anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

KD-65XH9505 problemy

profile.country.PL.title
Bobrow
Użytkownik

KD-65XH9505 problemy

Witam,

od 29.10.br jestem posiadaczem Bravii jak w temacie.

Niestety mam z tym TV kilka problemów :

 

1.po wył z sieci (np zanik energii) TV traci zdolność sterowania dekoderem  4K Ultrabox Canalplus. Przy próbach ponownego zestrojenia system nie widzi producenta (ADB , model ncp-4740sf).Zgłosiłem problem do wsparcia serwisowego Sony i po dwóch podanych operacjach udało mi się zestroić w/w sterowanie  :

 

-wyciągnąłem baterie od pilota i wciskałem na nim przez ok 10s strzałkę do góry 

-na bateriach trzymałem ok 5s wył zielony na pilocie

Po zresetowaniu androida wszystko udało się ponownie zestroić.

Przy okazji wyszło ,że na połączeniu przewodowym ethernet TV ma dostęp do wszystkich sieciowych aplikacji (np Netflix,Yt,itp) ,ale na teście sieci wskazuje ,że nie ma dostępu do internetu-widzi tylko połączenie z siecią przewodową.Przypuszczam ,że jest to związane z ostatnią aktualizacją androida-przed nią wykonywałem test połączenia z internetem i wszystko było ok (później po prostu nie było potrzeby tam zaglądać).

Zaznaczę ,że nie mrugają żadne diody na wej RJ do kabla sieciowego (nie wiem czy wcześnie mrugały)

 

2.Zauważyłem w prawym dolnym rogu ciemną plamę średnicy ok 15mm (wewnątrz matrycy),napisałem w tej sprawie emaila na support sony.I taką oto otrzymałem odpowiedź :

 

"....Czyszczenie matrycy telewizora z powodu zabrudzeń, jest czynnością konserwacyjną, a sama obecność zabrudzeń nie jest spowodowana wadliwym wykonaniem telewizora, lecz czynnikami natury zewnętrznej. Telewizory w założeniu, nie są konstruowane jako urządzenia hermetyczne, więc nie ma możliwości wykluczenia przedostania się zabrudzeń do jego wnętrza.
Czyszczenie można zamówić podczas kontaktu z placówką serwisową.
Poniżej przesyłam dane kontaktowe autoryzowanych centrów serwisowych, gdzie można zamówić taką usługę:

..."

 

Odpisałem pani ,że mój TV nie znajduje się  w zapyleniu ,ani w "brudnym środowisku" (żenada ,że trzeba pisać ,że się ma czysto w chałupie...), dodałem także ,że wcześniej korzystałem z równie "niehermetycznego" TV Philips i przez 10lat nie miałem takich problemów jak z Sony po jednym miesiącu eksploatacji... 

Zadzwoniłem do podanego serwisu w Radomiu-pani uprzejmie poinformowała ,że przed świętami nie radzi wysyłać TV na serwis. Zapytałem o koszt takiego serwisu-skoro wg producenta problem nie leży po jego stronie , to wg mnie obciążą mnie za całą usługę serwisową (tj dojazd/transport/czyszczenie).Pani niestety nie odpowiedziała jednoznacznie-powiedziała tylko ,że zazwyczaj  są te usługi realizowane w ramach gwarancji...

 

Mój błąd polegał na tym ,że w sklepie (Euroagd) nie zwróciłem uwagi na obraz na jasnym tle (zresztą nie mieli takiego sygnału).

Czytałem na specjalistycznych forach o takich problemach-nigdzie nie było takiej opinii jak z serwisu Sony...

Zabrudzenie wewnątrz matrycy LCD po miesiacu eksploatacji z powodu otoczenia TV....

 

Nie tak wyobrażałem sobie standard wsparcia serwisowego firmy Sony...

 

Tymczasem

 

22 ODPOW. 22
profile.country.PL.title
Bobrow
Użytkownik

Załączam jeszcze fotki z tą plamką 

IMG_1199.JPGIMG_1200.JPG

profile.country.PL.title
Bobrow
Użytkownik

No to chyba wdepnąłem ...w Sony...

Poczytajcie poniższy temat z tego forum :

KD-55x8005c - plamy na ekranie / nadmierne zabrudzenie !

Mój TV za  7 000 pln ,podobno "uznanej marki" i takie załatwianie sprawy jak plamy na matrycy nie tylko mnie spotkało...

Ech...

profile.country.PL.title
Bobrow
Użytkownik

Witam Towarzystwo,

właśnie zauważyłem kolejny problem w moim soniaku-na Netfixie w trybie dolby visual występuje w niektórych scenach duża "ziarnistość" (ostrość ma niewielki wpływ na to) oraz pojawiają się "migające szumy" na białym tle.

Oczywiście jeździłem wszystkimi możliwymi regulacjami-bez specjalnego efektu...

Coś jest nie halo w tym tv , ponieważ na tym samym fragmencie filmu ,ale Netflix z dekodera ultrabox 4K nc+ obraz jest zdecydowanie lepszy (na dekoderze jest tryb HDR 10).

Nie wiem o co chodzi z tym DV netfliksowym-podobno stoi wyżej od HDR10 , a zwykłe HD lepiej działa (także na Netflixie).

Jeśli chodzi o obraz HD z dekodera , to jest naprawdę bardzo dobry -ale co dziwne na jedynym kanale 4K (nr40 w nc+,HLG) obraz jest jakby bledszy (teraz nie wiem czy to problem w dekoderze ,czy w tv ?).

Czytałem tu gdzieś ,że podobno trzeba sobie zainstalować w Kodi Netflixa i będzie git-ale czy o to chodzi ?

Oj Sony,Sony...kiedyś te cztery literki wiele znaczyły...

Pzdr

profile.country.PL.title
Frustrat
Użytkownik

        To prawda. Kiedyś nie było nic lepszego niż SONY. Można było brać w ciemno. Teraz niestety trzeba najpierw mocno obwąchać...

       A spytam z ciekawości skąd taki nick ?

profile.country.PL.title
Bobrow
Użytkownik

Witam ponownie,

dotychczas mój TV pracuje ok-jeśli nie był wyłączany z sieci lub na dłużej nie zanikł internet , to sterowanie pilotem TV dekoderem Ultrabox 4K nie traci się (a jeśli już , to trzeba zrobić miękki reset🤔 Androida i się kalibruje).

Ogólnie obraz naprawdę jest ok-biel aż szczypie w oczy...

Odnośnie HDRa , to okazuje się ,że jest tutaj kilka kwestii :

-np na Netflixie jeden film w DV  jest obraz super , a inny także w DV już lipa.

Podobnie z 4K -a szczególnie stare filmy przekonwertowane na 4K...

-program nr 40 na Canal+ 4K HDR HLG , kiedy oglądam np Króla -jest jakby bledszy obraz-ale kiedy leci jakiś mecz , jest odpowiednio nasycony...

Zauważyłem ,że można to w łatwy sposób rozwiązać-mianowicie kiedy obraz jest wykrywany z HDR ,to TV ma możliwość zmienia tylko część parametrów obrazu (głównie od jasności)-a wystarczyłoby ,żeby udostępniono pamięć dla reszty parametrów obrazu.

Moim zdaniem , piłeczka jest po stronie Sony-mała zmiana oprogramowania i będzie wyraźna poprawa satysfakcji z zakupu Waszego sprzętu...

Pzdr

profile.country.PL.title
Bobrow
Użytkownik

Jeszcze odnośnie zakłóceń obrazu -wyłączyłem u siebie wszystkie "cyfrowe ulepszacze" obrazu (likwidacja szumów, zakłóceń cyfrowych ,itp).Problem pojawiał się niekiedy ,ale był widoczny (chyba fachowo nazywa się to artefakty).

Dokładanie to samo zjawisko miałem w swoim 100Hz Philipsie sprzed 10 lat-tutaj pomimo zupełnie innej technologii jest identycznie.

Ruch sprawdza mi się najlepiej na gładkości 3 , motion flow 1 (najlepszy kontrast).Poprawa realizmu działa tutaj bardzo dobrze (moim zdaniem)-ustawiałem różnie , na ok 74-80% jest najlepszy efekt.

Pzdr

 

PS

w/w sytuacja zapewne jest w poprzednich generacjach-zanim zrezygnujecie z "nie mrugającego" ruchu (motion flow) ,spróbujcie wyłączyć naprawę błędów obrazu (różnie się to nazywa).

Sygnał cyfrowy z natury nie powinien być zakłócony-po prostu taki jest w oryginale spitolony...

profile.country.PL.title
cezar1125
Użytkownik

Witam, chyba będziemy mieli o czym popisać w tym temacie 😉 mam 55xh9096 ale softowo to jedno i to samo. Tak więc... 

Obraz na C+ 4K jest w HLG, które jest po prostu bledsze. HDR10 na tym kanale jest jaskrawe aż za bardzo (choć może być dobre przy oglądaniu pod dużym kątem;-)). Trudno mi się przyczepić do jakości tego kanału 4K. Natomiast jakość obrazu podczas meczów ligi angielskiej w FHD jest tragiczna - mydło zamiast murawy przy ujęciu z głównej kamery. Z tymże to wina sygnału a nie telewizora, bo niemiecka na przykład wygląda o niebo lepiej.

Sterowanie dekoderem u mnie działa ale nie wyszukuje go automatycznie - trzeba ręcznie wyszukać model ADB, nawet niezgodny z rzeczywistością ale działa. W ogóle jestem zachwycony że można dekoder obsługiwać pilotem tv, mocno to ułatwia życie, szczególnie że piloty cyfry są tragiczne.

 

Co do Netflixa. Od zakupu tv oglądam The Crown z Dolby Vision. I czasem mnie to DV irytuje - podczas scen w pomieszczeniach jest mocna poświata i często wygląda to źle. Gdy scena jest na zewnątrz jest idealnie. Oglądałem go testowo również na konsoli i dekoderze bez DV i też jest poświata wewnątrz. Jest mniej uwydatniona ale jest. Stwierdzam, że po prostu tak ten serial wygląda. Nie mam zwyczaju oglądać kilku seriali na raz więc nie mam porównania z innym 😉 Może spróbuje z Nerflixem na Kodi i zobaczymy.

 

Co do sieci - u mnie chodzi na WiFi i nigdy nie stracił połączenia, nigdy nie zapomniał sieci. Ale czytałem, że te modele miewają z tym problemy. 

profile.country.PL.title
Bobrow
Użytkownik

Chyba jest problem z TV-zauważyłem , że pasek info o oglądanym programie (niebieski) jest znacznie bledszy na kanale 40     Nc+ w trybie hdr auto i hlg („oryginalny” system nc...) , ale w trybie hdr10 już jest prawie ok...

Ten pasek to jest tzw osd (menu) dekodera i nie jest związane z nadawanym sygnałem (np hdr).

Czyli klops...

 

profile.country.PL.title
cezar1125
Użytkownik

No ale przecież ten pasek też jest wyświetlany w HLG, dlatego jest bledszy. Taki sygnał idzie na tym kanale. Można zmienić na HDR10, można też całkiem HDR wyłączyć.