anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Moduł CAM CI+ ( NC+ ) a Sony 65XE9005 - problemy

ROZWIĄZANE
profile.country.PL.title
czacha79
Poszukiwacz

Moduł CAM CI+ ( NC+ ) a Sony 65XE9005 - problemy

Posiadam kilkumiesięczny telewizor jak w tytule - Sony 65XE9005. Dwa dni temu zdecydowałem się na podpisanie umowy z NC+ i zamiast dekoderu wybrałem Moduł CAM CI+ co wydawało mi się dobrym pomysłem bo zniknie dodatkowy pilot od dekodera. Niestety...

 

Nie jestem zadowolony z mojego wyboru, dziś co kilka minut (wczoraj wieczorem co kilka godzin, a w ciągu dnia również co kilkanaście minut) następuje brak sygnału i wyświetlany jest komunikat:

 

"Wybrana usługa jest kodowana lub nie można jej odblokować. Sprwadź czy moduł CA i karta Smart są włożone prawidłowo."

 

Po paru sekundach dodatkowo wyświetlany jest komunikat "Moduł wyjęty" po czym pare sekund później samoczynnie pojawia się komunikat "Moduł włożony", trwa WERYFIKACJA URZĄDZENIA i kanał znowu odbiera.

 

Moc sygnału z anteny jest na maksa (wysoka) a jakość średnia. Po włożeniu karty telewizor resetowałem do ustawień fabrycznych, moduł jest zaktualizowany. 

 

Jakieś pomysły?

41 ODPOW. 41
profile.country.PL.title
marcinor
Doradca

Według mnie Sony zna problemy naszych telewizorów i traktuje nas olewająco i wykręca się od wszystkiego.

Życzę szybkiego wyeliminowania problemy i by Sony szybko dało poprawną aktualizację działającą w 100 % tach dobrze do naszych tv. Życzę szczęścia i powodzenia. Pozdrawiam

profile.country.PL.title
leczech
Użytkownik

@marcinor  Ponad trzy lata na stronie Sony podawane są błędne dane techniczne mojego telewizora. Oznacza to,że firmie Sony raczej się nie śpieszy. W tej poprawce nie potrzeba nawet nowego oprogramowania.

pozdrawiam

profile.country.PL.title
micihol
Użytkownik

Mam dwa moduly CAM NC+. Oba z aktualnej dystrybucji (system Nagra). Korzystam tez z modulu CAM Conax dostarczanego przez Vectre. Telewizor 55XE9305 i opisywanych wczesniej problemow nie doswiadczylem.

Moduly zarowno przed jak i po akutalizacji (dotyczy tylko NC+) nie mialy i nie maja problemow z dzialaniem.

 

Telewizora nigdy nie przywracalem do ustawien fabrycznych po instalacji modulow.

Obsluga modulow ma swoje bolaczki, ale nigdy nie spotkalem sie z problemami tutaj opisywanymi, natomiast CAM lubi sie przywiesic przez slabym sygnale, ale to nie sa optymalne parametry pracy, wiec ciezko sie na to skarzyc.

 

Problemy, ktore zauwazylem na modulach NC+:

- przerywanie odbioru programu przy wywolaniu EPG (ewentualnie przelacza sie na odbior naziemny w tle)

- znikanie obrazu przy wlaczeniu nagrywania (przelaczenie kanalu i powrot do nagrywanego usuwa problem)

 

Problemy przy module Vectra:

- Vectra blokuje mozliwosc nagrywania szyfrowanych kanalow, o czym telewizor informuje przy probie uruchomienia nagrywania, ale przy wlaczeniu nagrywania kanalu FTA, telewizor blokuje mozliwosc ogladania kanalow szyfrowanych - wyswietla informacje o zajetym module

 

Powyzsze sa jednak tylko problemami przy obsludze konkretnych funkcji, ale problemow ze stabilnoscia jakotakich nie zauwazylem nigdy.

profile.country.PL.title
Borysek09
Użytkownik

Mam 55XE9005 od pażdziernika, czyli osiem miesięcy , soniak chodzi na karcie Cam z Multimedii ale takie żeczy mi się nie pojawiają, a wiadomość tego typu;"Wybrana usługa jest kodowana lub nie można jej odblokować. Sprwadź czy moduł CA i karta Smart są włożone prawidłowo. sporadycznie pojawia się po wyjściu z jakiejś Aplikacji, czyli tu może być wina karty NC+

profile.country.PL.title
leczech
Użytkownik

@miciholNa podstawie jednego , a nawet trzech modułów nie można twierdzić ,że wszystko działa jak należy. W ilości ofert nc+ z różnymi ofertami idzie się pogubić(NNK,TNK,NC+ MIX,NC+ itd). Ponadto w ofercie były same karty smart hd(oferta prepaid)  , a odpowiedni moduł conax trzeba było samemu dokupić. Na naszym rynku modułów cam współdziałających z tą kartą jest kilkanaście, a może i więcej. W praktyce jednak jedne działają lepiej, inne gorzej. Podobnie jest ze starą kartą cyfry+.

W wielu krajach operatorzy powoli odchodzą od modułów i dekoderów. Podają wykaz telewizorów,które posiadają możliwość zainstalowania aplikacji z ich ofertą telewizyjną. Taką aplikację można zainstalować na pięciu urządzeniach , czyli np. na pięciu telewizorach w ramach jednego abonamentu.

pozdrawiam

profile.country.PL.title
micihol
Użytkownik

@leczech, oczywiście w ogólności masz rację, ale temat jest o module NC+, jedynym oficjalnie obecnym w sprzedaży (Nagra). Przykład Vectry podałem jako ciekawostkę, bo temat zaczął zmierzać w uogólniającym kierunku "żaden CAM nie działa jak powinien". A przecież na podstawie jednego modułu NC+ nie można twierdzić, że żaden nie działa prawidłowo.

 

Masz rację, co do mnogości ofert z modułem w NC+, aczkolwiek zostały one oficjalnie wycofane z dystrybucji, a z tego co wiem, to rok temu (lipiec 2017) odbył się kolejny hardening zabezpieczeń w NC+ i praktycznie uniemożliwiono korzystanie z własnych odbiorników/modułów i oficjalnie wspierany jest tylko model "odbiornik operatora" albo "moduł z kartą operatora".

 

Uważam, że do zabawy w żąglowanie modułami i kombinowaniem z nieatoryzowanym/niewspieranym przez nadawcę sprzętem służa odbiorniki linuksowe, a nie telewizor i ciężko oczekiwać od producenta telewizora wsparcia uniwersalnego (zwłaszcza kiedy jest też producentem filmowym i dystrybutorem treści i zależy mu na najwyższym poziomie zabezpieczeń, co na pewno ogranicza listę kompatybilności). :slight_smile: Zgadzam się natomiast, że jeśli telewizor oficjalnie wspiera danego dostawcę (w przypadku Sony jest to UPC i NC+), to producent i nadawcy powinni współpracować ze sobą w celu usuwania dostrzeżonych przez klientów nieprawidłowości, coś więcej niż tylko wymienianie się listą kanałów i częstotliwościami i udostępnienie predefiniowanej opcji w menu :slight_smile:

profile.country.PL.title
leczech
Użytkownik

@miciholZakładanie nowych wątków na temat każdego modułu z osobna i opisywanie tych samych problemów wydaje mi się bezsensowne. Wskaż mi informację , że nc+ oficjalnie wycofało stare moduły ,karty z dystrybucji. Ja znam tylko jeden taki przypadek dotyczący TNK SD. W maju opłaciłem na trzy miesiące ncam w punkcie nc+ i mogę oglądać zakodowane kanały. Podobnie było ,gdy wcześniej opłaciłem smart hd. Na dwóch własnych  dekoderach, oraz starym telewizorze Sony działają prawie bez problemów.  Problemy . o których pisze autor tego wątku występują na nowszym telewizorze Sony android tv. Jaka jest różnica między dekoderem, modułem , czy kartą  z ofertą nc+ zakupioną u autoryzowanego przedstawiciela nc+ , a np. w media markt? Na stronie sklepu z autoryzacją nc+ przy jednym z modułów pisze tak: bezkonkurencyjny najlepszy moduł do kart NC+/Cyfry+, moduł bezproblemowo działa z kanałami HDTV. W tym samym znanym sklepie z Górnego Śląska można przedłużyć ważność karty cyfry+ na kolejne 12 miesięcy. Można opłacać  wszystkie stare oferty z modułami, kartami ,dekoderami(oprócz TNK SD) w każdym salonie nc+ na  kolejne miesiące.

 

 

profile.country.PL.title
czacha79
Poszukiwacz

Musze powiedziec, ze problem z modulem nie wystepuje. Wszytsko naprawilo sie pierwszego dnia. Rozwiazanie bylo dosc nietypowe i juz o nim wspominalem.

 

Czasami przy przelaczaniu kanalow przez EPG pojawiala sie na ulamek sekundy informacja o aktualizacji modulu CAM. Pomimo ze przez opcje modulu nie wykrywalo zadnej aktualizacji do wykonania, to od czasu do czasu przy przelaczaniu kanalow pojawial zie ten komunikat.

 

Postanowilem wiec sporobowac szczescia i celowo skaczac szybko po kanalach spamowalem wielokrotne naciskanie przycisku OK na pilocie z nadzieja ze zalapie informacje o aktualizacji.

 

No i tak tez sie stalo przy trzeciej probie. Modul sie zaktualizowal i od tamtego moment nie ma

z nim najmniejszego problemu.

 

Dziwne jest, ze aktualizacje trzeba wykonac w tak partyzancki sposob troche na chybil trafil,

a nie przez menu, ale jesli macie problem i od czasu do czasu pojawia wam sie w tle komunikat o aktualizacji to sprobujcie mojej metody, u mnie zadzialala.

profile.country.PL.title
micihol
Użytkownik

@czacha79, nie trzeba wcale robić na partyzanta. Oprogramowanie CAM NC+ jest nadawane na kanale TV Puls HD, po przełączeniu na ten kanał, moduł wykryje aktualizacje i wyświetli stosowny komunikat. Oczywiście zniknie on po przełączeniu na inny kanał, stąd Twoje skakanie po kanałach powodowało "pojawienie się informacji na ułamek sekundy".

 

Aktualizacja przez menu modułu nie zostanie wykryta, jeśli TV nie jest ustawiony na TV Puls HD. Możesz sprawdzić nawet teraz, po aktualizacji - jeśli sprawdzisz to menu będą na kanale TV Puls HD, to informacja o  braku konieczności aktualizacji pojawi Ci się natychmiast, na każdym innym kanale, komunikat będzie inny i jego wyświetlenie potrwa dłużej. 

 

profile.country.PL.title
micihol
Użytkownik

@leczech, można opłacać i można kupić w "popularnym sklepie", ale to nie oznacza, że jest to oferta oficjalnie dostępna w dystrybucji operatora. Sprawdź sobie stronę NC+ i zobacz, jaki sprzęt obecnie ofertują - tylko jeden model CAM i kropka, skoro czegoś nie można kupić w oficjalnym kanale, od dostawcy, to znaczy, że zostało wycofane - jakiego większego potwierdzenia potrzebujesz? To, że ktoś sprzedaje złogi magazynowe, albo sprzęt z odzysku, nie oznacza, że operator będzie prowadził pełne wsparcie. Usługa będzie działać, o ile ją opłacisz, ale jeśli kupujesz coś, dla funkcjonalności, jakiej operatora oficjalnie nie oferuje/nie potrwierdza (karta kupiona z dekoderem, we własnym sprzęcie, karta kupiona z modułem operatora we własnym sprzęcie), to nielogicznym jest mieć jakiekolwiek roszczenia/oczekiwania.

 

Poza tym, wydaje mi się, że mnie nie zrozumiałeś trochę - nie napisałem nigdzie, że poprzednie moduły/karty zostały wycofane z użycia, więc nic dziwnego, że możesz dalej opłacać usługi. Ich funkcjonalność natomiast została mocno ograniczona - w wielu przypadkach wymuszone zostało parowanie kart z modułami/dekoderami, na kartach CONAX nie są dostępne programy 4K (są nadawane tylko z CAID Nagravision).