anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

XR-55X94J i karta CI+ od UPC

ROZWIĄZANE
profile.country.PL.title
slawomir.marczak
Użytkownik

XR-55X94J i karta CI+ od UPC

Kupiłem tv XR-55X94J tydzień temu i wszystko byłoby OK ale minusem jest pikselizacja na kanałach kablowych UPC przy korzystaniu z karty CI+. Pojawia się niespodziewanie w różnych sytuacjach. Nawet na kanałach niekodowanych np. TVP1 też jest. Czasami po porannym uruchomieniu (cała noc standby) nic nie można oglądać. Trzeba wyłączyć tv z zasilania. Mam trzy karty w domu, na różnych tv (Samsung full HD, Panasonic 4k) ale w nich pracują OK. Nie pomaga zmiana kart, reset tv do ustawień początkowych, zmiany ustawień. 

Spotkał się ktoś z taką sytuacją w tym tv  i czy jest na to jakaś recepta?

793 ODPOW. 793
profile.country.PL.title
M-P-M-
Użytkownik

W jednym pomieszczeniu Sony podłączony przez sam koncentryk bez modułu - pikseloza i znikanie kanałów, a w drugim pokoju od tego samego dostawcy Multimedia pod tym samym kontem abonenckim telewizor stary LG podpięty pod dekoder - wszystko działa idealnie.

profile.country.PL.title
M-P-M-
Użytkownik

Już mi ręce opadły na to wszystko i wyć się z nerwów chce. Sony pozostawiło nas samych z problemem. Próbowałem już wszystkiego co tylko jest możliwe. Pikseloza podczas ruchliwych scen i do tego dzisiaj te zniknięcie kanałów. Człowiek zbierał na drogi telewizor każdy grosz do grosza przez bardzo długi czas, bo akurat jestem "polską bidą", a tu zaraz po zakupie taka niespodzianka od Sony. Ale co tam, kogo to interesuje 😞 Ważne, że w Sony interes się kręci. A my mamy radzić sobie samemu. Dziwię się, że nikt jeszcze nie zabrał się za tych pseudo-techników z tej firmy. Że mają na to przyzwolenie, aby wypuszczać błędne aktualizacje. Dziś dzwoniłem na infolinię to mi Pan powiedział, że on nic o tym nie słyszał. Brak słów! Ale taki jest dzisiejszy świat! Poddałem się, nie mam już sił walczyć z tym telewizorem.

profile.country.PL.title
myk6414
Poszukiwacz

Może lepiej zainwestuj w jakiegoś lekarza. Serio piszę. Z jednej strony załamujesz się że masz piksele, a drugiej nie chcesz wymiany płyty. 

Tak, telewizor jest zepsuty. Uszkodzony jest moduł kart CI+. Sony wymienia płytę główną na nową (albo odświeżoną, ale ważne że sprawną). Ty się uparłeś, że na złość sobie samemu nie dasz wymienić płyty. Twój problem. 

 

PS - nikt nie zabiera telewizora. Przyjeżdża miły Pan i wymienia płytę na nową.

profile.country.PL.title
M-P-M-
Użytkownik

Trochę niemiły i niegrzeczny ten zwrot "zainwestuj w lekarza", ale ok, posłuchałem Cię... reklamacja - wymiana płyty głównej w ramach rękojmi - zgłoszona. Czekam teraz na odzew serwisu w sprawie umówienia terminy wizyty serwisowej. Spróbujemy, zobaczymy...

profile.country.PL.title
krkajko
Użytkownik

Może u Ciebie przyjechał do domu. W Olsztynie serwis zabiera na 2 miesiące
i nie gwarantuje, że będzie dobrze.
profile.country.PL.title
ARBUS69
Użytkownik

Gdybyś przeczytałem cały wątek to byś się dowiedział, że ludzie oddali ten tv w ramach rękojmi. Przy trzeciej wywalonej płycie głównej masz możliwość domagać się zwrotu kapusty. Ja tak zrobiłem i oddali mi 5 koła, dołożyłem i kupiłem philipsa. Już nie pamiętam co to jest pixeloza dopóki nie dostanę maila z informacją że ktoś pisze w tym wątku :wink: lepiej nie zwlekaj tylko działaj używaj i niech się psuje w cholere póki masz 2 lata gwarancji/ rękojmi. Najlepiej się go pozbyć i dozyskac kapustę bo ten tv to porażka. 

Vanrobertos
Nowicjusz

Ja miałem 65x94j i go oddałem za 2 zgłoszeniem z rękojmi, odzyskałem kasę, dołożyłem do LG C2 i zapomniałem co to problemy z TV i pikselozą tak więc doskonale rozumiem frustrację przedmówcy. Za 1 zgłoszeniem zabrali mi TV z domu, po 2 tygodniach przywieźli z wymienioną płytą i nic to nie dało finalnie. Też znikały mi kanały i co jakiś czas musiałem ustawiać listę kanałów na nowo. Byłem bardzo rozczarowany nie tylko problemami z TV, ale również podejściem Sony i serwisów, które obsługiwały gwarancję/rękojmię. Odnośnie pikselozy beż włożonego modułu CI - też wyjąłem i cieszyłem się brakiem pikselozy, ale przyszedł taki czas, że ona się pojawiła również gdy nie było karty, teraz w LG nigdy mi się to nie zdarzyło mimo tego samego dostawcy. Pozdrawiam i wytrwałości, szkoda nerwów na TV, warto korzystać ze swoich praw wynikających z rękojmi jeśli Ci przeszkadzają te wady

profile.country.PL.title
slawomir.marczak
Użytkownik

Rzeczywiście z wymianą płyty nie zawsze jest tak różowo. Na początku roku 2023 zgłosiłem naprawę (wymianę płyty). W moim przypadku wymiana została dokonana u mnie w domu. Więc nie trzeba było nigdzie wysyłać TV. Po wymianie płyty pikseloza nie została naprawiona. Dopiero wgranie nowszego softu, który nie generuje pikselozy (np. 5660 ) i wyłączenie aktualizacji naprawiło TV. Do tej pory (odpukać) jest OK. Czy pikseloza nie wróci tego nikt nie wie. Zawsze jednak jest to jakieś wyjście. Są też inne: rękojmia, zmiana na dekoder itp. Nie poddawaj się poza wadą CI+ jest to dobry telewizor. 

profile.country.PL.title
tommyfp
Użytkownik

Ja mam jedno zasadnicze pytanie które mnie dość mocno intryguje.
Czy u któregoś z was po wystąpieniu pikselizacji obrazu jakakolwiek z kolejnych aktualizacji naprawiła problem?
U mnie problem wystąpił po czerwcowej aktualizacji i liczyłem trochę że kolejny update naprawi problem jednak aktualizacja z końca sierpnia nie pomogła i zastanawiam się czy jest sens czekać na potencjalną aktualizację która się może nigdy nie pojawić. Myślę że gdyby problem  był prosty do rozwiązania to by go naprawili.
Spotkałem się kiedyś z opinią aby odłączyć telewizor z gniazdka na chwilę - i faktycznie na chwilę po takim twardym resecie pikselizacja ustępywała jednak szybko wracała.
Co do reklamacji to wszedłem w kontakt z SONY i prosili o adres aby przysłać technika. Miało to miejsce we wrześniu i przyznam szczerze że zwlekałem licząc że pojawi się update który naprawi problem. Jak na razie się nie doczekałem.
Zastanawiam się czy z punktu potencjalnego późniejszego roszczenia zwrotu gotówki powinienem reklamację puścić przez sklep czy lepiej bezpośrednio w sony - będę wdzięczny za rady.

profile.country.PL.title
mirecore
Użytkownik

Ja wróciłem do dekodera i naprawdę nie żałuję , zapomniało się jakie daje na codzień korzyści . 7 dni wstecz już było w użyciu wiele razy , pauza i cofanie notorycznie i niestety jak miałem moduł i podłączony dysk SSD to nie zrobisz pauzy ani nie cofniesz to tego byłoby potrzebne coś jak TimeShift z LG ale Sony tego nie ma. Dysk daje tylko możliwość nagrania czegoś , Obecnie dekoder  UPC 4k TVBox to stream czyli jakość jest natywna. Czyli nawet ten argument obalon