annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Community..meerwaarde??

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Sony Community..meerwaarde??

Ik ga even mopperen...ben sinds enige maanden een deelnemer aan deze community na aanschaf van een Sony A7ii. De camera en de mogelijkheden daarvan zijn voldoen nog steeds uitstekend!

 

Nu even het mopper gedeelte;

- Op echte vragen krijg je hier vrij moeizaam antwoord..ik merk dat ook bij topics die door anderen gestart zijn met @Hannesvdb (mogelijkheden A7X) en @Tjardi (video) als meest sprekend voorbeeld! De interactie van Sony met betrekking tot een gebruikersdag is miniem, laatste reactie van @Vinc_E is alweer 3 weken geleden...het kan toch niet zo moeilijk zijn met al die enthousiaste deelnemers hier?

     -uitzonderingen hierop zijn @Portmixus en @Amfion vanuit de expert hoek, zij reageren

       meestal zeer snel op vragen.

- Ik constateer (ook bij mezelf) dat je voor relevante info vaak beter naar andere sites kunt reizen, zoals bijvoorbeeld Dyxum, DP review, Digifoto, Zoom etc. met betrekking tot "echte" antwoorden rondom vragen met betrekking tot keuzes in objectieven...da's toch gek eigenlijk? Ik verwacht juist hier de enige echte info te vinden..al is het via linkjes opgezet/beheerd door Sony. Lijkt me gewoon gezonde marketing.

      -Uitzondering hierop is @Portmixus met de lens database die echt zijn best doet deze

       community volledig en juist te informeren over verschillende objectieven..maar dit is een

       vrijblijvende inspanning van een expert, daar waar Sony volgens mij veel meer kan vertellen

       over bijvoorbeeld ontwikkelingen! Zoals, komt er een 16-35 F2.X?  Een potentiele klant wil

       graag weten waar ie aan toe is, vooral omdat het redelijk forse investeringen zijn! 

- Zelf ben ik nu een beetje "zwevend" mijn lenzen verzameling aan het opbouwen..terwijl ik dat eigenlijk niet op die manier wil doen! Daarbij word je ook nog wel eens verrast door Sony, bijvoorbeeld met de 55 en de "plotselinge" intro van de 50mm enkele weken later (in mijn geval). Let op, ben nog steeds gelukkig met de dure aanschaf van de 55/1.8 maar was denk ik ook voor mijn gebruik, content geweest (mogelijkheid tot bewust keuze kunnen maken..) met (vlak na de Pro-Im) geintroduceerde 50 mm voor een 1/3 van de prijs...op Pro-Im niets van gehoord bij Sony....

- Als 2e voorbeeld; wat mij verrast is dat ik via allerlei "derden" sites het echte vergelijk tussen de 24-70 Zeiss en de 28-70 Sony moet ontdekken...blijkt te maken te hebben met een update en wisselende kwaliteit tussen individuele Soy/Zeiss 24-70 lenzen in eerste productie batches. Ik had dat soort conclusies (of tegenbeweringen daarvan..) ook hier graag gelezen! 

- Tevens zou ik graag een wat meer "progressieve/assertieve" interactie tussen de community leden willen zien, ben zelf nogal eens (bewust) stellig in mijn beweringen/reacties (altijd met humor), maar doe dat juist om te prikkelen. Pas dan krijg je reacties die er toe doen! Voorbeeld is mijn interactie met @albertdros aangaande de 16-35F4..prima inetractie waar ik iets aan heb!

Dus schroom niet, we zijn niet van chocolade en zolang alles met respect voor ieders mening geschreven wordt is er niets aan de hand en kunnen we van elkaar leren! Daar gaat het toch om in een community? Ben  ook jaren actief geweest op het Nikon forum en behoudens wat uitzonderingen (maar is ook veel grotere commune) is het leerzaam, leuk en veel interactiviteit!

 

Kortom; @Sony; kom op! Als jullie een grote speler willen zijn/worden op (FF) camera gebied willen zijn (en alle lof daarvoor!) hoort daar ook een bepaald gedraag nar je customer base bij!

Alle lof voor experts als @Portmixus en @Amfion die in mijn ogen hier de grootste! bijdragen leveren voor wat betreft kennis en ervaringen!

 

met vriendelijke groet,

Sigiphoto

 

 

 

 

 

mijn foto's op; 500px en
15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Inderdaad heel erg gewaardeerd!  Ik kan me even niet zo in de discussie mengen omdat ik weinig online kan zijn op mijn huidige locatie :smileywink:. Vanaf volgende week weer actief hoor!  Wat Albert ook al aanhaalt krijg ik veel vragen via andere wegen dan alleen het forum en deel ik via een aantal websites mijn Sony ervaringen en kennis. Verder vind ik het persoonlijk ook gewoon fijn om af en toe eens iemand te kunnen helpen met een probleem.  Sony promoten gaat het me niet zo zeer om, daar mag de marketing afdeling zich over buigen... Als we hier een steentje bij kunnen dragen aan het plezier dat mensen hebben van hun camera's is volgens mij ook best wat waard.  :thumbsup:

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Ik ben als topic starter ook niet zo in de gelegenheid om levendig mee te doen, zijn met bussie Betsie lekker weekje camperen dus afhankelijk van, en andere bezigheden. 

(zit overigens vlakbij bij jou in de buurt @Tjardi, denk ik tenminste, weerribben gebied.)

 

Krijg overigens wel een beetje het idee dat topic beetje gekaapt is...waardering voor onze experts @Portmixus@Amfion en ook @albertdros stond vanaf begin niet ter discussie.

Wat me ook nu juist weer opvalt is dat Sony nog steeds geen reactie heeft gegeven (bijvoorbeeld @Vinc_E) maar andere mede-leden ook niet actief meedoen.

 

@albertdros, begrijp dat Sony BE/NL dus kennelijk ook nog al eens verrast kan worden met nieuwe producten, lijkt me toch een kwestie van communiceren met Sony. (en dat is halen en brengen..).

Misschien dat hier op een bijeenkomst intern Sony eens over gesproken kan worden.

 

Ga nu even een dagje lekker fietsen!

 

grt

Sigi

 

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hej Sigiphoto,

 

Het is grappig dat je net daarover spreekt :wink:

 

Je hebt echt geen idee hoeveel keren en hoelang al wij "zagen"/"zeuren" over materiaal vroeger ter beschikking te stellen. Onnoemelijk veel gesprekken werden hierover gevoerd. Het LIJKT evident dat "wij" als Sony-community de eerste info zouden moeten krijgen (en zo dicht bij de bron staan), maar omwille van promotionele doeleinden (klein bereik) staan we eerder onderaan, dixit sommige internen van Sony. Magazines, website's en dergelijke staan mijlenver boven ons. Je moet ook weten dat er in het prille begin van een lancering helemaal niet veel samples beschikbaar zijn, ze moeten dan verdeeld worden over zowat de hele wereld, opnieuw, wij staan helemaal onderaan.

 

Zo weet ik van iemand die ik ken die op SWPA aanwezig was in London, dat er 50mm 1.8 en 70-300 G lenzen aanwezig waren. Gloednieuwe beestjes, maar iets wat dus niet bij ons is geraakt. Als het ijzer wat afgekoeld is en de hype voorbij, dan is er meestal ruimte/tijd om het materiaal op de community te krijgen. Maar natuurlijk is ons enthousiasme dan ook mee bekoeld, we zijn ook maar mensen.

 

Soms is het natuurlijk puur menselijk goodwill en organisatorisch een gedoe om het materiaal in communityhanden te krijgen. Dat is iets waar wel aan kan gedaan worden, mocht het niet zijn dat het zoveel lagen van de structuur moet belopen alsvorens ook daar groen licht voor gegeven kan worden. 

 

Het is helaas iets wat we (en Vince_E) ook niet kunnen veranderen, de community zal eerst groter moeten worden...het is uiteraard een beetje kip/ei verhaal.

 

Sony is inderdaad een echte Sony-medewerker, en hij doet meer dan we zien voor de community. Hij kan helaas ook niet zomaar in zijn vingers knippen en toveren...zou wel handig zijn... :thumbsup:

 

Misschien moeten we een thread starten met (haalbare) projecten die we willen zien gebeuren op de community? Niet rond de pot draaiend, maar in een opsomming. Iets waar we met z'n allen echt aan kunnen werken? Ik denk ook aan ludieke zaken om meer interactie op het forum te krijgen. De meerwaarde komt vanzelf wel...op termijn.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Sigiphoto

 

Ik woon aan de Vosjacht in Giethoorn tegenover de passantenhaven.

 

Doe ook veel aan foto 's voor de zeilvereniging, Sail Giethoorn etc.

Zie hun sites.

 

Lijkt me best plezierig elkaar eens te ontmoeten op een namiddag, met een glaasje wijn.

Als je daar voor voelt, gaarne een pm.

Overigens wil ik ook best bij jou komen. Laat maar weten.

 

Je hebt vandaag fantastisch weer voor je geplande fietstocht.

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hierop reageren is niet eenvoudig. 

 

Het klopt dat ik door Sony als aanspreekpunt ben aangesteld en dat ik daardoor een van de enige contactpersonen op het forum ben. 
De Community is per land opgesplits en dat overkoepeld zich richting het hoofdkantoor. Aan mij de uitdaging om het lokale/hoofd kantoor zo goed als mogelijk het inzicht geef wat er nodig is om het forum verder te ontwikkelen.

 

Wat de meerwaarde is van het forum, dat kan je mij het beste zelf vertellen! Anders zou je er niet zitten :wink:

De meerwaarde die Sony voor ogen heeft, is dat het consumenten een stap dichter bij Sony zelf zet.
Daarom zijn hier meer verhalen te vinden over de werkwijze achter producten en design. Juist voor mensen die zich daarvoor interesseren.
Dit is ook een belangrijke pijler voor Sony om feedback te krijgen op producten. Als hier een verbeterpunt te zien is, wordt dit bij de inginieurs voorgelegd. Natuurlijk mits dat correct gesignaleerd wordt.
Kijk bijvoorbeeld eens bij het TV gedeelte. Het onderwerp Android TV is hevig besproken de afgelopen maanden en de Benelux heeft acftief bijgedragen in cruciale verbeterstappen. Dit komt vooral door zeer gerichte feedback van forumleden. 

Het organiseren van bijeenkomsten is uiteraard iets wat meer moet voorkomen. Dat ik niet meer heb geregeageerd in het topic over een Alpha bijeenkomst, is eigenlijk omdat juni als periode hiervoor wordt aangehouden. Ik dacht dat dit daar besproken was, vandaar. 

Als er punten zijn die je graag anders ziet, mag je dat soort feedback delen. Graag zelfs, want hoe meer ik kan aantonen dat iets nodig is, hoe groter de kans dat het wordt uitgevoerd. 
Alleen daar moet wel een realisme bij zitten. We kunnen niet iets direct compleet omgooien. 

 

Wat betreft nieuwe producten en beschikbaarheid. Wij weten zelden wanneer iets nieuws gelanceerd. 
De digital imaging groep houdt dit geheim goed bewaakt. En daarbij zijn de middelen van ons lokaal gelimiteerd tot een handjevol. Waarbij de voorrang wordt gegeven aan de pers of trainingen. Daar wil ik dolgraag verandering in brengen, want het zou het forum een sterke meerwaarde bieden. 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Vinc_E;

 

Dank voor je antwoord vanuit Sony. Begrijp me goed, ik spreek je niet persoonlijk aan...zou niet kunnen want zo goed ken ik je (nog) niet :smileywink:. Dus alle respect, maar toch, als een van de Sony vertegenwoordigers hierbij de (wellicht overbodige) tip dat het allemaal wat beter, sneller, professioneler kan in mijn ogen. Ik heb in een ander topic al eens gesteld dat de camera's maar "small bits" zijn als je het globaal en in het licht van alle Sony producten bekijkt. Een reactie van Sony was toen dat de camera (Alpha serie) weldegelijk erg belangrijk voor ze is. Toch merkt de (pro) consument daar in mijn ogen hier dan te weinig van gegeven het feit dat dat zelfs de Benelux vertegenwoordiger (en in gevolg daarvan de experts/ambassadeurs..) kennelijk onvoldoende van plannen en producten op de hoogte worden gehouden. Opgesplitst zijn in wereldwijde regio's heeft daar niet veel mee van doen. Komt er bijvoorbeeld (zoals eerder gevraagd) een 16-35 F2.8?? (antwoord zou dit community lid dichterbij Sony brengen zoals je  in je reactie aangeeft..en ik denk/schat meerdere)

 

Ik heb redelijk wat ervaring met (grote) wereldspelers opgebouwd in mijn carriere tot nu toe, en ook bv General Electrics (1 van de grootste producenten ter wereld..van lightbulb tot vliegtuigmotor)  koestert zijn customer base in het kleine (maar ook kritische) Nederland. Juist om waardevolle feedback te krijgen! Een kritische klant is zeer waardevol om segmenten van je bedrijf te verbeteren. Lean en Six Sigma zal Sony als Japanse firma alles zeggen...toch? Op die manier heb ik zelf eens Virgin Airlines als klant voor onderhoud binnen gehengelt..juist door opening van zaken te geven en goed naar ze te luisteren. En geloof me, meneer Brandson is geen gemakkelijk iemand maar wel eerlijk in zijn feedback!

Meerwaarde van de community ten opzichte van andere fora moet zich voor mij derhalve nog bewijzen...ik ben niet iemand die snel de handdoek in de ring gooit dus je zult me hier nog wel een tijdje (actief en in principe positief) aantreffen. Snel een datum prikken voor die Aplha meeting kan wonderen doen! :thumbsup: zoals ook @Redgy1 in ander topic aangeeft.

(Tip; doe dan wel even via een nieuw topic want het zoeken op dit forum is niet echt een pretje)

 

@Tjardi; We zijn zojuist terug van ons camper weekje, dank voor je uitnodiging voor een ongetwijfeld genoeglijk glas wijn, maar helaas zijn we ondertussen weer terug in het Noord Hollandse. Op de dag dat je de uitnodiging deed waren we onderweg naar Zwolle camping om de bevrijdingsdag te vieren en Zwolle te ontdekken. Goede fotozaak daar! Heb er een zeer goede occasion SEL2470Z gescoord en met inruil van de 2870 voor ongeveer de helft van de nieuwprijs. (handtekening is aangepast haha). En dat terwijl ik nog niet zo lang geledenop verzoek van @Portmixus een customer review over de 2870 geschreven heb..:smileywink: Toch is de 2470 op 1e gezicht (net foto's naar macbookje gehaald) scherper in het geheel..nog eens goed vergelijken. Het aanbod van de fotozaak kon ik echter niet weigeren..

Mooie stad, veel studenten en gezelligheid. Ik houd je aanbod voor dat glas wijn graag in de binnenzak want we gaan ongetwijfeld nog eens richting weerribben! Mooi fiets gebied en we hadden inderdaad prachtig weer!

 

Nu weer klaarmaken voor een nieuwe week vol nieuwe uitdagingen!

grt aan allen

 

*bewerkt voor typos

 

 

 

 

mijn foto's op; 500px en