Podziel się wrażeniami!
Dzień dobry wszystkim.
Dotyczy KD-65XE9305
Wcześniej eksploatowałem 17 lat inny TV Sony stąd zdecydowałem się na zakup kolejnego.
Proszę o pomoc kto miał taki przypadek.
Do dnia awarii nie miałem żadnych problemów z TV. Po 2,5 roku eksploatacji KD-65XE9305 przestał się po prostu uruchamiać. Jako, że już jest po gwarancji skontaktowałem się telefonicznie ze specjalistą, który po szeregu różnych czynności (opisanych zresztą na stronach pomocy Sony) stwierdził, że to typowe i, że mam zapchaną pamięć plikami tymczasowymi i trzeba wymienić płytę główną z procesorem. Jestem zażenowany tym, że TV za blisko 10 000 zł nie posiada w oprogramowaniu informacji dla użytkownika np. "wyczyść pamięć". TV czasami sam się restartował i tyle. Jak może być taka sytuacja, że w XXI w. TV ze sprawnymi wszystkimi podzespołami nie nadaje się do naprawy tylko dlatego, że zapchała się pamięć ? Gdyby była możliwość wyczyszczenia pamięci to TV byłby sprawny. To wygląda na jakąś wadę wszystkich tego typu TV, a nawet umyślne działanie producenta. Wie o tym zwykły elektronik z ogłoszenia, a Sony nie informuje o tej wadzie swoich klientów.
Proszę coś poradzić, jeśli się okaże, że jest to wada fabryczna (nieoficjalne wieści) to niezależnie od okresu eksploatacji pójdę z tym do sądu.
Dzień dobry, zanim zgłosi się z odpowiedzią ktoś z forumowiczów, podaję namiary na Sony Support, gdzie można zasięgnąć porady w kwestiach technicznych:
tel. +48 223060694
E-mail: customersupport.pl@eu.sony.com
albo formularz online:
http://services.sony.pl/supportmvc/pl/contact
Pozdrawiam, Agnieszka_J
Ostatnio kontaktowałem się z supportem SONY i miły Pan powiedział, że to korporacja oni się w sumie na tym nie znają przekazują komuś jakiejś innej komórce, nie wiedzą w sumie komu itp. Oczywiste, że firma SONY nic z tym nie zrobi, jest po gwarancji i nie ma problemu. Sprawa numer 2 załóżmy, że mamy jeszcze gwarancję i wykazujemy wadę, przychodzi technik podobno z 30 letnim doświadczeniem porobi zdjęcia i nawet nie wie jakiego typu matryce instaluje się w telewizorach OLED. Taka sama sytuacja jest odnośnie koordynatorów marki SONY w MIK Radom, poprzedni opowiadał totalne bzdury i aktualny opowiada bzdury. Nie ma elektroników, są w serwisach tzw wymieniacze, albo wymienią cały telewizor albo ewentualnie uszkodzoną płytę. Jak wyczyszczą komuś matrycę to wedle wielu użytkowników jest gorzej niż było przed, bo np. porysują matrycę LCD od środka.
Proponuję poszukać elektronika, który naprawi płytę lub ją w ostateczności wymienić, koszt płyty to około 1700 zł brutto.