anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Nowy TV Sony XR-55X94J i pęknięta matryca

profile.country.PL.title
kamilf398
Poszukiwacz

Nowy TV Sony XR-55X94J i pęknięta matryca

Witam

Czy możecie mi doradzić co mam zrobić ? Kupiłem nowy TV Sony XR-55X94J przez internet w Sony Center SC Elektronics Łódź 20 grudnia tego roku. Wczoraj po 13 stej przywiózł mi go kurier DPD odbierała go moja małżonka. Kurier zaznaczył że opakowanie nie jest uszkodzone i tak na pierwszy rzut oka było całe z każdej strony. Zamknięte ono było dwoma białymi opaskami z opasarki. W Sony Center Łódź TV nie było otwierane opakowanie i nie sprawdzony TV czy działa prawidłowo. Po otwarciu pudełka z godnie z rysunkiem na górnej powierzchni opakowania i wyjęciu instrukcji jak wyjąć TV z kartonu przystąpiłem do jego wyjęcia razem z pomocą małżonki. TV przenieśliśmy we dwoje bezpiecznie tak jak instrukcja nakazuje. Podpiełem obie nóżki i TV postawiliśmy na stolik rtv. Ekran był cały czas zasłonięta oryginalnym zabezpieczeniem folia miękka i przekładka kartonowa. Po zdjęciu tego zabezpieczenia okazało się że ekran jest uszkodzony popękany na całej szerokości w górnej jego części tzw pajączek. Opakowanie całe, profile styropianowe zabezpieczające TV też nie uszkodzone, przekładka zabezpieczającą z folią na matrycy też cała brak oznak uszkodzenia a matryca pęknięta. Jestem w szoku TV za ponad 4000 zł i taki bubel mi się trafił. Odrazu zgłosiłem to do sklepu w którym go kupiłem Sony Center i wysłałem im zdjęcia uszkodzonego ekranu i opakowania. Za ich poleceniem wysłałem protokół szkody do firmy kurierskiej DPD. Dziś zadzwonił do mnie pracownik tego sklepu i wypytywał mnie jak go wyciągałem z kartonu i przenosiłem oraz kiedy zauważyłem że ekran jest uszkodzony. Zasugerował że jest on dobrze zabezpieczony w tym kartonie z tymi profilami styropianowymi i przy braku uszkodzonego kartonu nie możliwe jest takie uszkodzenie ekranu. Myślę że zwalą winę na mnie i moją małżonkę że przy wyciąganiu TV uszkodziśmy ekran. Mają po świętach wysłać do mnie kuriera i odebrać TV, chcą zrobić mu ekspertyzę jak doszło do uszkodzenia matrycy. I teraz nie wiem czy oddać im TV czy co innego mam zrobić ? Proszę o poradę. 

46 ODPOW. 46
profile.country.PL.title
kamilf398
Poszukiwacz

Może ktoś z firmy Sony wypowiedziałby się na tu temat tego problemu ? 

profile.country.PL.title
kamilf398
Poszukiwacz

Sklep internetowy Sony Center z Łodzi odrzucił mi reklamację uszkodzonego ekranu. Nawet nie złożyli reklamacji w DPD, sam ją dziś złożyłem. Co na to wszystko Sony Polska ? Czy może z fabryki wyjechać taki uszkodzony TV z rozbitą matrycą ekranu ? Sklep mi wmawia że to ja uszkodziłem ekran przy wyjmowaniu go z podstawy styropianowej. Jutro dzwonię do rzecznika praw konsumenta i tak tego nie zostawię.

 

profile.country.PL.title
M4RC1N
Poszukiwacz

Trochę słabo, że nie uznali Ci reklamacji. Każdy taki telewizor jest ubezpieczony od takich zdarzeń... Swoją drogą naprawdę jest tu ktoś taki co razem z kurierem otwiera produkt i go z kurierem ogląda i sprawdza czy wszystko w porządku?

Jeśli chodzi o przeciąganie telewizora w opakowaniu po podłodze to jest to normalne, nawet taka sugestia jest narysowana na kartonie.

 

Na moje oko powinieneś się odwołać od decyzji reklamacji, żeby ją rozpatrzyli ponownie. 

profile.country.PL.title
M4RC1N
Poszukiwacz

noo np 80 cali może się nie zmieścić do kazdego auta..  dlatego sa kurierzy

profile.country.PL.title
kamilf398
Poszukiwacz

Jeżeli karton jest przewożony w niedozwolonej pozycji np. ekran TV leży na płasko na podłodze busa kuriera i podskakuje na drodze całe opakowanie z TV w takiej pozycji. Te zabezpieczające styropiany nie są na całej powierzchni matrycy TV 55 cali i mogą końce ich pod wpływem wybojów na drodze wbijać się w matrycę TV. Dlaczego klient ma ponosić konsekwencję nieudolnego przetworzenia TV przez firmę kurierską DPD. Karton właśnie od strony matrycy jest brudny. 

_20211230_011443.JPG

profile.country.PL.title
kamilf398
Poszukiwacz

Mam pytanie do saportu Sony. Czy TV Sony XR-55X94J powinien być przeworzony w prawidłowej pozycji w fabrycznie zapakowany karton, czy można byłe jak ? Czy możliwe jest uszkodzenie mechaniczne matrycy ekranu gdy TV jest nieprawidłowo transportowany fabrycznie zapakowany w karton lub gdy upadnie w tym kartonie matrycą na twarde podłoże ? 

profile.country.PL.title
stanley50
Użytkownik

 Przykre to co cię spotkało, ale tutaj nic od suportu się nie dowiesz, przecież oni tego nie czytają. Tylko bezpośrednio do nich to chociaż przeczytają i na pewno coś odpiszą.
profile.country.PL.title
M4RC1N
Poszukiwacz

Tutaj Sony support nie pomoże. To musi rozwiązać sklep który sprzedał Ci telewizor razem z firmą kurierską. Klient nie może zostać poszkodowany. Poproś firmę która ci badała telewizor o jakieś dokumenty i uzasadnienia, dlaczego nie uznali reklamacji i dlaczego nie skontaktowali się z firmą kurierską. Przesyłka powinna być ubezpieczona i hajs powinien wrócić do Ciebie. 

profile.country.PL.title
stanley50
Użytkownik

M4RC1N

Przykre to co kolegę kamilf398 spotkało ale czarno to widzę, nie sprawdziłem przesyłki przy kurierze i nic nie ugrałem, wszyscy się wywineli i po sprawie. Fakt że mnie tak nie zabolało bo 1/10 tej sumy ale jednak. Co innego jak by kurier zostawił gdzieś u sąsiadów to sprawa raczej by wygrana była. Ja nie miałem czasu oglądać bo umówiłem się i odbierałem na mieście i pech, akurat wtedy trafna przesyłka.

profile.country.PL.title
M4RC1N
Poszukiwacz

No nie wiem czy ktoś teraz przy kurierze sprawdza przesyłki.. Do mnie jak przyszedł uszkodzony towar to wysłałem zdjęcie opakowania + zdjęcie uszkodzonego produktu i dostawca mi odesłał pieniądze a uszkodzony produkt powiedział że mogę wyrzucić. Moim zdaniem sklep razem z firmą kurierską powinien tak rozwiązać ten problem i to nie ważne czy kosztuje coś 100 zł czy 5000 zł.