annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waar kan ik (face to face) terecht met vragen over mijn Sony camera?

profile.country.BE.title
Hannesvdb
Lid

Waar kan ik (face to face) terecht met vragen over mijn Sony camera?

Eerst en vooral nog eens meegeven dat ik na enkele jaren Canon en heel wat twijfelen zeer tevreden ben over de aankoop van mijn nieuwe Sony A7 R II camera.
Na wat online zoekwerk leek deze Sony een heftig baasje te zijn die heel wat aan kan. De meeste info vond ik online aangezien mijn (professionele en amateur) fotovrienden en kennissen geen Sony camera bezitten maar wel Canon, Nikon, Leica of zelf Phase one en dus over mijn eventuele aankoop geen ervaringen of dergelijke konden meegeven. Uiteindelijk toch de Sony gekocht en voorlopig nog zeer tevreden.

Alleen moet mij wel van het hart dat Sony, als ze zich echt verder om de cameramarkt willen focussen, ze dringend iets aan hun informatie kanalen mogen doen. Nergens maar dan ook nergens behalve hier (dank u daarvoor Sony Community) en andere internationale sites en internetfora.

De reden waarom ik mijn toestel in een gewone winkel en geen webshop heb gekocht was vooral omdat ik kon binnenstappen met vragen over mijn nieuw toestel. En daar wringt het schoentje bij Sony. Nergens kunnen die een antwoord geven op soms vrij simpele vragen. Frustrerend als je een aardige som betaald voor een (in mijn ogen een professioneel) product. Als ze zich dan ook verder professioneel op de markt willen positioneren mag hieraan wel dringend iets veranderen.
Dit bericht moest ik even kwijt na ik voor de zoveelste keer een winkel (waar Sony verkocht wordt) binnenstap met een vraag en zonder antwoord buiten stap. Zelfs enkele weken geleden op de Art en Craft Photday waar een Sony stand stond, was ik snel terug buiten zonder antwoorden maar enkel met een grote vraag bij: Waar in godsnaam vind ik (liefst face to face) antwoord op mijn Sony vragen?

 

Swat, mijn frustratie is eruit getypt, ik ga wat verder zoeken om het beste uit mijn Sony A7RII te halen.

 

En nogmaals bedankt aan dit forum, die volgens mij, draait op vrijwilligers. Hiermee mag Sony zich in de handen wrijven.

 

Cheers!

63 ANTWOORDEN 63
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Ik denk dat je qua kennis niveau geen onderscheid zou moeten maken? Misschien wel aparte "teams" per camera model? Interactie en van elkaar leren gaat toch vaak om camera specifieke dingen.

Je zou kunnen denken in onderscheid tussen mirror en mirrorless? (gevoel zegt me dat over laatste de meeste vragen zijn? maar kan me vergissen natuurlijk..)

 

Locatie..tsja, moeilijk natuurlijk omdat het afhangt van hoever mensen willen reizen. Voor onze Belgische vrienden is Badhoevedorp niet "om de hoek" en Redgy's voorstel over Belgische kuststreek kan voor Nederlanders weer een te grote afstand zijn..

Indien locatie Badhoevedorp zou zijn is vervoer naar bijvoorbeeld Schiphol Centrum niet echt een probleem want volgens mij stopt er een bus vrijwel recht tegenover jullie gebouw?

Indien andere locatie kunnen we denk ik via met elkaar meerijden toch wel naar een fotografisch interessant punt in de buurt rijden vanuit een verzamelpunt? (of die locatie ook verzamelpunt maken.. :smileywink:)

Denk dat de logistiek sowieso afhankelijk is van aantal deelnemers?

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Bedankt @Redgy1 voor het compliment :laughing:

 

@Sigiphoto

Het is beetje kip/ei verhaal :wink:

Ga je eerst mensen vragen zich in te schrijven en dan kijken waar de meeste gebruikers vandaan komen (met de grote kans dat mensen gaan afhaken)? 

Of ga je eerst een voorstel doen van locatie/gebeurtenis en dan mensen laten inschrijven?

 

Wat ook een piepklein beetje jammer is, dat mensen ook niet blijven hangen na zo'n community event. Het wordt iets teveel bekeken als "we komen wat spelen met de producten en dan hoor je ons niet tot de volgende keer dat er iets georganiseerd wordt". Jammer, maar deels onvermijdelijk.

 

Ik heb wel het gevoel dat er een (kleine) community in wording is, misschien kunnen we de pioneers zijn om een grotere community op poten te zetten :wink: 

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Ik denk dat je nooit iedereen tevreden kan krijgen. De echte 'die hards' in deze community willen wel een stukje reizen, maar ik denk dat het grootste deel toch afhaakt als het een paar uur reizen is. Misschien moeten we gewoon 2 soortgelijke events organiseren in zowel Belgie als Nederland? Mensen kunnen natuurlijk ook naar beide gaan, maar zo hoeft niemand het event te missen.

 

Ik heb zelf al eens met Vincent gebrainstormt over eventuele invullingen van zulk soort events. Globaal: Soort workshop en babbelen, daarna paar uurtjes fotograferen/producten uitproberen. Dit kan van alles zijn. Ik als landschapsfotograaf leek het bijvoorbeeld leuk om met een stel mensen naar Zaanse Schans te gaan (Nederland). Mede omdat dit vrij dichtbij het Sony NL kantoor is. Maar het kan natuurlijk ook compleet wat anders zijn, zoals een portret fotografie sessie. Ik noem maar wat :slight_smile: . Daarna evt avondeten en na praten. 

 

Een invulling van een dag als dat lijkt mij zeker leuk. Dit zou dan evt in NL EN Belgie kunnen zijn, met beide een ietwat andere invulling zodat ook de 'die hards' gewoon 2x kunnen gaan :slight_smile:

 

Is dit te realiseren misschien? Of wil iedereen eigenlijk liever een centraal event? Zoals ik al zei: Ik denk dat het voor de mensen die hier veel reageren niet zo'n probleem is, maar ik kijk meer naar mensen die eigenlijk niet zo actief zijn op de community, maar toch erg geinteresseerd zijn in Sony. Dit soort mensen willen we JUIST naar dit soort events krijgen zodat we bij hun de community kunnen promoten en zo de community kunnen uitbreiden.

 

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Portmixus en @albertdros

 

eens met jullie, vooral kip/ei verhaal. Om te polsen hoeveel belangstelling er is kan Vince het misschien via een mailing onder de aandacht brengen van de wat meer "slapende" leden? (die hebben meestal ook geen reactie melding op dit forum aan staan lijkt me)

 

 

Een dag spelen, ervaren en gezellig toetje lijkt mij in ieder geval perfect! In kleine community of groot!

Als pioneers zou kunnen, er een succes van maken en dan breed uitmeten :wink: via Sony?

mijn foto's op; 500px en
Redgy1
Lid

zolang we maar bijleren en dingen kunnen uitproberen, ik zou er wel niet voor naar NL rijden of het moet een prachtlocatie zijn en dan maak ik er een korte vakantie van :slight_smile: als ik het ruim op tijd weet dan kom ik zeker naar een workshop

Redgy1
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Als het voldoende op voorhand wordt geregeld, kan er hier en daar wat gecarpooled worden :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Redgy1 (en anderen natuurlijk..)

 

Wat zou jij een prachtlocatie vinden?

 

Albert heeft Zaanse Schans genoemd, mijn persoontje Schiphol. Amsterdam (en ook noord) is natuurlijk ook een locatie mogelijkheid, straat-industrie(noord)-architectuur etc.

Verder is er de Keukenhof nog in de buurt...

Zag dat Portmixus carpool aanbood :wink: en bij mij passen er ook nog wel een paar in indien gewenst. (niet vanuit BEL  helaas :smileywink:)

 

Als we Vince willen helpen dit te organiseren (en verantwoorden) is het misschien wel nodig dat we wat minder vrijblijvend zijn in ons commitment (is toezegging in dit geval). 

Wil natuurlijk niemand over de streep trekken..ben alleen maar enthousiast en vindt dat indien we af en toe klagen ook de handschoen voor mogelijke oplossingen mogen oppakken.

 

En waar blijft de rest van deze prachtcommunity in hun reactie? :wink:

Als Hannes ook meedoet kunnen we misschien 2 vliegen in 1 klap meppen?

 

 

 

 

mijn foto's op; 500px en
Redgy1
Lid

een prachtlocatie in Nl is het Biesbosh:smileythumbsup: maar in België zijn er ook een groot aantal, tenminste als de natuur je ding is:smileyhappy:. Ik denk dat het idee van 2 workshops beter is, in Nl en B, als dit niet enkel op dit forum gedeeld word maar ook op BD en FB enz, zou het me echt verwonderen als dit niet lukt. 

Redgy1
Ernesta
Nieuw

Om op Schiphol te fotograferen heb je toestemming nodig en het is ook niet gratis!

profile.country.BE.title
Hannesvdb
Lid

Als ik ergens extra (nuttige en hands-on) info kan opdoen om mijn toestel beter te leren kennen, probeer ik er zeker te zijn. Ik moet wel zeggen dat de art&craft photodays en Imaging Days in Brussel voor mij wat ontgoochelend waren (op de kennis van Portmixus na). Dus dergelijke evenementen skip ik vanaf nu wel. Mij is het voornamelijk te doen om tips & tricks, kennis rond mijn Sony op te doen. Er zit zoveel in, maar moeilijk om het zelf allemaal te ontdekken.

In principe maakt de locatie dus voor mij niets uit. Ik hoef niet meteen op een zotte locatie te staan, ik wil gewoon de Sony van binnen en van buiten leren kennen. Op zo'n moment hoef ik helemaal geen super plaatjes te schieten en een halfuur te werken aan de juiste kadrering. Daar zijn de luttele momenten die je met Portmixus kan spenderen te schaars voor (slijm, slijm).
Bedoel is voor mij, dat ik met de kennis die ik op zo’n moment opdoe, later zelf de tijd kan nemen om mijn perfecte plaatjes te schieten.
Hiermee wil ik overigens helemaal niet afschieten om op een mooie locatie af te spreken, voor mij persoonlijk doet dit er niet zoveel toe.
Als we bv op Schiphol staan, kan ik niet experimenteren met mijn Bowens Gemini 500 pro set aangezien die op stroom werkt. Al is dat voor mij niet persé een must. Maar het zou misschien wel leuk zijn om die met andere Sony gebruikers verder te testen.