anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Rozmazany obraz na XH9096 HDMI 2.1 na RTX 3080 4K@120Hz

profile.country.PL.title
garlos
Poszukiwacz

Rozmazany obraz na XH9096 HDMI 2.1 na RTX 3080 4K@120Hz

Jak w temacie, po podłączeniu karty graficznej do telewizora wykrywa sygnał 4K@120HZ ale obraz jest rozmazany na Windows na skalowaniu 200%, przy wymuszeniu sygnału 4K@60HZ nie ma takiego problemu i wszystko jest wyraźne

4K120:

 

4k120.jpg

 

4K60:

obraz_2020-10-29_160747.png

8 ODPOW. 8
profile.country.PL.title
GribaPL
Poszukiwacz

Mam to samo niestety, w ogóle jak ustawie 4k120(a żeby ustawić to też jazda trzeba najpierw 4k100hz a później 4k120hz bo jak od razu na 120hz to czarny ekran) to jak odpalam grę to mam czarny ekran ale tylko jak gra ma ustawiony "pełny ekran" bo jak już w oknie to działa. Mam nadzieję że to naprawią. Tylko kto Sony czy Nvidi. 

 

aktualizacja:

Niemiecki magazyn Heise (lub magazyn c't) przeprowadził testy w połączeniu z Xbox Series X i kartą graficzną Nvidia RTX-3080. Stwierdzono, że układ HDMI 2.1 w odbiornikach jest uszkodzony, co powoduje czarny ekran podczas próby przetworzenia 4K120 z sygnałami HDR i 8K60.
Wszystkie odbiorniki HDMI 2.1 pozyskują obecnie układ HDMI 2.1 od firmy Panasonic Solutions (obecnie należącej do Nuvoton Technology). Heise przypisuje to znanemu błędowi w chipie, którego nie można naprawić za pomocą oprogramowania układowego.
Wygląda że problem nie do przeskoczenia oprócz wymiany na nowy model z poprawionym modułem.
profile.country.PL.title
Barbara_K
Moderator

Cześć! Zgłaszam Twój problem do wsparcia technicznego. Jak tylko pojawi się odpowiedź, przekażę ją tutaj. 

profile.country.PL.title
GribaPL
Poszukiwacz

Cześć. Dzięki, niech wiedzą że coś się dzieje :slight_smile:

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

Sytuacja identyczna z jakimi borykają się inni producenci w tym przypadku amplitunerów:

https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/sprzet/odbiorniki-av-denon-marantz-i-yamaha-maja-problem-z-...

 

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
PioHosT
Użytkownik

Sony zna problem i w odpowiedzi napisali, że to wybór między ostrością a płynnością. 

https://youtu.be/Cf1bSseyyDE?t=584

 

profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

Ja mogę tylko dodać, że wg supportu  technicy pracują nad rozwiązaniem problemu.

 

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
garlos
Poszukiwacz

Tylko proszę bez odpowiedzi w stylu https://us.community.sony.com/s/feed/0D54O00006f4jDPSAY?language=en_US 
"

Welcome to Sony Community!

 

We apologize for the inconvenience that this may have caused. When playing 4K 120hz the TV will have to process loads of data, and in some cases leading bandwidth limitation slightly because 4K 120hz has huge amount of information in itself. In this case, we prioritize smoothness of 4K 120hz because we believe customers’ expectation will be the smoothness. To compensate such limitation, and also when the picture is moving, the difference of clarity is less noticeable, so we tuned the signal processing and the picture quality, so that the net results on the display would be no issue to enjoy 4K 120hz in any kind of circumstances.

 

Regards,

 

Jay

Sony Social Support "

 

Naprawcie to!!!

profile.country.PL.title
garlos
Poszukiwacz

Może poprawią https://www.sony.com/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/xbr-55x900h/article...

Szkoda że na polskiej stronie nie ma żadnej informacji na ten temat...