annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony DT 16-50mm F2.8 SSM met schimmel in frontelement

OPGELOST
profile.country.BE.title
chriseen
Nieuw

Sony DT 16-50mm F2.8 SSM met schimmel in frontelement

Naast vele andere Sony producten heb ik oa ook een reflex A700 en a900.

Ik schafte me, ergens begin 2013,ook deze lichtgevoelige lens aan .

De garantie is sowieso voorbij, maar nu merkte ik op dat er schimmel zit in het voorste lenselement.

Normaal gezien is dit volledig geseald en zou dit niet mogen voorkomen.

Ik meen te mogen stellen dat het hier een verborgen, gebrek is dat reeds van bij de aanschaf aanwezig was.

Alles werd doorgegeven aan Sony Belgie en daar is het nu in bespreking hoe dit euvel kan opgelost worden.

Hopend op een positieve oplossing wacht ik dus nog even af wat de reactie zal zijn.

Heeft iemand ervaring hiermee ?

 

groet, Chris

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
chriseen
Nieuw

Bedankt voor de reactie,  :slight_smile:

 

Het frontelement van deze lens komt fabrieksmatig als één geheel, de schimmel zit tussen de twee glazen van het frontelement. Heeft verder niks te maken met Weather/dust sealed , dit slaat meer op de dichtheid tussen bewegende delen. :smileyinfo:

Kijk, het frontelement is een beetje als dubbel glas waar er door een fabrieksfout condens in kan komen.

Ik legde het geval voor aan Sony en die hebben besloten dat het abnormaal is dat dit zich heeft voorgedaan.

De lens wordt hersteld zonder kosten ! :handshake:

Anders dan me soms denkt, staat Sony echt wel achter zijn producten en dragen de "service kwaliteit" hoog in het vaandel. 

Natuurlijk moet de klacht wel gerechtvaardigd zijn en zonder twijfel kunnen vastgesteld worden.

Ik zeg dus oprecht : " Dank u Sony, dank u service team  !  "

Dit mocht ook wel even gezegd worden . :trophy:    :thumbsup:

 

groet, Chris

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Welkom op het forum!

 

Weather sealed wilt niet zeggen waterdicht en  "Weather sealed" duidt op spatwaterdichtheid en stofdicht betekent niet dat een lens tegen schimmels of sporen kan. Bovendien doordat de lens groter en kleiner wordt bij het zoomen, zuigt de lens lucht aan. Dus "sealed" en de lens is immuun tegen alles zoals je lijkt te veronderstellen, daar heb ik beetje moeite mee. :party:

 

Hopelijk lukt het je om Sony te overtuigen dat na meer dan 2 jaren wellicht iets mis was met de lens vanaf het begin...Ik heb geen idee wat hieruit zal komen :thinking:

 

Ik duim alleszins mee. :thumbsup:

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
chriseen
Nieuw

Bedankt voor de reactie,  :slight_smile:

 

Het frontelement van deze lens komt fabrieksmatig als één geheel, de schimmel zit tussen de twee glazen van het frontelement. Heeft verder niks te maken met Weather/dust sealed , dit slaat meer op de dichtheid tussen bewegende delen. :smileyinfo:

Kijk, het frontelement is een beetje als dubbel glas waar er door een fabrieksfout condens in kan komen.

Ik legde het geval voor aan Sony en die hebben besloten dat het abnormaal is dat dit zich heeft voorgedaan.

De lens wordt hersteld zonder kosten ! :handshake:

Anders dan me soms denkt, staat Sony echt wel achter zijn producten en dragen de "service kwaliteit" hoog in het vaandel. 

Natuurlijk moet de klacht wel gerechtvaardigd zijn en zonder twijfel kunnen vastgesteld worden.

Ik zeg dus oprecht : " Dank u Sony, dank u service team  !  "

Dit mocht ook wel even gezegd worden . :trophy:    :thumbsup:

 

groet, Chris