anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

HDMI / HDR / DV - prawidłowe podłączenie

profile.country.PL.title
Lived-----
Użytkownik

HDMI / HDR / DV - prawidłowe podłączenie

Szanowni,

 

Jestem posiadaczem TV KD75xf9005. 
TV jest podłączony do APM Yamahy RV685 poprzez HDMI ARC przewodem ultra high speed 8K 2.1 o długości 3m. Do AMP mam podłączone pozostałe sprzęty: BD 4K Sony, PS4, Xbox, itp. One podłączone są już krótkimi kablami High Speed o długości 1m. 

Tylko dwa urządzenia podają na odbiornik sygnał 4K, wspomniany wyżej BD 4K oraz nowa konsola. I tu występuje problem. 

BD 4K kabel 2.0 1m do APM Yamahy (przepuszczenie sygnału w ustawieniach bez podbijania) następnie kabel 8K 2.1 3m przez ARC do TV - obraz mruga. Rozłącza się i włącza (gaśnie i pojawia się ten czarny pasek na górze z informacją o źródle hdmi. 

Nowa konsola 4k kabel 8K 2.1 1,5m do APM Yamahy (przepuszczenie sygnału w ustawieniach bez podbijania) następnie kabel 8K  2.1 3m przez ARC do TV - jeszcze gorzej niż przy BD.  Oprócz rozłączania wtedy kiedy przez jakiś czas działa mrugają białe piksele.

 

W obu przypadkach włączony HDR z Dolby Vision.  

Kiedy podłączę konsole bezpośrednio do HDMI 2 w TV wszystko działa. Ale kiedy podłączę ją do HDMI 4 lub 1 dostaję informacje z konsoli że TV nie obsługuje HDR i nie ma możliwości go włączyć. 

Czy każde HDMI w tym TV jest w innym standardzie? Z 4 HDMI zostaje mi tylko jedno ponieważ HDMI 2 ARC jest zajęte przez APM (ale tutaj i tak sygnał ma zakłócenia)?

A może to kwestia ustawień, pośredniego  podłączenia przez AMP, długości przewodów? 

Oczywiście obraz w standardzie jest żywy kolorowy, soczysty, w HDR10 też, a w Dolby Vision szary, przygaszony - na pewno lampy, słońce w grach, filmach z płyt na BD, czy odpalane z NETFLiX nie walą po oczach. Beznadzieja.

 

Wszystkie aktualizacje zrobione. Co jest nie tak?

 

Pozdrawiam

3 ODPOW. 3
profile.country.PL.title
Jacek_M250
Znawca

W prawdzie specyfikacja kabla HDMI pomiedzy Amplitunerem a TV jest OK, ale przy tej długości zaczął bym jednak od sprawdzenia na innym kablu. To rozłączanie mruganie podpowiada, ze może kabel sobie nie radzić. Na próbe trzeba by inny najlepiej krótki kabel

profile.country.PL.title
Lived-----
Użytkownik

Sprawdziłem wszystkie możliwe ustawienia na ten moment:

 

Podłączenie konsoli odrazu do TV

 

- do portu w TV HDMI 2, kablem 1,5m 8K 2.1, wszystko ok 4k z Dolby Vision

- J.w tylko kablem o długości 3m, też wszystko ok,

- te same podłączenia tylko do portu ARC HDMI 3 - również ok


Jedno ale - W TV musi być włączana opcja ulepszaj sygnał w HDMI 2 i 3 inaczej zauważyłem że nie działa Dolby Vision. W porcie 1 i 4 wogóle nie ma HDR. Czy to możliwe że dwa porty w HDMI są inne i nie wpuszczają sygnału HDR?

 

Podłączenie przez AMP

 

Jak wyłączona jest opcja w TV ulepszony sygnał w HDMI 2 i 3, podłączenie konsola/AMP/TV do HDMI 3 ARC to wszystko jest ok w 4K ale bez Dolby Vision. Jak włączy się tą opcję w TV  jest Dolby Vision ale obraz się rozłącza i mrugają piksele (to właśnie ten problem).

Zauważyłem tez pewną zależność. Tak samo podłączony Bluray 4K tu przy opcji włączonego ulepszonego sygnału również obraz mruga i sie rozłącza ale jak ta opcje wyłącze w TV to jest 4K z Dolby Vision.

 

Problem nadal nie rozwiązany, chciałbym aby konsola była podłączona przez AMP łącznie z działającym Dolby Vision, bo tu mam ukryte kable a nie kablem wiszącym pod TV - podlaczenie bezpośrednio do TV. 

profile.country.PL.title
Slaw69
Poszukiwacz

Posiadam 65 XF9005 ,amp. Denon avr x1600h i Xbox series S. Amp. mam podłączony do HDMI 3 ARC, do HDMI 2 satelitę (mam osobno bo nie podoba mi się sygnał przez amp.), Xbox podłączony do wejścia game w amplitunerze. Sygnał z Xboxa miałem tylko HDR i nijak nie mogłem też uzyskać sygnału DV (kombinowałem ze zmianami gniazdek w amp. bez efektu). Okazało sie , że nie miałem w amp. zrobionej aktualizacji. Po tej aktualizacji mam HDR i DV w grach jak i w Netflixie. Dolby Atmos też śmiga z Xboxa tyle , że trzeba tam wgrać aplikację Dolby Acess ( czy jakoś tak). Przy testach w ustawieniach HDR i DV w Xbox na czerwono jest tylko 4K HDR i DV w 120Hz , no ale nasze TV nie mają wejścia HDMI 2.1. Reszta jest na zielono czyli obsługiwane przez nasze TV.