anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Sony55xf9005 wadliwy egzemplarz czy błędy oprogramowania?

profile.country.PL.title
wlod1968
Użytkownik

Sony55xf9005 wadliwy egzemplarz czy błędy oprogramowania?

 

Złożyłem zgłoszenie uszkodzenia telewizora do suportu. Sprawa dotyczy nowo zakupionego telewizora  Sony55xf9005. Wcześniej użytkowałem niższe modele tj. Sony 55X8509c oraz 55x8599e, niestety okazały się wadliwe ale jak działały to obraz miały zdecydowanie lepszy. To mój kolejny telewizor Sony i znów wadliwy. Zastanawiam się tylko co jest wadą odbiornika a co wynika z błędów oprogramowania. W momencie rozpoczęcia użytkowania telewizora stwierdziłem wadliwe działanie funkcji HDR w trybie Dolby Vision, obraz jest płaski, nie wyraźny, ciemny, zamglony z bardzo słabym nasyceniem kolorów i bardzo niskim kontrastem. Jest wiele postów na forum na ten temat ale u mnie obraz wygląda po prostu tragicznie, dlatego trudno mi uwierzyć że oprogramowanie może być tak wadliwe. Druga sprawa dotyczy generalnie odbioru, u mnie są to przekłamania obrazu w głębi, podczas ruchu oraz podczas scen przybliżania i oddalania, obraz jest wówczas nie wyraźny, rozmyty i zamazany. Obawiam się że jest to wada tego konkretnego egzemplarza, w poprzednich miałem piękną wyraźną głębię bez rozmazań. Dziwne jest również to że błędnie odczytywany jest czas użytkowania, telewizor pokazuje cały czas tą samą wartość, mnie to nie przeszkadza ale to nie normalne. Zauważyłem również wadliwie działający czujnik oświetlenia, po załączeniu czujnika obraz jest zawsze bardzo ciemny i nie zmienia się niezależnie od zewnętrznego oświetlenia. Zrobiłem reset do fabrycznych, próbowałem chyba wszystkich ustawień ale nic się nie zmieniło. Czy można coś na to poradzić czy po prostu kolejny egzemplarz znowu jest uszkodzony? Ciekawe jest to czy istnieje coś takiego jak kontrola jakości  w firmie Sony. Wszystko wskazuje że nie ma żadnej, Ja użytkuję czwarty z kolei telewizor Sony, nie natrafiłem jeszcze na sprawny.

26 ODPOW. 26
profile.country.PL.title
djrychu
Expert

Witam,

 

@wlod1968 zgłosiłem Twój problem do supportu - oto odpowiedź:

Najczęściej problem z kolorami związany jest z gamą kolorów, w której materiał/sygnał są odtwarzane - telewizory obsługują gamę kolorów HDR, a większość materiałów dostarczanych jest jako SDR, co może powodować efekt "wypranych" kolorów. Jeśli klient chciałby uzyskać bardziej "żywe" koloru to istnieje możliwość wprowadzenia zmiany w ustawieniach obrazu.

W odniesieniu do pozostałych zgłoszeń klienta (głębia, czujnik światła, czy licznik czasu użytkowania) mogę jedynie zalecić sprawdzenie telewizora w serwisie, ponieważ jeśli klient wykonywał aktualizacje oraz resety to warto, by odbiornik został sprawdzony przez techników:

https://services.sony.pl/supportmvc/pl/Repair/BookRepairForm

Pozdrawiam

profile.country.PL.title
wojtekmarchewka
Użytkownik

@djrychu

Zapewne śledzisz tutaj wątki, ewidentnie widać, że  support nie, ale przecież dostają informację o złym działaniu Dolby Vision z Netflixa, a odpowiada takie głupoty, że aż głowa boli. Przecież w tym wątku

https://community.sony.pl/t5/android-tv/ustawienia-hdr/td-p/2476142/page/16

Nawet zdjęciami się wymieniamy obrazu, wnioski są takie, że u jednych HDR (DV) działa prawidłowo, a u drugich nie, nawet posiadający te same modele. Ja narzekać nie mogę na obraz, wyświetlany z tego samego źródła, co osoby mające ten problem, jedno jest pewne, że ja nie mam "najnowszego" softu, do pobrania ze strony oraz nie starszy, nie mogę znaleźć informacji na jego temat i nie jest dostępny do pobrania. Więc to może jednak wina oprogramowania? 

Druga sprawa dotyczy generalnie odbioru, u mnie są to przekłamania obrazu w głębi, podczas ruchu oraz podczas scen przybliżania i oddalania, obraz jest wówczas nie wyraźny, rozmyty i zamazany.

Jak masz ustawiony "tryb kliszy" w ustawieniach "ruch"?

profile.country.PL.title
wlod1968
Użytkownik

tryb kliszy - duża

profile.country.PL.title
KrissKEJ
Użytkownik

Zmień na mała

profile.country.PL.title
witek_p
Poszukiwacz

Daj linka do jakiegoś materiału na którym masz problem.

profile.country.PL.title
wlod1968
Użytkownik

Jak znajdę chwilę to zrobię zdjecia, może jakis filmik. Wcześniej w wątku dot. HDR zamieściłem zdjęcie z odbioru w HDR DV i wygląda to tak:

20190101_134938 (1).jpgMyślałem, że gorzej być nie może ale...wczoraj ponownie zapuściłem z Nertflixa nowy sezon "Seria niefortunnych zdarzeń" i wiem że dopiero ten obraz bije wszystkie inne. Praktycznie brak jest jasnosci, w kazdej scenie kompletne zamglenie ledwo można odrużnić postacie, makabra. Sprubuję zrobić filmik z tych niesamowitych doznań. Zgłosiłem problem do supportu ale tutaj obowiązuje swięta zasada - klent najważniejszy do momentu zakupu telewizora, sekundę pózniej...niech się sam martwi. 

profile.country.PL.title
KrissKEJ
Użytkownik

U mnie tak wygląda. Przy tych ustawieniach co podałem wygląda to bardzo dobrze. Film i zdjęcia nie oddają jakości obrazu.

 

 

Zdjęcia DV/HDR Netflix

 

Definitywnie masz coś skopane z TV i nie są to ustawienia. Nie jest to możliwe żeby to tak wyglądało. Masz model nowszy od mojego i powinno być bardzo dobrze. 

Przywracanie fabrycznych ustawień nic nie da. I niech serwis Sony cię nie zbywa. Oddaj go i kup Panasonica lub LG

profile.country.PL.title
wojtekmarchewka
Użytkownik

@KrissKEJ Akurat podałeś zły przykład :slight_smile: Kolegę @wlod1968 zapewne interesuje obraz z HDR(DV). Scenę, którą nagrałeś, pochodzi z pierwszego sezonu, który nie ma HDR. Jeżeli chodzi o obraz z pierweszego sezonu, jest mocno ziarnisty, ale ładnie to wygląda. Natomiast drugi i trzeci sezon z HDR(DV) wygląda u mnie wyśmienicie. 

IMG_20190115_184125.jpgIMG_20190115_184214.jpgIMG_20190115_184317.jpgIMG_20190115_184507.jpg

Film w (pseudo)4k ze smartfona ZTE Axon 7, zaciemnione, ponieważ taka pora :slight_smile:

https://www.youtube.com/watch?v=CxKedvAV7xE

Uploaded by Wojtek Marchewka on 2019-01-15.
profile.country.PL.title
KrissKEJ
Użytkownik

Faktycznie nie sprawdziłem. Sezon 3 wygląda rewalacyjnie.