anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

OLED XR-65A90J - pikselizacja na module CAM UPC

-G-O-L-
Poszukiwacz

OLED XR-65A90J - pikselizacja na module CAM UPC

Pikselizacja pojawia się niezależnie od pory dnia, kanału co kilka minut (czasem częściej) ale nie w sposób ciągły. Ma różne natężenie ale generalnie objawia się raczej w centralnej części ekranu i na ruchomych obrazach. Pora dnia nie ma znaczenia. Jasność sceny nie ma znaczenia. Technik z UPC robił pomiary - sygnał na kablu jest w każdej mierzonej wartości praktycznie w środku przedziału (nawet nie przy granicach). Na dekoderze czy też na innym TV (Panasonic) podłączonym na próbę do tego samego kabla, z tym samym modułem CAM i kartą CI+ wszystko śmiga jak brzytwa. Problem występuje tylko przy dekoderze wewnętrznym A90J - także na kanałach nie kodowanych. Wszelkie sygnały podawane przez HDMI czy treści z internetu wyświetlają się znakomicie niezależnie od ich jakości.

Robiłem już wszystko co można:

- wyłączenie wszelkich upłynniaczy / usprawniaczy obrazu (na tyle ile to możliwe z menu)

- wyłączenie LNA

- odłączanie modemu (choć TV jest podłączony przez zwrotnicę z filtrowaniem kanału zwrotnego więc nie powinno być z tym problemu)

- podłączałem TV bezpośrednio (jednym kablem) bez żadnych zwrotnic po drodze

 

Problem cały czas jest.

 

Czy ktoś ma pomysł co można jeszcze zrobić? Czy też raczej zgłaszać jako wadę do serwisu? Może to jakieś niedopasowanie impedanycjne?

Dodam tylko, że spędziłem cały dzień na googlowaniu takich problemów (w tym forum mediaświat) i wszelkie odpowiedzi można podzielić na trzy grupy:

1. TV  być może "tak ma" (procesor sobie nie radzi z przetwarzaniem) - jeżeli tak to zwracam go

2. Jest wadliwy egzemplarz (zdarza się)

3. Są zakłócenia sygnału (głównie kanał zwrotny gdy korzysta się z równolegle z modemu lub dekodera z VOD).

Ostatni przypadek wyeliminowałem testami jakie wyżej opisałem. 

 

Generalnie to nie jest jedyne zastrzeżenie do tego TV i powiem szczerze że jestem mocno rozczarowany, że TV Premium za 14k PLN ma tyle niedoróbek / braków.....

10 ODPOW. 10
profile.country.PL.title
Ekspert_Sony
Community Team

Czy kontaktowałeś się już w tej sprawie z naszym działem wsparcia technicznego? 

https://services.sony.pl/supportmvc/pl/Contact/Email?cat=electronics lub telefonicznie pod numerem: +48 223060694

profile.country.PL.title
Dlorak
Poszukiwacz

U mnie to samo. Był serwis z upc, filtr kanału zwrotnego jest, kupiłem nawet jakiś filtr sygnału lte, nic nie pomaga. Wygląda to na problem telewizora. Poprzednio miałem samsunga, tak że 3-4 razy tańszego i nie było takich rzeczy. 

Trochę słabo.

 

Napisałem na support sony, bez odzewu.

profile.country.PL.title
Dlorak
Poszukiwacz

Support polecił oddać tv do serwisu 🥲

 

W międzyczasie zauważyłem, że bez karty ci niekodowane kanały nie mają tych zakłóceń i się zastanawiam czy to jednak nie jest wina upc.

profile.country.PL.title
kurtion
Użytkownik

Jeśli bez karty Ci plus na kanałach niekodowanych jest dobrze wskazywałoby to na problem z dekodowaniem kanałów kodowanych. Telewizor nie dogaduje się z modułem CAM i uprawnienia do odbioru kanału docierają z opóźnieniem co skutkuje zakłóceniami w obrazie. Jeśli taka sytuacja ma miejsce u kilku osób nie jest to dobra wiadomość. UPC to najpopularniejsza sieć kablowa w Polsce i ich moduły do tej pory działały prawie ze wszystkimi telewizorami SONY. Model A90J to model flagowy producenta SONY i taka sytuacja wydaje się niedopuszczalna. Mam nadzieję, że aktualizacja oprogramowania rozwiąże problem. W mojej ocenie nie jest to wina UPC, a niestety odbiornika.

 

profile.country.PL.title
Dlorak
Poszukiwacz

Po tym jak zadzwoniłem na infolinię upc i podzieliłem się odkryciem, że bez karty jest ok, to przysłali ponownie technika. Dostałem nowy moduł i działa :slight_smile:

 

 

profile.country.PL.title
przejakk
Poszukiwacz

Czy udało się rozwiązać problem?

Mocno zastanawiam się na zakupem tego konkretnego modelu. Mam obecnie problem z UPC z KDL-55W755C gdzie po aktualizacjach modułu CI i aktualizacji Android TV wszystko się schrzaniło i nie mogę oglądać kodowanych kanałów.

 

Sprawdzałem na stronie UPC i model XR-65A90J w ogóle nie figuruje na ich liście wspieranych urządzeń dla modułu CI+

 

pzdr

Przemek

profile.country.PL.title
Dlorak
Poszukiwacz

U mnie wymiana całego modułu na nowy załatwiło sprawę. Działa bez zarzutu.

profile.country.PL.title
przejakk
Poszukiwacz

Moduł CI+ z UPC działa u mnie poprawnie.

 

pozdrawiam

profile.country.PL.title
krkajko
Użytkownik

To wina TV. Mam moduł cyfrowego Polsatu i te same objawy. Moduł był wymieniany i nic nie zmieniło. Przez głowicę dekodera Technisat 3 isio przez HDMI na moodule wszystko gra elegancko.