Podziel się wrażeniami!
Witam
Czy możecie mi doradzić co mam zrobić ? Kupiłem nowy TV Sony XR-55X94J przez internet w Sony Center SC Elektronics Łódź 20 grudnia tego roku. Wczoraj po 13 stej przywiózł mi go kurier DPD odbierała go moja małżonka. Kurier zaznaczył że opakowanie nie jest uszkodzone i tak na pierwszy rzut oka było całe z każdej strony. Zamknięte ono było dwoma białymi opaskami z opasarki. W Sony Center Łódź TV nie było otwierane opakowanie i nie sprawdzony TV czy działa prawidłowo. Po otwarciu pudełka z godnie z rysunkiem na górnej powierzchni opakowania i wyjęciu instrukcji jak wyjąć TV z kartonu przystąpiłem do jego wyjęcia razem z pomocą małżonki. TV przenieśliśmy we dwoje bezpiecznie tak jak instrukcja nakazuje. Podpiełem obie nóżki i TV postawiliśmy na stolik rtv. Ekran był cały czas zasłonięta oryginalnym zabezpieczeniem folia miękka i przekładka kartonowa. Po zdjęciu tego zabezpieczenia okazało się że ekran jest uszkodzony popękany na całej szerokości w górnej jego części tzw pajączek. Opakowanie całe, profile styropianowe zabezpieczające TV też nie uszkodzone, przekładka zabezpieczającą z folią na matrycy też cała brak oznak uszkodzenia a matryca pęknięta. Jestem w szoku TV za ponad 4000 zł i taki bubel mi się trafił. Odrazu zgłosiłem to do sklepu w którym go kupiłem Sony Center i wysłałem im zdjęcia uszkodzonego ekranu i opakowania. Za ich poleceniem wysłałem protokół szkody do firmy kurierskiej DPD. Dziś zadzwonił do mnie pracownik tego sklepu i wypytywał mnie jak go wyciągałem z kartonu i przenosiłem oraz kiedy zauważyłem że ekran jest uszkodzony. Zasugerował że jest on dobrze zabezpieczony w tym kartonie z tymi profilami styropianowymi i przy braku uszkodzonego kartonu nie możliwe jest takie uszkodzenie ekranu. Myślę że zwalą winę na mnie i moją małżonkę że przy wyciąganiu TV uszkodziśmy ekran. Mają po świętach wysłać do mnie kuriera i odebrać TV, chcą zrobić mu ekspertyzę jak doszło do uszkodzenia matrycy. I teraz nie wiem czy oddać im TV czy co innego mam zrobić ? Proszę o poradę.
Złożyłem oficjalną reklamację w DPD razem z elektronicznym protokołem szkody który kurier kazał mi wypełnić od razu w tym samym dniu kiedy dostarczył mi przesyłkę. Sklep Sony Centre umywa ręce ale poszperałem po internecie i wiem że nie postępuje ze mną jak prawo nakazuje. Po nowym roku idę po poradę do miejskiego rzecznika praw konsumenta.
Ja jak kupiłem XR65X90J w sklepie Media Expert,to nie chcieli mi wydać TV bez otwarcia i sprawdzenia,powiedzieli że jak nie sprawdzą a będzie coś uszkodzone to będzie problem z reklamacją.Dwóch panów po przywiezieniu do domu otworzyło przy mnie karton i uruchomili TV.
U mnie panowie z EuroRTV przywieźli TV i nie chcieli czekać na otwarcie pudła. Powiedzieli, że mam na otwarcie i sprawdzenie 14 dni. Dlatego na wszelki wypadek przy otwarciu nagrywaliśmy wszystko.
My nie podpisywaliśmy kurierowi odbioru, sam to zrobił jak twierdzi moja małżonka.
Kurier sam sobie podpisał potwierdzenie odbioru? Jeszcze od razu moją uwagę zwróciło to jak pisałeś, że stwierdził że opakowanie nie jest uszkodzone.
Tak sam kurier podpisał odbiór i stwierdził że opakowanie czyli karton jest całe.
A w środku uszkodzona matryca TV.