anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

XR-55X94J i karta CI+ od UPC

ROZWIĄZANE
profile.country.PL.title
slawomir.marczak
Użytkownik

XR-55X94J i karta CI+ od UPC

Kupiłem tv XR-55X94J tydzień temu i wszystko byłoby OK ale minusem jest pikselizacja na kanałach kablowych UPC przy korzystaniu z karty CI+. Pojawia się niespodziewanie w różnych sytuacjach. Nawet na kanałach niekodowanych np. TVP1 też jest. Czasami po porannym uruchomieniu (cała noc standby) nic nie można oglądać. Trzeba wyłączyć tv z zasilania. Mam trzy karty w domu, na różnych tv (Samsung full HD, Panasonic 4k) ale w nich pracują OK. Nie pomaga zmiana kart, reset tv do ustawień początkowych, zmiany ustawień. 

Spotkał się ktoś z taką sytuacją w tym tv  i czy jest na to jakaś recepta?

788 ODPOW. 788
profile.country.PL.title
karawek
Poszukiwacz

Ja tam do dekodera już nie wrócę. Chwilowo przeszedłem na dvb-t a mam tam kilka dodatkowych multipleksów nadawanych przez lokalnego operatora który w przypadku wykorzystywania pakietu cyfrowego Toya daje swoje pasmo dvb-t w gratisie. W zasadzie wszystko co potrzebuję tam jest, a w obecnych czasach telewizja to dodatek i nie dlatego TV z androidem kupiłem. Powiem szczerze że programy w HEVC na tym XR wyglądają znacznie lepiej niż TOYA przez CI+. Gdybym nie miał wiedzy że występują problemy z CI+ to mój xr55x90j uznałbym za tv naprawę fajny choć pewnie bym go nie kupił bo CI+ było i jest dla mnie kluczowe. 

Na tą chwilę cierpi tylko moja opinia o Sony. Marka znana od dzieciństwa (mam 47 wiosen) powodująca u mnie zawsze dreszczyk emocji, walkmany, magnetowidy, dobre hi-fi (z szkoda że ze słabo przyjętymi mini-dyskami), konsole, telefony a TU KUŹWA TAKA WPADA.  Alternatywne telewizory Philipsa nie mają problemów z CI+ a są znacznie tańsze a niewiele gorsze. Po kontakcie z suportem i dwóch tygodniach tłumaczenia, wysyłania zdjęć z modułem, rozpikselowanym obrazem, tłumaczenia że instalacja w domu jest prawie idealna przesłali mi link do rejestracji naprawy. Co mi mogą zrobić, wymienić płytę abym 2 -3 tygodnie pocieszył się brakiem pikseli a potem znowu. Dziękuję bardzo. Mimo wszystko doceniam że nie olewają i pewnie kiedyś programowo to poprawią. Szkoda tylko że to tak długo trwa.

 

profile.country.PL.title
SonyESaudio
Użytkownik

To prawda długo to trwa i mogli by szybciej to naprawić, a przedewszystkim przydałoby się info na stronie Sony, iż problem znowu się pojawił, i że w najbliższym czasie usterka zostanie naprawiona a tak to cisza i się zastanawiaj i czekaj.... 

profile.country.PL.title
SonyESaudio
Użytkownik

I jak panowie radzicie sobie z pikselozą??? Zgłaszacie do serwisu? 

profile.country.PL.title
Tomasz7
Użytkownik

U mnie sytuacja wygląda tak:

 

W sierpniu był u mnie serwisant. Zrestartowaliśmy tv. Oczywiście to nie pomogło. Na początku września zgłosiłem ponownie awarię. Przez trzy tygodnie Sony się nie odzywało. Postanowiłem skorzystać z pomocy Rzecznika Praw Konsumenta. Pani bardzo mi pomogła i powiedziała jak i gdzie złożyć odpowiednie dokumenty. Od razu skontaktował się ze mną serwis i już następnego dnia u mnie byli. Wymieniono mi płytę główną i wyłączono aktualizacje. To pomogło. Jak na razie nie ma m pikselozy.

 

Co Wam proponuję. Jeżeli nie macie aktywnych zgłoszeń reklamacyjnych z tytułu gwarancji do Sony, złóżcie reklamację z tytułu rękojmi do sprzedawcy. Oni na pewno będą tak samo próbować naprawiać sprzęt, ale po trzecim zgłoszeniu możecie wnioskować o całkowity zwrot pieniędzy (w przypadku reklamacji z tytułu gwarancji naprawy mogą ciągnąć się w nieskończoność). Polecam skorzystać z usług Rzecznika i jemu powierzyć prowadzenie sprawy. Na pewno wygracie. U mnie na razie ok, ale gdy pikseloza wróci będzie to wtedy trzecie zgłoszenie i wtedy będę wnioskować o zwrot kasy.

profile.country.PL.title
SonyESaudio
Użytkownik

Dzięki za info. Tylko wymiana płyty nie jest do końca rozwiązaniem problem leży po stronie oprogramowania... Najlepsze jest to, że płytę Tobie wymienili, ale odrazu zastrzegli, że należy wyłączyć automatyczne aktualizacje, aby problem nie powrócił... to jest właśnie chore to tak jakbyś kupił smartfona ale  wyłączył internet... 

profile.country.PL.title
Tomasz7
Użytkownik

Zdaję sobie z tego sprawę.  To tylko rozwiązanie czasowe.  Dlatego gdy problem wróci będę chciał oddać tv i odzyskać kasę.  Wtedy kupie LG.

profile.country.PL.title
SonyESaudio
Użytkownik

Na Fb na grupie xh90 też piszą, iż LG ma problemy z CAM i też występuje pikseloza... Ja nie rozumiem tego jak nie można poradzić sobie z taką pierdołą... 

profile.country.PL.title
mirecore
Użytkownik

Wymiana płyty i wyłączenie aktualizacji to takie drutowanie problemu :slight_smile: ale przynajmniej potwierdza że problem jest po stronie softu . Napisz jaką masz wersję po tej wymianie. Moje LG ma jakieś 5-6 lat i od początku działa na module multiroom nigdy niebyło i nie ma żadnej pikselozy, wkładałem do niego ten moduł 4k żeby sprawdzić i też zero pikselozy. Może te nowe LG też są na procku MediaTek hehe, po nitce do kłębka

profile.country.PL.title
Matdab75
Poszukiwacz

Czy ktoś ma wiedzę jak to wygląda w modelach XK 2022? Mam kartę CI+ Canal+ , dzięki za wszelkie info, interesuje mnie x85k gdy ceny będą w miarę normalne, pozdrawiam.

profile.country.PL.title
SonyESaudio
Użytkownik

XK... ostatnio czytałem test modelu z serii K i pracował na tym samym sofcie co seria J z czerwca pkg.6.5929 na którym mam pikseloze, natomiast 06.10 seria ta otrzymała nowy soft pkg.6.5942 więc nowszy, ale jaki on jest trudno mi powiedzieć...