annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Stroombesparingsknop werkt niet meer

petrabos
Ontdekker

Stroombesparingsknop werkt niet meer

Beste lezer,

 

Ik heb een Sony SLT-A57. Nu werkt de stroombesparingsknop niet meer. Onlangs was ik vergeten mijn camera uit te doen. Normaal gesproken gaat hij dan in een standby-stand. Dit keer niet, dus mijn hele accu was leeg.

 

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

 

Petra

Tags (2)
11 ANTWOORDEN 11
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Petra, 

 

Welkom op het forum!

Kan je de standby tijd eens veranderen aub? Op hoeveel staat die nu? Zet die eens op 1 minuut, stel even scherp op een onderwerp en doe dan een minuut niets. 

 

Als hij op 1 minuut stond, zet je die eens op 2 minuten? Op de nieuwere modellen is er een technische reden waarom de camera's niet in standby zouden gaan, maar op de A57 zie ik niet onmiddellijk een reden hiervoor. 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
petrabos
Ontdekker

Beste expert,

 

Ik heb je advies opgevolgd en de stroombesparing die op 1 minuut stond aangepast naar andere tijdseenheid. Ik heb scherp gesteld, zelfs een foto gemaakt, maar daarna blijft de camera aan staan en schakelt niet over naar stand-by. Het rare is, dat dit altijd goed heeft gewerkt. Uiteraard zet ik (bijna) altijd de camera uit, maar de enkele keer dat ik het vergat, ging hij automatisch in de stand-by stand en liep mijn accu niet leeg. Tot nu toe dan.

 

Ik hoor graag of je nog andere suggesties hebt.

 

Alvast dank.

 

Groet,

Petra

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Vreemd dat het altijd wel heeft gewerkt en nu niet meer! Heb je iets aan instellingen gewijzigd? (wat eigenlijk geen invloed zou mogen hebben...)

 

Kan je het volgende eens proberen aub:

-De standby uitschakelen, camera uitschakelen, batterij verwijderen en minuut wachten zonder batterij.

-Camera terug inschakelen, standby inschakelen op 1 minuut.

-Camera uitschakelen en daarna terug inschakelen, foto nemen en kijken of hij nu wel in standby gaat.

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi Petra,

 

Blijft de foto die je net gemaakt heb dan ook al die tijd in het scherm staan? 

Naast de standby tijd kun je ook de auto-review tijd instellen, dus de tijd dat je de foto ziet voor deze weer vanzelf verdwijnt en je op het scherm weer ziet je zou kunnen gaan fotograferen.

Deze auto-review tijd is maximaal 10 seconden maar misschien dat daar iets misgaat.

 

Heb je al eens geprobeerd de camera te resetten naar fabrieksinstellingen?

Weet niet of je veel eigen instellingen hebt gemaakt? Deze zul je daarna waarschijnlijk wel opnieuw moeten doen, maar wie weet helpt het.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Oh sorry @Portmixus, ik zit me er tegenaan te bemoeien :wink:

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Geeft niet hoor :wink:

 

Fabrieksinstellingen is altijd het laatste waar ik naar probeer te grijpen, misschien niet zo erg als bij pc's of smartphones, maar als je hoop instellingen hebt...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
petrabos
Ontdekker

Als ik een foto heb gemaakt, dan verdwijnt deze netjes na een paar seconde van mijn beeldscherm. Ik heb ook al geprobeerd de batterij eruit te halen en er weer in te doen. Dus eh ................ ik ga de fabrieksinstellingen proberen, dat wordt een mooi klusje voor vandeweek. Ik hou jullie op de hoogte. In ieder geval alvast dank voor de tips en het meedenken!

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Succes! We horen graag hoe het gaat!
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Misschien wel de moeite waard om m'n laatste suggestie te proberen en jezelf wat tijd te besparen? :wink:

 

Het gaat niet louter over de batterij uithalen, maar de standby eerst uit te schakelen (aangezien de standby niet werkt). Camera uitzetten met batterij verwijderen erbij, dan inschakelen en standby terug inschakelen.

 

Misschien "herinnert" de camera dan terug hoe standby werkt :wink: Duurt maar een secondje en je hebt niet niets te verliezen dan :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training