annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Twijfel

profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Twijfel

Hoihoi...

Nu ik sinds pas naast mijn a7r ii een a6300 in mijn bezit heb zit ik enorm in twijfel t.o m'n a77 ii

Ik ben bang dat ik deze niet veel meer of haast helemaal niet meer ga gebruiken.

 

Ik ben dus in twijfel om de a77 ii 16-50mm f2.8 kit weer te gaan verkopen, en mijn Sony 70-400mm op m'n a7r ii of a6300 te gaan gebruiken met de LA-EA-3 adapter.

 

Is t toch altijd t beste om m'n 70-400 op m'n a77ii te blijven gebruiken omdat er geen adapter tussen zit?

 

Dit is namelijk ook wel belangrijk om te weten qua t fotograferen met snelle acties "vliegende vogels oid" 

 

Dus wel houden of toch verkopen ?

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Turbopadje

 

De praktijk zal uitwijzen, dat je een bepaalde camera veel zult gebruiken. Anderen vrijwel niet.

Dat is met lenzen identiek. Sinds ik de 16-35 heb, gebruik ik de 24-70 bijna niet meer.

 

Wat er de reden van is, weet ik niet. Maar de 16-35 voelt beter. Wat unieker.

In noodgevallen crop ik even, om vrijwel dezelfde brandpuntsafstand te hebben.

Ik heb ik de 70-200 f.4 en de 70-400 f. 4.5 - 5.6. Vreemd genoeg gebruik ik die beiden wel.

Maar de 70-400 eigenlijk hoofdzakelijk tussen de 200-400 mm.

 

De 70-400 die ik heb, schroef ik op m 'n 7R mk2. Uiteraard met adaptor.

Kwaliteit en snelheid (ook van de AF) is naar mijn smaak niet, of nauwelijks anders als de lenzen met FE vatting.

Daarvoor hoef je je A77 niet te houden, naar mijn idee.

 

De ellende is alleen, dat je dus een adaptor moet kopen van a naar e vatting.

Voordeel is dan wel weer, dat je de 70-400 op je 7R mk2 en op de A6300 kunt zetten.

Weet het niet helemaal zeker, maar denk dat de 7R mk2 en zeker de A6300 een nog snellere AF

hebben dan de A77. En dat is zeker met vliegende vogels etc. nooit weg.

Bij mij ging de A77 er uit.

 

Zet even een filmpje, gemaakt met de 70-400 in de bijlage. Is dus gemaakt met de lens op de 7R mk2.

 

 

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Wat je beschrijft Turbopadje, is heel terecht :wink:

 

Ik had me laten "verleiden" in het begin om mijn A99 te houden naast de A7-reeks...en de A99 ziet zelden nog actie. Dat is tamelijk klassiek...je denkt het wel te gaan gebruiken, maar in de praktijk is dat zelden tot nooit.

 

Nu in jouw geval is dat misschien nog wel zinvol: ik vind persoonlijk een LA-EA3 met een SSM-lens een zeer mooie combo, maar ik vrees dat je het niet snel genoeg gaat vinden voor vogels in volle actie. De LA-EA3 is goedkoop en 2e hands te vinden...dus misschien eerst eens proberen dan beslissen?

 

De LA-EA3 is een holle adapter, dus zonder verlies van beeldkwaliteit. Dat maakt dus eigenijk absoluut geen verschil. De LA-EA4 adapter heeft wel een semi-transparante spiegel, net zoals je A77II. Dus zelfs met die adapter boer je er niet op achteruit...alleen vind ik die AF lang niet zo goed als de AF-module van de A77II!

 

Ik gebruik zelf de LA-EA3 adapter met de 70-200 2.8, maar echt "stevige" actie heb ik er niet mee geprobeerd. (de 70-200 2.8 (1e generatie) is zo snel ook niet...)

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Turbopadje @Portmixus

 

Wachten op de FE 70-400. Dan weet je het zeker.

Die zal ongetwijfeld sneller zijn, dan de A variant middels adaptor. Maar dat kost weer een paar centen.

 

Denk zelf, maar weet dat absoluut niet zeker,  dat de 70-400 SSM met  de adapter op je nieuwe camera 's

het nog wel eens zou kunnen winnen van de A77.

 

Leen een adapter, en probeer het. Zoals Portmixus voorstelt. Maar scherpstellen tijdens een vlucht van

vliegend gedoe. Ook daar heb ik m 'n twijfels over.

Mijn opname van de video heb ik handmatig ingesteld. En als die beesten dan blijven zitten, is er niets loos.

 

In ieder geval is dat vele malen goedkoper als een nieuwe 70-400 op FE formaat.

 

Wens je wijsheid en sterkte. Maar bovendien veel plezier tijdens het fotograferen.

 

 

profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Dank jullie wel voor de reacties, en daar kan ik zeker wat mee 😉

DSC00066.jpg

Vanmiddag heb ik de combi getest, en moet zeggen dat t niet tegen valt, ook niet qua snelheid.

Vind de foto niet tegen vallen..

De adapter had ik al in m'n bezit voor m'n a7r ii :wink: