Podziel się wrażeniami!
Witam, zakupiłem Marantz SR5015 i kabel HDMI 2.1, włączyłem eARC na TV SONY KD-77AG9, amplituner pokazuje sygnał eARC, niestety nie mogę uzyskać Dolby Atmos na produkcjach z Netflix lub Apple TV w tytułach z oryginalną wersją językową oznaczoną Dolby Atmos. Zresetowałem telewizor do ustawień fabrycznych. Myślałem, że warto. Po tym zabiegu nie mogę zaprogramować kanałów w UPC, wpisuję częstotliwość 554 000 i identyfikator sieci dla mojego regionu 43153 i nie można go zatwierdzić, telewizor częstotliwość przyjmuje a identyfikatora sieci nie można klawiszem OK zatwierdzić. Po kolejnym zresetowaniu sytuacja taka sama. O co chodzi, czy ktoś ma jakiś pomysł. Czy ktoś posiada TV AG9 i ma Dolby Atmos z aplikacji po eARC?
Czy zgłaszałeś ten problem do naszego działu wsparcia technicznego? Możesz wypełnić formularz na: https://services.sony.pl/supportmvc/pl/Contact/Email?cat=electronics lub skonktaktować się telefonicznie pod numerem: +48 223060694.
Tak, zgłosiłem problem. Pomimo tego, że w mailu napisałem, że dwukrotnie zresetowałem telewizor do ustawień fabrycznych i posiadam aktualne oprogramowanie, to otrzymałem odpowiedź, bym sprawdził czy mam najnowsze oprogramowanie i zresetował telewizor do ustawień fabrycznych. Przed godziną 18 zadzwoniłem do wsparcia to miła Pani zapytała mnie co na mój problem odpowiedziało UPC? Odpowiedziałem Pani, że przed zresetowaniem do ustawień fabrycznych UPC działało i kanały UPC można było zaprogramować. Na tym nasza miła rozmowa się zakończyła.
Nie mogę zaprogramować kanałów UPC, sprawa została zgłoszona do serwisu MIK RADOM. Bardzo jestem ciekawy co serwis z tym zrobi. Mam nadzieję, że nie zaleci mi zewnętrznego dekodera albo rezygnacji z usług UPC. W kwestii Dolby Atmos i eARC usłyszałem, że tylko amplitunery SONY są kompatybilne.
Taka niekompetencja i amatorszczyzna nie powinna mieć miejsca.
Był serwis dziś u mnie. Przyczyną całego problemu z tym, że nie szło zaprogramować kanałów UPC była klawiatura bezprzewodowa Logitech K400. Po wypięciu USB - UPC idzie zaprogramować. Odnośnie braku Dolby Atmos serwis nie ma pomysłu i sprawę zgłosi do centrali Sony. Dział wsparcia nie umiał pomóc w żadnej sprawie pomimo tego, że problem z UPC i klawiaturą wystąpił już u niejednego klienta.
Sprawa stara, ale zgaduję, że eARC dalej masz nierozwiązane
Jeśli software TV jest w tym względzie podobny miedzy modelami (ja mam Bravia XR...) to spóbuj WYŁĄCZYĆ eARC w TV.
Akurat Netflix nadaje DolvyVision w takim trochę "bida formacie" czyli w ramach Dolby Plus, w dodatkowych kanałach wsadza Atmos i amplituner to rozpoznaje i dekoduje.
Dolby Plus można przesyłać przez ARC (starszy standard). eARC daje potencjał do bezstaratnych formatów i ATMOS może też być w nich kodowany, ale... nie realizują tego aplikacje TV na razie. Tylko gdy taki sygnał dostarczysz przez HDMI z zewnątrz to TV przepcha go do eARC i do amplitunera dotrze.
Netflix ATMOS wsadza w DD+ a to idze TEŻ (!) przez ARC.
I tutaj niespodzianka jaką u siebie "odkryłem" - aktualnie TV Sony Bravia XR poprawnie TYLKO do ARC przesyła DD+ (w tym ATMOS z Netflixa). Gdy zmuszę go do eARC to niestety DD+ nie przesyła wcale - jest cisza 😞
Gdy przy włączonym eARC ustawię w TV DD (zamast DD+) to mam dźwiek w apmlitunerze, ale oczywiście bez ATMOS.
Sprawdź jak u Ciebie to wyjdzie.
Przy eARC TV może się dowiedzieć od AVR o jego możliwośc a przy ARC musi "zakładać z góry" bo ARC nie ma zwrotnie informacji o możliwościach AVR.
DD+ może potencjalnie miec trochę wyższą jakość niź DD (choć dalej jest to kompresja stratna a nie jak Dolby TrueHD bezstratna) oraz może mieć więcej kanałów... ale Netflix i tak za bardzo nie korzysta z lepszej jakości ALE dla Atmos pakuje do DD+ dodatkowe 2 kanały i całość koduje tak by stosowny amplituner mógł to zdekodować na dźwięk obiektowy a nie kanałowy.
Mój Pionner wymaga jeszcze zmiany trybu z Dolby Digital na Dolby Souround i dopiero wtedy przez 2 sek jest z takiego Netflixa "Surround" i nagle AVR zmienia to na "ATMOS".
Aha! Jeszcze jedno zauważyłem - Netflix w mojej Bravia XR często jakoś się "fixuje" na dźwiek 5.1 (jakby zapamiętywał możliwości AVR podłączonego) i jeśli włącze Netflixa z AVR ustawionym na DD (zamiast na ATMOS) to później Netflix przestaje mi przy tytułach (o których wiem, że są ATMOS!) pokazywąć ikonę "ATMOS" ?!
Pokazuje te tytułu jako "5.1".
Muszę wtedy wymusić zatrzymanie/restart aplikacji Netflix i... ten sam tytuł pokazuje z ATMOS. Tak jakby Android w TV jakoś przyjmował "możliwości konfiguracji TV+AVR jako tylko 5.1" i Netflix się o tym dowiaduje i przestaje nawet pokazywać, że film ma dźwięk ATMOS.
Restart Netflix naprawia ten stan. Nie mam pewności co go dokładnie powoduje, ale aktualnie tak się "dzieje" 😞
Wszystko co zostało opisane przez DARc69 wygląda podobnie u mnie na kd-77ag9 i Marantz sr5015, earc w tv mam wyłączone, bo problemy nie zostały rozwiązane.