annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Video-instelling wijzigen in voorkeuzetoets A99

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
joostbos
Nieuw

Video-instelling wijzigen in voorkeuzetoets A99

Hallo,

 

Ik wil graag snel kunnen schakelen tussen simpele MP4 video-opnamen en high-speed AVCHD opnamen. Ik zie dat in de voorkeuzeopties op de mode-knop (M/A/P/1/2/3/ etc) wel de waarde 50i FH staat, maar in het menu waar ik de voorkeuzeopties kan programmeren kan ik daar niet bijkomen.

 

Volgens de handleiding moet ik die keuzes programmeren in het menu, bij stilstaande beelden, pagina 4. Daar kan ik inderdaad de geheugenopties openen, maar Ik kan in de handleiding niets vinden over hoe ik die voorkeuze-opties vervolgens kan wijzigen (ook niet bijvoorbeeld stand M, A of diafragma/sluitertijd). en ook de optie gids in de camera (die wel in de handleiding genoemd staat) lijkt niet de te werken bij deze pagina.

 

Hoe kan ik dit instellen?

 

Bedankt

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik begrijp je vraag niet heel goed, maar als ik denk dat ik weet wat je wil doen kan je het volgende instellen:

 

-Zet camera b.v. op A-stand (of wat je voorkeur geniet)

-Stel in het menu de video-kwaliteit, bitrate en dergelijke in. (AVCHD, 50p, etc...)

-Maak dat je andere instellingen ook voor je video-doeleinden zijn aangepast (b.v. AF-C, picture effects, etc...)

-Ga in het menu naar "geheugen" en sla deze instelling op, op nummer 1 (2 of 3)

 

Doe nu exact hetzelfde als hierboven, maar stel de compressie in op MP4 en sla het op, op een andere nummer dan hierboven (b.v. nummer 2).

 

Als je nu draait aan je modewieltje (P,A,S,M, 1,2,3 etc...) dan kies je daar nummer 1 om je instellingen van nummer 1 op te roepen (AVCHD) en draai je naar nummer 2, dan komen je instellingen van MP4. Druk op de record knop en je filmt in de opgeslagen instellingen.

 

Handig om weten is ook dat als je instellingen wijzigt bij nummer 1, 2 of 3, dat deze instellingen niet opgeslagen worden als je naar A, P S of dergelijke draait. Dus je kan je instelling 1, 2 of 3 nooit verknoeien, tenzij je terug naar "geheugen" gaat in het menu.

 

Hopelijk was dat een antwoord op je vraag :slight_smile:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik begrijp je vraag niet heel goed, maar als ik denk dat ik weet wat je wil doen kan je het volgende instellen:

 

-Zet camera b.v. op A-stand (of wat je voorkeur geniet)

-Stel in het menu de video-kwaliteit, bitrate en dergelijke in. (AVCHD, 50p, etc...)

-Maak dat je andere instellingen ook voor je video-doeleinden zijn aangepast (b.v. AF-C, picture effects, etc...)

-Ga in het menu naar "geheugen" en sla deze instelling op, op nummer 1 (2 of 3)

 

Doe nu exact hetzelfde als hierboven, maar stel de compressie in op MP4 en sla het op, op een andere nummer dan hierboven (b.v. nummer 2).

 

Als je nu draait aan je modewieltje (P,A,S,M, 1,2,3 etc...) dan kies je daar nummer 1 om je instellingen van nummer 1 op te roepen (AVCHD) en draai je naar nummer 2, dan komen je instellingen van MP4. Druk op de record knop en je filmt in de opgeslagen instellingen.

 

Handig om weten is ook dat als je instellingen wijzigt bij nummer 1, 2 of 3, dat deze instellingen niet opgeslagen worden als je naar A, P S of dergelijke draait. Dus je kan je instelling 1, 2 of 3 nooit verknoeien, tenzij je terug naar "geheugen" gaat in het menu.

 

Hopelijk was dat een antwoord op je vraag :slight_smile:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.nl_NL.title
joostbos
Nieuw

Thanks!

 

Ja, dat was inderdaad de vraag en de oplossing :thumbsup: