annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waar kan ik (face to face) terecht met vragen over mijn Sony camera?

profile.country.BE.title
Hannesvdb
Lid

Waar kan ik (face to face) terecht met vragen over mijn Sony camera?

Eerst en vooral nog eens meegeven dat ik na enkele jaren Canon en heel wat twijfelen zeer tevreden ben over de aankoop van mijn nieuwe Sony A7 R II camera.
Na wat online zoekwerk leek deze Sony een heftig baasje te zijn die heel wat aan kan. De meeste info vond ik online aangezien mijn (professionele en amateur) fotovrienden en kennissen geen Sony camera bezitten maar wel Canon, Nikon, Leica of zelf Phase one en dus over mijn eventuele aankoop geen ervaringen of dergelijke konden meegeven. Uiteindelijk toch de Sony gekocht en voorlopig nog zeer tevreden.

Alleen moet mij wel van het hart dat Sony, als ze zich echt verder om de cameramarkt willen focussen, ze dringend iets aan hun informatie kanalen mogen doen. Nergens maar dan ook nergens behalve hier (dank u daarvoor Sony Community) en andere internationale sites en internetfora.

De reden waarom ik mijn toestel in een gewone winkel en geen webshop heb gekocht was vooral omdat ik kon binnenstappen met vragen over mijn nieuw toestel. En daar wringt het schoentje bij Sony. Nergens kunnen die een antwoord geven op soms vrij simpele vragen. Frustrerend als je een aardige som betaald voor een (in mijn ogen een professioneel) product. Als ze zich dan ook verder professioneel op de markt willen positioneren mag hieraan wel dringend iets veranderen.
Dit bericht moest ik even kwijt na ik voor de zoveelste keer een winkel (waar Sony verkocht wordt) binnenstap met een vraag en zonder antwoord buiten stap. Zelfs enkele weken geleden op de Art en Craft Photday waar een Sony stand stond, was ik snel terug buiten zonder antwoorden maar enkel met een grote vraag bij: Waar in godsnaam vind ik (liefst face to face) antwoord op mijn Sony vragen?

 

Swat, mijn frustratie is eruit getypt, ik ga wat verder zoeken om het beste uit mijn Sony A7RII te halen.

 

En nogmaals bedankt aan dit forum, die volgens mij, draait op vrijwilligers. Hiermee mag Sony zich in de handen wrijven.

 

Cheers!

63 ANTWOORDEN 63
profile.country.NL.title
RonaldC
Lid

Wat mij betreft zou het thema moeten zijn: "Instellingen en nut".

Ik zie instelmogelijkheden waarvan ik mij afvraag; 'wat kan ik ermee'. Bijv. Reliëfniveau. Ik begrijp wat het doet en heb het geprobeerd, maar betwijfel uiteindelijk de nuttigheid ervan. Of zijn er mensen die het fantastisch vinden in situaties die ik me nog niet had bedacht. Dát zou ik graag horen.Dan weet ik (meer) zeker of ik die instelling kan laten voor wat het is en niet later moet concluderen; 'had ik dat maar eerder geweten!'. En zo zijn er meer dingen (instellingen). Zoals ISO Auto. Ik denk dat velen deze instelling niet aanraken, zich niet realiserend dat je hiermee de automatische sluitertijd / diafragma keuze van de camera kan sturen naar een 'betere waarde'. De 'ge-automatiseerde instellingen van de camera doen goed werk, maar is dat wat je wil?

 

De aanpak kan zijn: alle instellingen (m.b.t. het fotograferen) doornemen en vragen welke instellingen iedereen, wanneer gebruikt. Daar kunnen volgens mij nieuwe inzichten uit voortkomen. En, mijn ervaring is, dat 'de beginner' met vragen kan komen, waar een expert nog niet aan gedacht had. Lijkt misschien veel, maar over veel instellingen zal een ieder het snel eens zijn.

 

En voor een effectieve bijeenkomst is 30 man wel ècht het maximum - wat minder is beter voor een inhoudelijk zinvolle en werkbare discussie.

ant0nett3
Ontdekker

Ja of een plenaire opening en dan iets met wat kleinere groepen: Instellingen, beeldbewerking, lenzen testen... genoeg onderwerpen te verzinnen. :wink: 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Net de input gekregen dat we helaas moeten wachten tot juli. Dit is een verwachting natuurlijk. Kan eerder zijn, ook later. 

 

Door de aardbeving heeft de camera-afdeling momenteel andere prioriteiten. 

profile.country.NL.title
RonaldC
Lid

Als het maar niet 2e helft juni is (ben ik op vakantie ..............)

En ik heb ook last van de aardbeving - zit al een paar weken op m'n 18 -105 mm zoom te wachten. Maar minder erg dan de aardbeving natuurlijk.