anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Sony KD-55XH9096 plamy na matrycy

profile.country.PL.title
Ferruu
Poszukiwacz

Sony KD-55XH9096 plamy na matrycy

W dniu dzisiejszym zauważyłem czarne plamy na matrycy.  plamy występują z prawej, lewej i górnej części ekranu. TV nie ma nawet 2 lat i jest uruchamiany bardzo rzadko. Obstawiam uszkodzona matrycę. Jak sądzicie?

20220424_155151.jpg

20220424_154920.jpg

115 ODPOW. 115
profile.country.PL.title
Arkadiusz
Poszukiwacz

Czy poza tymi płatkami, mieliście problem z robakami za matrycą? Czy w ogóle gwarancja producenta to obejmuje? 

profile.country.PL.title
p.letniowski
Użytkownik

@Ferruu Dokładnie tak mam i ja. Dokładnie - lub prawie dokładnie - tak samo mają wszyscy, którzy pod tym wątkiem się wypowiadali. Nieszczelność pomiędzy matrycą i jej osłoną. Wada fabryczna. Tego się nie da naprawić. SONY będzie Ci wmawiać, że to efekt zakurzenia miejsca w którym wisi telewizor. Być może zaproponują Ci że to „wyczyszczą”. Efekt ewentualnego „czyszczenia” będzie krótkotrwały a problem wróci. 

profile.country.PL.title
p.letniowski
Użytkownik

@Arkadiusz Ja osobiście nie miałem ale biegły z którym rozmawiałem stwierdził, że i takie przypadki się zdarzają. Powód taki sam jak i powstających plam. 

profile.country.PL.title
Mareks
Poszukiwacz

Oczywiście przyjechał serwis zrobił zdjęcia a po paru dniach EURO RTV przysłało wiadomość, że nie mogą zwrócić pieniędzy ponieważ telewizor był używany w złych warunkach i stąd zapylenie matrycy. Jak kupowałem to nic nie ma w instrukcji obsługi nie ma, że ma stać w warunkach laboratoryjnych najlepiej z oczyszczaczem powietrza. Nie wiem jak salonie 40 m2 może być nadmierne zapylenie w warunkach domowych w domu pod miastem. Mam zamiar napisać odwołanie bo robią sobie kpiny z człowieka a rękojmia i gwarancja sony są nic nie warte. Nie mam zamiaru im odpuszczać ponieważ sądzę, że plamy będą się powiększać i ciężko będzie oglądać. Na razie telewizor nie ma nawet roku. Myślę, że sprawa skończy się w sądzie. Czy jest ktoś kto się z nimi procesuje?. 

profile.country.PL.title
Arkadiusz
Poszukiwacz

Czyli to są telewizory tylko do użytku na sali operacyjnej. U mnie nie ma kurzu, czy robaków, wg. sklepu-serwisu, totalnie głupie tłumaczenie odrzucenia reklamacji: niewłaściwe użytkowanie.. 
Faktycznie, 3 miesiące użytkowałem dobrze bo nic się nie stało i nagle jednego pięknego dnia, zrobiłem coś źle, zamiast na fotelu, usiadłem na kanapie, albo nie wiem, może włączyłem tvn24.  Tłumaczenie RTV euro AGD to robienie z klientów idiotów. Podejście serwisu Sony z Radomia to jakaś porażka: coś tam Panu weszło. Mega profeska. Jeżeli coś tam się dostało pod ekran to tylko i wyłącznie wina wady fabrycznej, czyli konstrukcji tego badziewia. Nie wmówią mi nic na temat porządku, kurzu czy tym podobny rzeczy. Ja akurat mam zamontowany w salonie klimatyzator z oczyszczaczem powietrza, regularnie użytkowany, do tego dywany i podłogi myte mopem parowym, więc nie przyjmuję ich chorego tłumaczenia. Mam alergię na kurz, tak jak i zresztą moja żona, więc nie możemy sobie nawet pozwolić na brak porządku w domu. 
 
profile.country.PL.title
Grzesiek
Poszukiwacz

Cześć, czy udało się komuś "wygrać". Mam 75cali i właśnie odkryłem wadę. Gwarancja niestety jeszcze trochę ponad miesiąc. Jakieś porady?

Pozdrawiam 

profile.country.PL.title
SonyESaudio
Użytkownik

Próbuj... Może się Tobie uda... 

profile.country.PL.title
Mareks
Poszukiwacz

Chwilowo nie miałem czasu ale szykuję się , żeby oddać sprawę do sądu. Próbowałem jeszcze raz odwołać sie do EURO RTV ale oddali ponieważ serwis twierdził , że telewizor źle użytkowany. Jak zwykle robią sobie z ludzi kpiny. Rozmawiałem już z adwokatem i sprawa jest raczej wygrana. Będzie to kosztowało kilka tysięcy, ale jestem na przygotowany i trochę potrwa ale i tak sony na końcu wszystko zwróci. Uważam , że z kurestwem należy walczyć.

profile.country.PL.title
Maciej952
Użytkownik

Moze pozew zbiorowy ? Ja również mam ten zjebany telewizor xh90 tylko zakupiony w Sony Center i wcale nie mam lepiej, sklep olewa rękojmie, Sony jako gwarant olewa również wyjaśnienie tematu, a tv notorycznie nie ma dźwięku, restartuje się ( pomimo najnowszej aktualizacji ) i raz na jakiś czas wywołuje dźwięki trzasku… 

 

swoją droga próbował ktoś rzecznika praw konsumenta ? ( zakładam ze również się na to wyjebią ) i fizycznie obie firmy czekają na sprawę w sądzie ( 3/4 osób jednak odpuszcza :wink: ) …

profile.country.PL.title
niunianiunia
Użytkownik

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg6.jpg