Podziel się wrażeniami!
Witam,
Zmagam się z notorycznie z problemem dźwięku przy zestawie SONY A90J i soundbarem TEUFEL CINEBAR LUX.
Konfiguracja obu urządzeń oraz zastosowany przewód (testowane 2 markowe przewody po prawie 100zł) umożliwiają komunikację dźwięku z TV do soundbara, więc są kompatybilne.
Problem mam następujący. Taki zestaw działa nieraz kilka godzin, nieraz kilka dni (włączanie/wyłączanie zestawu i dżwięk) i nagle włączanie TV nie wyzwala włączania soundbara. W takiej sytuacji włączenie soundbara nawet z pilota i przełączenie TV w tryb 'system audio' nie wyzwala dźwięku na soundbarze. TV nie widzi soundbara.
nie pomaga.
Testowałem tak jak pisałem 2 przewody, odłączanie przewodu HDMI od strony TV, od strony soundbar nie pomaga.
Wyłączanie zasilania w soundbar, odczekanie 5 min i włączanie też nie pomaga.
Pomaga reset TV do ustawień fabrycznych lub odłączenie przewodu zasilania w TV na 3 min.
Trochę to mało wygodne rozwiązanie, szczególnie dla rodziny i małych dzieci.
Czy ktoś miał może taki przypadek lub problemy z telewizorami Sony?
Raz z komunikowany soundbar z telewizorem powinny trzymać ustawienia, śledząc wątki widać że to nagminne że sprzęty te dobrze nie współpracują. Uważam że nie koniecznie trzeba restartować do ustawień fabrycznych, jeżeli wystarczy odłączenie od prądu to można zastosować soft reset, znaczy dłuższe przytrzymanie, ok 3-5 sek przycisku włączania na pilocie. Nie jest to rozwiązanie zadowalające ale nie trzeba wstawać i wyciągać wtyczki zasilania.😁
stanley50 dziękuję za informację w sprawie dość użytecznej w tym przypadku opcji w TV.
Pisząc o tych sprzętach miałeś na myśli konkretnie soundbary marki TEUFEL, czy generalnie soundbary z telewizorami SONY lub jakąś grupą telewizorów SONY?
Niestety u mnie nadal problem występuje i zaczyna mnie to już mocno irytować, bo zdarza się to średnio co 3-4 dni i muszę odłączać na sztywno soundbar na kilka minut i potem go podłączać z powrotem 😞
Jak działa soundbar to widzę następujące pozycje w ustawieniach:
Nieraz mam też efekt autoprzełączania się między głośnikami TV i soundbarem oraz czasami pojawia się komunikat błędów komunikacji.
Kable testowałem już 3 różne po około 100zł/szt.
Nie miał ktoś lub nadal nie ma może podobnych problemów z tymi TV Sony?
Znalazłem coś takiego dość świeżego, ale niestety nie wszystko rozumiem https://www.youtube.com/watch?v=XE3HoJ8-QPY