via de camera worden ingesteld. Op de bestaande A7-camera’s duurt scherpstellen met die adapters circa twee tot vier seconden. Dat is prima voor statische onderwerpen als landschappen, maar voor het overige is het ontoelaatbaar traag. Met de A7R II is dat echter verleden tijd.

 

We hadden zelf een Metabones IV EOS-adapter meegenomen met de Canon EF 40mm f/2.8 STM-pancake en ter plekke was nog een Canon 24mm-f/2.8 IS USM  beschikbaar. De Canon EOS-lenzen stellen vrijwel direct scherp en af-tracking en gezichtsherkenning werken probleemloos. Het lijkt marginaal trager te zijn dan met een 'echte' Canon EOS-camera, maar het is zeer goed werkbaar. De autofocus van de preproductiecamera's zat er wel eens naast, maar over het algemeen werkt het zeer vlot. Tracking is mogelijk, waarbij de camera het onderwerp blijft volgen en de lens continu blijft scherpstellen.

 

Omdat de autofocuspunten een groot deel van het frame bedekken, meer dan bij dslr's, is het makkelijker om een bewegend onderwerp te volgen. Niet alleen Canon EF-lenzen kunnen worden gebruikt, maar ook lenzen van Sigma, Tamron en Tokina met EF-mount. EF-S-lenzen kunnen eveneens gebruikt worden, maar dan in een cropmodus. Hiermee wordt het wat karige lensaanbod van Sony, met dertien FE-lenzen en een aantal lenzen van Zeiss, ineens een minder groot probleem. Naast FE-lenzen zijn A- en EF-mount in combinatie met de A7R II dus uitstekend bruikbaar, even los van het feit dat dit gezien de compacte camera niet altijd een ideale combinatie is.





_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ja ik wist dat Jeroen zou gaan inderdaad! 

Ik heb nog aangeboden of ie niet een stagiaire nodig had of zo.... :wink:

Ze waren van Tweakers op eigen gelegenheid daar begreep ik. 

 

Ik hoop nog op een 'Kom de nieuwe A7rII even vasthouden'-moment voor pers oid... (en dat ik dan ook op de gastenlijst sta :cool: ) maar ik heb er nog niet over vernomen. Helaas!! Ben heel erg benieuwd....

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Als jij als pers gaat Amfion, mag ik dan mee als stagiair :laughing:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hahaha, scherp!

Heb echt geen idee of er nog een eventje komt maar als t zo is kan k altijd
even een balletje opgooien :wink: .

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

vergeten jullie mij niet!?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Eye-tracking in de praktijk...waanzinnig nuttig!

 

Sony maakt fotograferen té gemakkelijk :laughing:

 

https://www.youtube.com/watch?v=8wYuelBt_pk&feature=youtu.be

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Wow...
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Hij houdt wel z'n oog vrij ver open en op de camera gericht :slight_smile: Maar dit ziet er wel spectaculair uit zo!

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

En voor wie eens wil zien hoe het er bij het kantoor van Sony NL binnen uit ziet. (en oh ja, een hands-on met de a7rII :smileywink:)

 

https://youtu.be/ei5mZpIVr5s