Podziel się wrażeniami!
Witam
Czy jest jakaś instrukcja ustawienia tv pod HDR. Canal+ 4k nadaje z HDR ale u mnie przy HDR10 kolory tak jaskrawe że nie idzie oglądać a orzy hlg ciemny obraz mimo jasności na full. Tv sony bravia 55xe8599.
Także zachodzę w głowę, co jest tego przyczyną. U mnie to źle tak nie wygląda, ale faktycznie, obraz z Netflix HDR/DV, nie należy do tych najładniejszych, DV z Amazona zdecydowanie ładniejszy. Ale taka "Okja" jest bardzo miła dla oka. Może to kwestia apki z TV?
Czy problemem jest każda treść HDR/DV, czy tylko ta z Netflixa?, pobierałem sobie dema z tej strony
To jakość wbija w fotel, czerń prawie oledowa, kolory bardzo soczyste, kontrast odpowiednio wysoki.
Zobacz jak taki materiał wygląda u Ciebie i daj znać
W moim XE9005 dodatkowo , jest problem z cięciem się filmów z youtuba 4k HDR 60 fps
Na moim XE9005 HDR z Youtube wygląda jak kupa
Nie mam innego zródła z DV, tylko Netflix. Zamieszczone zdjecie zrobiłem swoją komórką Samsungiem Galaxy, który mam wrażenie zdecydownaie lepiej oddał obraz niż w rzeczywistości. Normalnie wyglada to jeszcze gorzej, nie można oglądać. Oczywiscie można obejrzeć dema ale gdy kupowałem telewizor bardziej mi zależało mi na oglądaniu zwykłych treści telewizyjnych.Teraz aż wstyd sie przyznać ale... o zgrozo zdecydowałem się na ten telewizor gdyż miał być świetnym telewizorem do HDR. To tak jakby kupic super sportowy samochód dla jego osiągów prędkosci a potem delektować sie maksymalną predkością 40 km/h.
Rozumiem Twoje rozgoryczenie, sam także szukam perfekcji AV. Jest to sytuacja bardzo nietypowa, gdyż z ogólną treścią HDR/DV radzi sobie doskonale, a w przypadku Netflixa nie. Miejmy nadzieję, że to się zmieni, na pocieszenie podam linka gdzie 04.12.2018 w USA była aktualizacja XE9005, jest wzmianka o poprawie obrazu DV z Netflix i inne poprawki
Jaką masz wersje oprogramowania?
Ja bym nie był taki pewny poprawy obrazu na XE9003, telewizor ten nie jest wymieniony w stopce:
Adds support for Dolby Vision™ content (XBR-65Z9D, XBR75Z9D, XBR-100Z9D, XBR-55A1E, XBR-65A1E, XBR-77A1E, XBR-55X930E, XBR-65X930E, and XBR-75X940E only)
Widziałem to , że miały aktualizację, ale czy i kiedy dadzą ją w polsce ? Niby ona poprawia wszystkie błędy w XE9005
@lolek68, @wojtekmarchewka, XE9005 nie obsluguje Dolby Vision, jedynie HLG i HDR10...
Co do zmiany jakosci obrazu na zatrzymanym filmie - to wydaje mi sie to normalne, przestaja plynac metadane, wylacza sie DV. Aplikacja Netflix nigdy nie wspierala HDR w swoim GUI na Android TV. HDR aktywowalo sie tylko w momencie uruchomienia otwarzania. Poza tym, pomstowanie na jakosc obrazu w telewizorze na podstawie stopklatki jest cokolwiek nielogiczne, szczegolnie, ze im dluzsza ekspozycja jasnego obrazu, tym jego jasnosc spada.
Uprzedzajac porownania z xbox czy Apple TV - w tym pierwszym DV uruchamia sie wraz z odpaleniem aplikacji Netflix, w tym drugim, caly interfejs uzytkownika jest wyswietlany w DV, wiec nie ma sensu porownywac zachowania na stopklatkach.
HDR w Youtube z ciekawosci sprawdze, bo zanim zostal wprowadzony, to naogladalem sie demowek z innych zrodel, a chyba tylko to mozna na YT w HDR obejrzec, nic "glebszego".
Chetnie zrobie wam zdjecia, bo szczerze mowiac, nigdy nie mialem problemow z HDR w XE9305 bez wzgledu na standard i zrodlo (moze oprocz jednego z pierwszych meczow w C+ 4k podczas Mistrzostw w Rosji, ale to byl blad po stronie nadawcy). Mam gdzies jeszcze nagrania z C+ 4k z lata i jakies demowki 4k z Astry 19,2E.
No i zeby uciac kasliwe komentarze niektorych - nie, nie pracuje dla Sony ani w Sony, a telewizor kupilem w lipcu 2017 roku i moglbym sie przyczepic do wielu rzeczy w tym TV, ale nie do jakosci obrazu (pomijam koslawo napisane aplikacje jak Player, w ktorym brak dostosowania odswiezania do materialu i obraz traci na plynnosci, czy TVP VOD gdzie wszelkie ciemniejsze przejscia sa przebarwione).
Niestety mam taki sam obraz jak Wlod1968 przez cały okres trwania filmów na Netflix w jakości DV, tj. oślepiające jasnością napisy i obraz przyciemniony, jakby za mgłą. W przypadku filmów w jakości 4K na Netflix nie ma żadnego probleu, wszystko chodzi tak jak powinno.
Pozew zbiorowy - jestem za