annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony RMT-DSLR2 draadloze remote werkt niet in de kou

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Sony RMT-DSLR2 draadloze remote werkt niet in de kou

Ik heb deze remote nu een jaartje en merk dat hij het vrijwel niet doet als het koud is. Met koud bedoel ik onder de 5 graden. Ik heb hier afgelopen jaar last van gehad, toen een tijd lang geen problemen ondervonden (door warmer weer denk ik), maar nu had ik laatst dit probleem weer toen ik hem op een koude avond 's avonds gebruikte.

 

Heeft iemand hier ervaringen mee? Toch wel irritant, misschien maar eens een andere aanschaffen :). Het gaat hier trouwens om de officiele Sony RMT-DSLR2 IR Remote.

 

Zelfs al hou ik de remote extreem dicht bij de sensor, hij reageert nergens op. Eenmaal thuis gekomen, binnen, deed hij het weer prima.

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Het is maar een idee:

 

Ik kan me voorstellen dat je je afstandsbediening veel gebruikt...misschien is de batterij al wat spanning kwijt en in de koude zakt die misschien onder een minimum niveau.

 

Eens proberen met nieuwe batterijen en dan in de koude?

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Ik kan het eens proberen, maar toen deze afstandsbediening gloednieuw was was het probleem er al. Maar eens een nieuwe batterij proberen kan natuurlijk geen kwaad.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Als het er al vanaf het begin was, dan zal het er wellicht niet aan liggen.

 

Ben het probleem op nog geen enkel forum, ooit, tegengekomen.

 

Heb je ook geprobeerd je afstandsbediening op te warmen (in je broekzak) OF, als het al uit je broekzak komt, maak je de IR sensor op de camera warm met je hand? 

 

Waar mik je precies op? Het werkt bv. ook als je van dichtbij, maar niet rechtstreeks op de IR sensor mikt. (bv langs de achterzijde) Het is hier ook niet koud genoeg om dat zelf te testen :wink: (en ik heb de RMT-DSLR1)

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Dit is interessant @Portmixus. Ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat het de afstandsbediening was, maar het kan ook aan de IR sensor van de camera liggen? Klinkt sterk, maar het IS natuurlijk mogelijk. Ik ga nog eens wat testjes doen als het weer koud is :slight_smile: