annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waar kan ik (face to face) terecht met vragen over mijn Sony camera?

profile.country.BE.title
Hannesvdb
Lid

Waar kan ik (face to face) terecht met vragen over mijn Sony camera?

Eerst en vooral nog eens meegeven dat ik na enkele jaren Canon en heel wat twijfelen zeer tevreden ben over de aankoop van mijn nieuwe Sony A7 R II camera.
Na wat online zoekwerk leek deze Sony een heftig baasje te zijn die heel wat aan kan. De meeste info vond ik online aangezien mijn (professionele en amateur) fotovrienden en kennissen geen Sony camera bezitten maar wel Canon, Nikon, Leica of zelf Phase one en dus over mijn eventuele aankoop geen ervaringen of dergelijke konden meegeven. Uiteindelijk toch de Sony gekocht en voorlopig nog zeer tevreden.

Alleen moet mij wel van het hart dat Sony, als ze zich echt verder om de cameramarkt willen focussen, ze dringend iets aan hun informatie kanalen mogen doen. Nergens maar dan ook nergens behalve hier (dank u daarvoor Sony Community) en andere internationale sites en internetfora.

De reden waarom ik mijn toestel in een gewone winkel en geen webshop heb gekocht was vooral omdat ik kon binnenstappen met vragen over mijn nieuw toestel. En daar wringt het schoentje bij Sony. Nergens kunnen die een antwoord geven op soms vrij simpele vragen. Frustrerend als je een aardige som betaald voor een (in mijn ogen een professioneel) product. Als ze zich dan ook verder professioneel op de markt willen positioneren mag hieraan wel dringend iets veranderen.
Dit bericht moest ik even kwijt na ik voor de zoveelste keer een winkel (waar Sony verkocht wordt) binnenstap met een vraag en zonder antwoord buiten stap. Zelfs enkele weken geleden op de Art en Craft Photday waar een Sony stand stond, was ik snel terug buiten zonder antwoorden maar enkel met een grote vraag bij: Waar in godsnaam vind ik (liefst face to face) antwoord op mijn Sony vragen?

 

Swat, mijn frustratie is eruit getypt, ik ga wat verder zoeken om het beste uit mijn Sony A7RII te halen.

 

En nogmaals bedankt aan dit forum, die volgens mij, draait op vrijwilligers. Hiermee mag Sony zich in de handen wrijven.

 

Cheers!

63 ANTWOORDEN 63
Redgy1
Lid

veel veiliger dan Zaventem zal op dit moment niet kunnen denk ik:smileyhappy:, dus laat ze vooral niet twijfelen om het daar te doen :wink:

Redgy1
profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Juist ja. Krijg je mensen die geen idee hebben wat sluitertijd en diafragma doet? Of krijg je gevorderde gebruikers die veel ingewikkelder vragen hebben.

 

Grapje: hoe herken je de beginnende gebruikers bij schemering?

Antwoord: flitser popt vanzelf op.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Bij de vorige bijeenkomst had ik het idee dat er geen echte 'en wat doet dit knopje?' beginners bij waren. 

Uiteraard voldoende mensen met allerhande vragen, maar daar draait het natuurlijk juist om.

 

Naast de vragen lijkt het me ook leuk om juist een onderwerp nog aan te bieden wat wat algemener is? Zoals de uitleg over sensoren door Eric Put de vorige keer en mijn presentatie over portret fotografie? 

Kreeg toen veel vragen over Capture One (de software die gratis is voor Sony gebruikers), misschien dat nog leuk is?  

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Persoonlijk heb ik de meeste vragen over video. Ik zie een groot aantal nieuwe zaken voorbij komen in de a6300 waarvan ik van een gedeelte geen notie heb wat ik er mee moet.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

De vorige keer hadden we het wel bewust beperkt gehouden qua inschrijvingen. Het was echt een first-come-first-serve regeling. 

Er is toen wel sprake geweest om iets te organiseren waarbij het kennisniveau meer voor gevorderden is. Veel leden hier een gezonde achtergrond hebben in fotografie, dus dat komt overeen :slight_smile:

 

In Badhoevedorp is wel meer ruimte beschikbaar dan in Zaventem. 

Waarbij in Zaventem het tot een max van 30 mensen is, kan het in Badhoevedorp makkelijk dubbel zo veel. 


Een vrijdag in juni, met inloop vanaf de middag. Het is dan vakantieperiode en tot op heden geen geplande evenementen voor camera bij Sony. Dus de meeste toestellen en lenzen hebben wij beschikbaar dan. 

 

Voornamelijk de A6000 en A7 lijn zullen voorop staan, omdat dit momenteel de populairste camera's zijn. 
De A77-II  gebruikers hoeven zich zeker niet buitengesloten te voelen, want we zorgen wel dat zowel A als E mount voorzien zal zijn (net als adapters). Alleen vanuit Sony zal een workshop zich meer op mirrorless richten. 

 

 

Redgy1
Lid

Betekend dit dat er niets gepland word in België? Dit betekend voor mij 700km heen en terug en dat is dus niet van de poes :thinking: laat staan de route die men moet nemen, een zaterdag zou nog verkeersarm zijn maar op een vrijdag zeker superdruk. Dus iets in België zou ik zeker op prijs stellen en liefst centraal.

Redgy1
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Nee, ik heb geen uitspraak gedaan over waar dit gedaan wordt. Er is alleen en vergelijking gegeven. 
In Zaventem is plek beperkt, dat is het enige nadeel. Als het uiteindelijke aantal geinteresseerden overeenkomt met hoeveel plek er is, dan kan het prima in Zaventem. En omdat het vorige keer in Badhoevedorp is gedaan, heeft het wel mijn persoonlijke voorkeur om in België iets voor fotografie te doen :slight_smile:

 

Als het qua ruimte niet kan, dan doen we het in Badhoevedorp. 

 

Mijn voorkeur gaat ook uit naar Belgie.

 

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ik zou graag komen maar ik vrees dat ik toch niet kan. Als leraren hebben we best vaak vakantie, maar dagen buiten de vakantie opnemen kan niet. Tenzij er iemand dood is of zo.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat is inderdaad het nadeel van zoiets organiseren overdag op een werkdag.