anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

50W755C nie działa Live Football / Motionflow

profile.country.PL.title
lhjtic
Poszukiwacz

50W755C nie działa Live Football / Motionflow

Mam pytanie do użytkowników forum - jaki dokładnie efekt powinienem uzyskać włączając Motionflow (np. tryb Live Football, mecze z platformy cyfrowej, bardzo dobra jakość sygnału). Ale chodzi też ogólnie o ogłądanie tv na codzień.

Obecnie efekt mam taki, że po włączeniu przez kilka/kilkanaście minut obraz jest mega płynny. Jednak do czasu.

Czy normalnym działaniem tej funkcji jest zanik płynności po pewnym czasie pracy tv?? Jakikolwiek szybszy ruch staje się bardzo szarpany, czasem dochodzą spore artefakty. Pomaga jedynie wyłączenie i ponowne włączenie telewizora.

 

 

8 ODPOW. 8
profile.country.PL.title
Sony_Poland_Team
Community Team

Konsultowałeś się już z serwisem?

profile.country.PL.title
lhjtic
Poszukiwacz

Tak, telewizor z tytułu rękojmi był w autoryzowanym serwisie Mik w Radomiu (kupiony w Sony Center).

Wg serwisu wszystko jest w porządku i tv działa poprawnie oczywiście, a ja się czepiam.

Jednak kiedy po bardzo wielu trudach udało mi się w końcu skontaktować z konkretnym serwisantem w tym serwisie, to okazało się, że:

- puszczone zostały wyłącznie jakieś standardowe testy i kompletnie zignorowano mój opis wady i przykładowe nagrania (zaginęły? ktoś nie przekazał?) oraz jak uzyskać wskazany przeze mnie efekt (szarpanie obrazu, artefakty, zniekształcenia),

- następnie, jak już po wielu trudach udało mi się zmusić serwis do zapoznania się z moim opisem, serwisant starał się mnie przekonać (nawet nie oglądając tv w działaniu, bo był już przygotowany do odesłania), że taki efekt jest normalny, płynność nie działa cały czas i w ogóle oczekuję niewiadomo czego.

 

Dlatego proszę o potwierdzenie bądź sprostowanie, czy Motionflow powienien działać cały czas czy nie?

Bo na chwilę obecną to te całe Motionflow XR 800 Hz w moim egzemplarzu to z mojego punktu widzenia wyłącznie jakaś żenada niestety. W żadnym innym tv, z którymi mam do czynienia na codzień (Toshiba, LG), włączony "upłynniacz" nie przestaje z czasem działać, mimo że nie są to jakieś topowe modele.

A boli to tym bardziej, bo praktycznie cały sprzęt w domu mam Sony i liczyłem, że będę zadowolony tak jak z innych rzeczy.

profile.country.PL.title
wolfmar
Użytkownik

Odpowiem tak: od czasu do czasu mieniam ustawienia w naszym 756 i czasem (rzadko) bywają widoczne zakłócenia płyności obrazu ale z uwagi na ich sporadycznośc nie dociekałem co jest ich powodem.

W trybie Football nie zauważyłem zakłóceń aczkolwiek nie jestem już zapalonym kibicem i statystycznie oglądam jedynie około połowy meczu :wink:

profile.country.PL.title
lhjtic
Poszukiwacz

Tryb Live Football podałem tu tylko jako przykład, bo temat do mnie wrócił przy okazji ostatnich meczy :yahoo:

Mam świadomość, że jakikolwiek upłynniacz ruchu aby działał musi wprowadzić pewne drobne zakłócenia.

 

Ale u mnie efekt jest taki, że o ile po włączeniu tv ruch jest płynny (do uzyskania tzw. efektu teatru włącznie), to po niedługim czasie sprawdzając nawet na dokładnie tym samym materiale, jakakolwiek płynność jest nie do uzyskania. W dużym uproszczeniu wygląda to tak, jakby gubił klatki - widać to wyraźnie np. na przesuwających się z jednego boku na drugi tłach czy płynących napisach - ruch jest bardzo skokowy, a nie płynny. W tym momencie jakakolwiek zmiana ustawień Motionflow pozostaje już bez najmniejszego wpływu na płynność. A jak dla mnie to już chyba sama nazwa tej funkcji mówi, że ruch powinien płynąć. 

Dodatkowo jest jeszcze taki efekt, że jeśli oglądam długo jakiś materiał, który ma czarne pasy np. góra/dół (film w formacie kinowym), to po takim seansie wracając do materiału w formacie 16/9 w miejscu czarnych pasów pojawiają się zniekształcenia obrazu. Jakby zawiesiła się matryca.

Próbowałem to nagrać aparatem, ale sprzęt mam jaki mam, więc jakość nie jest powalająca i niestety nie odzwierciedla tego w pełni:

https://www.youtube.com/watch?v=Z6jwUd7LPsk

 

Po wyłączeniu i ponownym włączeniu wszystko wraca do normy na jakiś czas, a potem powtórka z rozrywki :rage:, czyli z mojego punktu widzenia jako użytkownika problem jest z matrycą i/lub elektroniką ją sterującą, bo przy takim wyłączeniu/włączeniu sam system Android TV się nie restartuje.

 

A jak dla mnie totalnie już skrajnym przykładem, że coś jest nie tak z matrycą (bo Motionflow tu chyba nie działa) jest fakt, że po kilku godzinach ciągłej pracy tv nawet menu czyli kafelki w Androidzie czy podobne w aplikacji Showmax zamiast się płynnie przesuwać góra dół, to w momencie ich ruchu dostaję mega artefakty. I tak samo, wyłączenie/włączenie matrycy i wszystko wraca do normy. 

 

Niestety przez serwis zostałem w moim odczuciu zwyczajnie olany, więc teraz chciałbym się dowiedzieć u źródła (oficjalne forum Sony), czy takie działanie jest prawidłowe i faktycznie po telewizorze Sony oczekuję niewiadomo czego i dałem się wpuścić w maliny z Motionflow, czy po prostu miałem pecha z serwisem, bo to faktycznie jest wada mojego egzemplarza.

profile.country.PL.title
kosa16051971
Użytkownik

Kolego spróbuj wyczyścić cache,może masz za dużo ściągniętych aplikacji,wykasuj niepotrzebne,ewidentnie procesor nie wyrabia,ja też mam motionflow xr 800,jakiś czas temu miałem to samo,też kombinowałem,resetowałem ustawienia obrazu,poczym resetowałem tv do ustawień fabrycznych,wykasowałem te aplikacje,które można było wykasować,nie wiem co wtedy pomogło,ale teraz nie mam problemu,ja do testowania motionflow używałem tego filmiku:blob:https://www.youtube.com/9cc0257c-9eca-43f1-8122-8ea11eb80a90

Kosecki
profile.country.PL.title
kosa16051971
Użytkownik

Widzę,że jest problem z adresem,najlepiej wpisz: ''Rtings motions blur test'',napis rtings musi się płynnie przesuwać.

Kosecki
profile.country.PL.title
lhjtic
Poszukiwacz

Czyszczenie pamięci podręcznej nic u mnie nie daje - przerabiałem to nie raz, bo support Sony wiecznie mnie do tego odsyła :devil: 

Twój filmik sprawdzę.

Miałem jakiś czas temu materiał testowy bodajże od LG m.in. z płynącym napisem, niestety nie miałem czym porządnie tego nagrać.

Ale efekt był taki jak pisałem wcześniej - na początku płynne przesuwanie, po kilkudziesięciu minutach oglądania tv i ponownym włączeniu tego materiału już tylko skoki i zero zmian przy modyfikacji parametrów Motionflow. Dopiero restart matrycy pomagał.

profile.country.PL.title
lhjtic
Poszukiwacz

Po dotychczasowych bojach z serwisem Sony ręce mi niestety opadają 😞

 

Jak rozmawiać na temat działania bądź nie działania mającej upłynnić ruch funkcji Motionflow z kimś, kto ewidentnie nie chce lub nie potrafi dostrzec różnicy między ruchem w 30 kl/s, a w 60 i więcej kl/s ???
A biorąc pod uwagę słyszane komentarze serwisantów zastanawiałem się, czy w ogóle wiedzą, jaki efekt powinien zostać uzyskany przy ustawieniu Motionflow np. na Płynny.

 

Najgorsze jest to, że o ile każdy materiał przeze mnie przygotowany jest wg nich niewłaściwy do testów, to nikt z nich ani razu nie pokazał mi np. swojego materiału referencyjnego, którym by udowodnił, że Motionflow działa prawidłowo, a ja faktycznie się czepiam.

 

Mam wrażenie, że serwis ewidentnie chce iść w zaparte i próbuje robić ze mne głupka udowadniając na siłę swoją tezę, że tv jest sprawny, pomimo że sami nie potrafią pokazać efektu działania Motionflow w pracującym dłuższy czas bez przerwy telewizorze.