anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Sony KD-55XH9096 plamy na matrycy

profile.country.PL.title
Ferruu
Poszukiwacz

Sony KD-55XH9096 plamy na matrycy

W dniu dzisiejszym zauważyłem czarne plamy na matrycy.  plamy występują z prawej, lewej i górnej części ekranu. TV nie ma nawet 2 lat i jest uruchamiany bardzo rzadko. Obstawiam uszkodzona matrycę. Jak sądzicie?

20220424_155151.jpg

20220424_154920.jpg

115 ODPOW. 115
profile.country.PL.title
Witek2000
Nowicjusz

Mam dokładnie w tym samym msc przebarwienia ciemne w tym dokładnie tv.Tv kupione w 2020 r.Dzis dzwonie do serwisu...

profile.country.PL.title
Jacek_M250
Znawca

Taka nierównomierność podświetlenia to kwestia dyfuzora nie matrycy. Może sie pojawić, tyle ze to ma marginalny wpływ na jakość obrazu...

profile.country.PL.title
w26rysiek
Użytkownik

Temat ciężki nawet dla serwisu, zabrudzenie folii dyfuzora, trzeba rozebrać i umyć.

profile.country.PL.title
Karas79
Użytkownik

Cześć wszystkim. Mam KD-55XH9005 i ten sam problem.  Właśnie rozpocząłem niestety walkę w tym temacie. Mam ten sam problem. Serwis stwierdził powołując się na instrukcję obsługi że to wina zakurzenia w pomieszczeniu. Matryca musi mieć wentylację, ale nie może się tam dostawać kurz. Zaproponowali jednorazowe czyszczenie bez uznania reklamacji i bez gwarancji usunięcia problemu. Sklep nie uznał rękojmi powołując się na kodeks cywilny. Dzisiaj wysyłam wszystko do Rzecznika Praw Konsumenta. Po otrzymaniu odpowiedzi proponuję złożenie sprawy w Sądzie może udałoby się zebrać w grupę i złożyć pozew zbiorowy. 

Ciekawostką jest, że na moje zapytanie dlaczego tak się nie dzieje w innych krajach usłyszałem że w Polsce mamy dużo większe zanieczyszczenie gdyż inne kraje dbają bardziej o jakość powietrza. Sony Robi sobie z nas "jaja". Ja nie odpuszczę i będę walczył do upadłego.  

profile.country.PL.title
Karas79
Użytkownik

Ja dodatkowo złożyłem do sklepu reklamację w ramach rękojmi na co mam dwa lata i dostałem taką odpowiedź: cyt.: "W myśl artykułu 556 (2) Kodeksu Cywilnego „Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w sprzedanym produkcie w tej samej chwili. Jeżeli klientem jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania sprzedanego produktu, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na klienta” Po upływie roku to domniemanie wygasa i to klient powinien udowodnić że wada istniała w momencie wydania produktu i że to sprzedawca za nią odpowiada. Wg naszej opinii produkt który został Panu wydany był w pełni sprawny , zgodny ze specyfikacją producenta i nie posiadał żadnych wad.

To też oczywiście jest luźna interpretacja sony. 

Ten artykuł brzmi zupełnie inaczej. Piszę to wszystko i udostępniam komu mogę żeby Sony nie traktowało nas jak kraj trzeciego świata któremu się wciska bubel a on jest zadowolony.

profile.country.PL.title
Karas79
Użytkownik

U mnie wystąpiło zakurzenie matrycy i też nie uznali reklamacji. Szykuję się właśnie do skierowania sprawy do UOKiK bo takie bzdury jakie wypisują powołując się na Kodeks Cywilny przechodzi ludzkie pojęcie. Tak jak pisałem mi mówili że taka jest budowa telewizora i że plastik nie może się odkształcić. A kurz, owady na matrycy to moja wina bo postawiłem telewizor nie w tym miejscu i jest narażony na kurz. cyt.:

„Informujemy, że Instrukcja bezpieczeństwa w rozdziale "Niedozwolone użycie"-> "Warunki" (str. 2-3PL) wskazuje, że :

• Nie należy umieszczać telewizora w miejscach gorących, wilgotnych lub nadmiernie zapylonych; w miejscach, w których do wnętrza mogą dostawać się owady;”

Tak traktują klientów.

a tu cytat z instrukcji:

Niedozwolone użycie
Odbiornika TV nie należy instalować oraz eksploatować w
miejscach, warunkach lub okolicznościach, jakie opisano poniżej.
Niezastosowanie się do poniższych zaleceń może prowadzić do
wadliwej pracy odbiornika, a nawet pożaru, porażenia prądem
elektrycznym, uszkodzenia sprzętu i/lub obrażeń ciała.
Miejsce:
• Odbiornika TV nie należy montować na zewnątrz pomieszczeń
(w miejscach narażonych na bezpośrednie działanie promieni
słonecznych), nad brzegiem morza, na statku lub innej
jednostce pływającej, w pojeździe, w instytucjach ochrony
zdrowia, w miejscach niestabilnych lub narażonych na działanie
wody, deszczu, wilgoci lub dymu.
Warunki:
• Nie należy umieszczać telewizora w miejscach gorących,
wilgotnych lub nadmiernie zapylonych; w miejscach, w których
do wnętrza mogą dostawać się owady; w miejscach, w których
może być narażony na działanie wibracji mechanicznych lub w
pobliżu źródeł otwartego ognia, takich jak zapalona świeca
umieszczona na telewizorze. Odbiornik TV należy chronić przed
zalaniem i nie stawiać na nim żadnych przedmiotów
wypełnionych wodą, np. wazonów.
Okoliczności:
• Dotykanie mokrymi rękoma, przy zdjętej obudowie, lub
używanie z akcesoriami, które nie są zalecane przez producenta.
W czasie burz z wyładowaniami atmosferycznymi należy wyjąć
wtyczkę przewodu zasilającego telewizora z gniazdka i odłączyć
przewód antenowy.
• Instalacja telewizora z obudową
wystającą na otwartą przestrzeń. Może
to powodować uderzanie w telewizor
przez osoby lub przedmioty oraz
doprowadzić do jego uszkodzenia.
• Umieszczanie telewizora w miejscach
wilgotnych lub zakurzonych oraz
miejscach, w których występuje dym
zawierający cząsteczki tłuszczu lub
para (w pobliżu płyt kuchennych lub
nawilżaczy). Może to spowodować
pożar, porażenie prądem lub odkształcenia obudowy.
• Instalacja telewizora w miejscach narażonych na działanie
wyższych temperatur, takich jak miejsca bezpośrednio
oświetlane przez promienie słońca, położone w pobliżu
grzejnika lub nawiewu ogrzewania. W takich warunkach może
dojść do przegrzania telewizora, a w konsekwencji do
zdeformowania obudowy i/lub awarii samego urządzenia.
Robią sobie jaja bo tak jak mi odpisali w instrukcji obsługi nie ma.

Kierujcie sprawy do UOKiK im nas będzie więcej tym UOKiK skieruje sprawę do innych organów żeby sony już więcej ludzi nie zrobiła w balona. A i róbcie screeny bo pewne informacje potrafią dziwnie znikać z forum. 

profile.country.PL.title
Beskit78
Użytkownik

U mnie niestety od dzisiaj to samo. W najgorszym możliwym miejscu. Totalna frustracja, bo aż wali po oczach.  Zgłaszam reklamacje do media expert. Do Sony w poniedziałek, bo w weekendy nie pracują. Żadnego kurzu wokół a takie cuda. Co więcej to pudło 85xh9096 konkretnych rozmiarów i będę musiał to zdjąć z szafki i pakować do wysyłki. Panowie z Sony - za taką cenę wstyd.   Telewizor nie ma jeszcze roku. 

image.jpg

profile.country.PL.title
Borysek09
Użytkownik

Koledzy ja mam to samo w 55XH9505 walczę z tym od miesiąca, Sony się wypięło tak jak napisał kolega telewizora nie wolno wieszać w mieszkaniach zakurzonych , wilgotnych , zabrudzonych itd. czyli te telewizory nie nadają się do mieszkań, na dodatek serwis powiedział że te matryce są nierozbieralne, bo tam jest kurz i to się nie da wyczyścić. Czyli inżynierowie Sony dali dupy montując matryce nierozbieralne , wstyd. Nigdy więcej marki Sony. Tak to wygląda u mnieIMG_20220313_195607.jpgIMG_20220320_135640.jpgTIMG_20220320_135649.jpg

profile.country.PL.title
Karas79
Użytkownik

A widzisz mi pisali że da się to wyczyścić. Jaja sobie robią. Ja w poniedziałek kieruje sprawę do UOKiK. Was też namawiam.  Im więcej zgłoszeń tym lepiej. Jest możliwość jak by nas było dużo że Urząd skieruje sprawę do prokuratury. Należy się Sony nauczka.