anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Zawód - 75X95L + HT-A7000 - piszczenie, biały szum

profile.country.PL.title
GrzegorzJ
Użytkownik

Zawód - 75X95L + HT-A7000 - piszczenie, biały szum

Dzień dobry,

Czy ktoś z członków przeżywał może podobną, gorzką historię?
Zakupiłem 75X95L oraz HT-A7000 - pierwsze wrażenia ponad oczekiwania, pierwszy film z Sony Bravia Core wbił w fotel jak nigdy wcześniej. Do czasu...
Podczas kolejnego seansu zauważyłem szum i piszczenie. Jak się okazało telewizor piszczy i szumi przy użyciu funkcji telewizora jako głośnika centralnego. Pierwsze kroki jakie wykonałem to sprawdzenie czy są jakiekolwiek aktualizacje na obu sprzętach i wykonanie resetu fabrycznego. Niestety nie pomogło. W sieci znalazłem informację, że ludzie walczą już z podobnym problemem od serii J na całej szerokości globu. Niektórym pomagały lepsze przewody, mi niestety nie - wydałem około 600zł na testowanie tego rozwiązania. Problemu doświadczają nawet użytkownicy topowych A95L. 
Jako, że zależy mi na funkcji zgłosiłem reklamację. Przyjechał serwisant, który stwierdził że trzeba "targać" i wymieniać płytę główną - znał problem. Nie chcę bardzo dokonywać tak inwazyjnych zabiegów, zwłaszcza na ledwo tygodniowym sprzęcie. Przysługuje mi jeszcze prawo zwrotu 14'dniowego, ale sklep mi powiedział, że sam się podkopałem zgłaszając wcześniejszą reklamację i nie zwrócą mi całości kwoty bo telewizor jest wadliwy - kpina. Pewno będę się boksował teraz z UOKIK bo czuję się bardzo oszukany.
Dzwoniłem również na oficjalny serwis Sony, niestety Pan nic pomocnego nie dodał - też znają problem i niewiedzą jak go naprawić, w oficjalnym sklepie scentre podobno wymieniają telewizory na nowy.
Na zagranicznych forach - "sony tv center speaker hissing".

Takie niewdzięczne czasy - wydaje się konkretną sumę na sprzęt premium, który już na starcie jest wadliwy i stwarza problemy zamiast cieszyć...

12 ODPOW. 12
profile.country.PL.title
Ania2030
Użytkownik

Oni te płyty główne wymieniają przy każdej usterce a to i tak nic nie pomaga.  Te ich tv mają tyle błędów a sony ma wszystko gdzieś. Ich nie interesuje, że komuś coś nie działa oni cieszą się tylko tym, że przepchnęli ten syf kolejnemu klientowi. Wejdź w wątek o module cam to już trwa kilka lat i dalej nikomu nie pomogli.

 

profile.country.PL.title
Pomocniczka
Użytkownik

Z tego co wiem to w tym wypadku jest koneiczna wymiana plyty glownej i zaden uzytkownik nie zglaszal juz problemow po wymiane, raczej w tym wypadku tego nie ominiesz

profile.country.PL.title
GrzegorzJ
Użytkownik

Kompletna klapa.

Gorsze jest jeszcze to, że gdybym zdecydował się na zwrot 14 dniowy RTV Euro AGD powiedziało mi, że nie zwrócą mi całości kwoty z powodu usterki... To na pewno skieruję do UOKiK.

 

A tę wymianę płyty głównej wykonują jakoś sensownie?

Na zagranicznych forach wyczytałem że po niej ludzie mają problemy, albo z oprogramowaniem, albo jest to wykonane niechlujnie i potrafią zniszczyć sprzęt.

profile.country.PL.title
mala30lb
Poszukiwacz

Mnie zabrali 65X95L do sprawdzenia i wrócił z plamą na środku matrycy. Nie przyjęłam. Producent wymienił ponoć na nowy .Tak twierdził pan  z serwisu, ale upierał się że tv nie będzie fabrycznie zapakowany bo mają procedury i muszą go sprawdzić. Mówię facetowi że przecież mogą u mnie w domu sprawdzić i przy mnie rozpakować. Wkurzyłam się i podtrzymałam decyzję o odstąpieniu od umowy w sklepie. Ogólnie nie chciałam już tego telewizora, bo może obraz ładny ale tęcza i każda najmniejsza lampka rozbłyski na cały ekran to porażka za taki drogi sprzęt a w ciemności nie mam zamiaru siedzieć 

profile.country.PL.title
_Artek_
Użytkownik

A to nie jest norma? ja nie korzystam z tv jako głośnika centralnego ale kiedy np przełączam się między aplikacjami to słychać taki trzask w głośnikach podłogowych jakby coś w stylu static noise pracującego procesora w TV? u mnie tak jest ale po uruchomieniu filmu lub muzyki problem znika,  jeżeli mówimy o x95L to nie bardzo jest na rynku cokolwiek lepszego, co nie zmienia faktu, że sony od lat ma te same problemy ze swoimi telewizorami i nic z nimi nie robi......
Co do dalszych kroków egzekwowałbym raczej zwrot pieniędzy lub wymianę produktu na nowy w ramach 14 dni opierając się o to że opisana przez ciebie wada nie jest wadą ale cechą produktu o której sony nie wspomina co powoduje niezgodność towaru z umową zawartą na odległość i daje Ci prawo do zwrotu w terminie 14 dni tak naprawdę bez podania przyczyny. 

Jeśli chcesz nadal ten sam TV i nie masz siły albo czasu szarpać się ze sklepem spróbuj z serwisem sony uzgodnić wymianę dor to dor na zasadzie że przywożą Ci nowy zapakowany TV a odbierają "stary" skoro znają problem to może się udać. 

Osobiście też już mam trochę dosyć TV od sony i przy następnym zakupie nowego tv będę rozważał Philipsa albo LG, Samaungi niestety nie mają dolby vision. 

profile.country.PL.title
GrzegorzJ
Użytkownik

Niestety problem jest stały. Samo SONY przyznaje to na infolinii i serwisant podczas pierwszej wizyty stwierdził, że zna tę usterkę.

Co do prawa zwrotu - RTV EURO AGD odmawiało zwrotu całości kwoty ze względu na uszkodzenie - jakby to była moja wina, nic tutaj nie pomógł rzecznik praw konsumenta. Stwierdził, że można próbować, ale proces będzie mozolny i trwał miesiącami, nie mam na to czasu. Jedynie od siebie mogę powiedzieć na temat tego marketu, aby omijać go szerokim łukiem. Byle sprzedać, a potem to się już nie znamy.

Jutro przyjeżdża serwisant po telewizor. Niestety nie może podjąć naprawy na miejscu bo EURO RTV AGD ma takie zasady, że nawet autoryzowany serwis producenta musi zabrać telewizor na warsztat.

Przeczytałem kilka wątków na tym forum i praktycznie większość to żale i narzekania. Wiadomo, że rzadko ktoś przychodzi wyrazić zadowolenie, ale ja jestem mega zawiedziony podejściem marki, a to co się dzieje na tym forum to potwierdza. Przez 21 lat używałem tylko i wyłącznie tam gdzie się dało "SONY". Czas jak widać zrobić zwrot. A szkoda, chciałem sprawę załatwić jakoś sensowniej. RTV EURO AGD dodało sporo niesmaku do całości niedopracowania dzisiejszych produktów SONY.

profile.country.PL.title
marcin_wachowiak_84
Poszukiwacz

Mam A7000 i X95L, jak poznać czy ma problem? Obecnie mam wymieniony TV na nowy (usterka podświetlenie), soudbar mam od grudnia i nie usłyszałem problemu, ale teraz sie naczytałem i wolę dmuchać na zimne. Co najlepiej właczyć aby to rozpoznać?

profile.country.PL.title
GrzegorzJ
Użytkownik

Podłącz soundbar przewodem jack do telewizora w celu włączenia opcji "Acoustic Center Sync" - czyli telewizora jako głośnika centralnego.
Po włączeniu opcji powinieneś zauważyć piski i szum. Nie są one stałe, czasem głośniejsze czasem cichsze. Ja zauważyłem że przy 4k HDR dość często są u mnie głośne.
Możesz to sprawdzać wyjmując wtyczkę jack w telewizorze po włączeniu opcji. Będziesz słyszał różnicę z/bez.

Generalnie wygląda to tak jak na filmach poniżej. Nie są to dokładnie te modele ale jeśli przejrzysz reddita i zagraniczne fora ludzie się skarżą na to od serii "J".
https://www.youtube.com/watch?v=kr4dLN3rGsk&ab_channel=Em.D.
https://www.youtube.com/watch?v=rnozLN9KeQw&ab_channel=ghDmitry

Powodzenia - aby u Ciebie tego nie było! Trzymam kciuki.

profile.country.PL.title
marcin_wachowiak_84
Poszukiwacz

Ok. Te opcje miałem już włączoną. Siedząc na kanapie nic nie słychać, nawet w ciszy. Ale zaglądnąć za wiszący TV słychać delikatne syczenie. Zanika po wyłączeniu tej opcji w TV. Nie wiem czy to początki czy to najlepszy z możliwych efektow jaki można uzyskać. Ale póki co to nie przeszkadza. Muszę naprawdę ucho przyłożyć za TV czego normalnie nie robię. Pytanie czy po naprawie jest bezwględna cisza czy poprostu syczenie które nie przeszkadza (tak jak u mnie). To co widać na filmikach to jakaś masakra.