anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Problem z DOLBY VISION na Netflix w TV KD-65XF9005

profile.country.PL.title
woreszk
Poszukiwacz

Problem z DOLBY VISION na Netflix w TV KD-65XF9005

Witam serdecznie, Mam problem z odtwarzaniem niektórych filmów na Netflix, filmy które nagrane są w DOLBY VISION mają problem z utrzymaniem równego poziomu jasności, w momencie kiedy wyświetlana jest jedna scena poziom jasności potrafi się zmienić nawet trzy razy przy wyświetlaniu jednego ujęcia, co jest bardzo nie komfortowe dla oka, jakbym oglądał jakieś pirackie filmy. Próbowałem z włączonym czujnikiem oświetlenia z wyłączonym i problem ciągle jest ten sam. Niestety nie mogę też przełączyć trybu video gdyż telewizor automatycznie przełącza się w tryb Dolby Vision i opcja ta jest zablokowana co uniemożliwia jej zmianę. Nie wiem w czym tkwi problem bo dzieje się to tylko  na Netflix i konkretnie w filmach nagranych w trybie DolbyVision. Jakby poprostu telewizor sobie z tym nie radził. 

Czy ktoś zauważył coś podobnego, i jest na to jakieś rozwiązanie?

16 ODPOW. 16
profile.country.PL.title
Jacek_M250
Znawca

Ciekawe czy to po stronie dekodowania, czy wyświetlania.

Jak by odpalić na zewnętrznym urządzeniu z NETFLIX z DV na przykład odtwarzacz BD powiedzmy UBP-X700, to czy TV by normalnie odtwarzał. 

Ale tak było od początku czy cos się nagle porobiło?

 

profile.country.PL.title
Mopato
Użytkownik

Zrób pełny reset telewizora i będzie ok. 

profile.country.PL.title
Phyrafin
Użytkownik

Ja mam bardzo zbliżony problem. Resetowanie faktycznie rozwiązuje temat czy to taki sposób na chybił trafił?

profile.country.PL.title
Mopato
Użytkownik

Pomaga na dłuższy czas. Parę tygodni!/miesięcy u mnie. Można też zrestartować samą aplikację z czyszczeniem danych. 

profile.country.PL.title
Phyrafin
Użytkownik

W temacie resetowania ustawień do ustawień fabrycznych.

 

Zrobiłem to dzisiaj korzystając z opcji w ustawieniach "wyczyść wszystko" i ku mojemu zdziwieniu, po ponownej konfiguracji telewizor posiadał androida 9 i aktualizacją 6.7210 (bodajże) czyli tą najnowszą. Nie ma możliwości zrobienia twardego resetu do stanu jak przy wyjęciu z pudła?

 

Ręce już mi opadają na to Dolby Vision.

profile.country.PL.title
Mopato
Użytkownik

Niepotrzebnie  przywracałeś do fabrycznych. Wystarcza reset (wyłącznie i uruchomienie tv ponownie) 

profile.country.PL.title
woreszk
Poszukiwacz

Myśle że te problemy ewidentnie są po stronie Netflix. Problem o którym wspominałem występował np. na filmach "Enola Holmes 2", " Człowiek czynu", kilka dni temu włączyłem te filmy żeby zademonstrować znajomemu ten problem, no i ku mojej uciesze problem zniknął, Telewizora nie restartowałem i nie zmieniałem nic w ustawieniach,

przeglądałem jeszcze kilka innych filmów z DV i na tę chwile problem zniknął . 

profile.country.PL.title
RafalKL
Użytkownik

Ja mam pytanie do posiadaczy modelu 65XF9005, zauważyłem taką przypadłość u siebie, obraz na filmach FHD jest super ostry natomiast jak uruchamiam jakikolwiek film w 4K HDR lub Dolby Vision np. na Disney+ czy też HBO MAX (Netflix mam pakiet średni FHD) to przez kilka sekund obraz jest super ostry po czym coś mi na ekranie mignie i obraz sie robi mdły, jakbym zjechał suwakiem ostrości na minus przynajmniej tak o 50%. Czy może zaobserwowaliście też takie coś u siebie? mam tą przypadłość od początku zakupu telewizora, przyznam że ta niedogodność powoduje, że odchodzi mnie ochota oglądania filmów, bo obraz 4K HDR czy też DV powinien powodować opad szczęki, a w takim telewizorze to już wogóle, a obraz jest gorszej jakości od normalnego FHD. Na LG od mojej żony obraz 4K HDR czy DV jest brzytwa, co prawda jest to oled, ale nie w tym rzecz, bo tu chodzi o ostrość obrazu w 4K HDR i DV. Nie wiem czy zgłosić to jako usterkę do supportu, ale czytając podejście serwisu Sony do klienta to chyba wolałbym sprzedać ten TV i kupić coś innej marki. Wezmą mi go na kilka tygodni do siebie, potrzymają w kącie i oddadzą z adnotacją, że wszystko jest według nich w normie. Sprawdźcie proszę u siebie, czy też obserwujecie na swoich telewizorach takie zjawisko jak opisane przeze mnie.

profile.country.PL.title
Mopato
Użytkownik

Mam co prawda wersję 55 cali ale to to samo. Włączyłem teraz "Grę o tron". Parę minut i wszystko jest ok z obrazem.