anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Zepsuta matryca LCD w telewizorze KD-75XF8596

profile.country.PL.title
Greg_1971
Poszukiwacz

Zepsuta matryca LCD w telewizorze KD-75XF8596

Dzień dobry

Wszystkich kupujących telewizory Sony (te z trochę wyższej półki) chciałbym przestrzec,

dokładnie 2,5 miesiąca po upływie gwarancji na matrycy mojego telewizora pojawił się na stałe poziomy pasek o grubości 1 piksela i czasami pojawiają się dodatkowe 3-4 paski.

Oczywiście zgłosiłem się do wsparcia klienta i oczywiście otrzymałem informację, że należy zgłosić się do serwisu pogwarancyjnego. Serwis na podstawie opisu zachowania stwierdził, że to się nie powinno zdarzyć, ale że miałem pecha i niestety matryca jest do wymiany, a wymiana jest droższa niż nowy telewizor. Zadzwoniłem na infolinie i zadałem pytanie, czy aby telewizor za prawie 10000 nie powinien dłużej pracować niż 26,5 miesiąca. Zostałem poproszony o przesłanie rachunku (data zakupu) celem ew. rozpatrzenia przez dział reklamacji. Wraz z rachunkiem przesłałem emaila z prośbą o ew. wyjaśnienie jak się mają Wartości i Cele firmy Sony do takich przypadków jak mój (na pewno jest ich więcej). Jedyną odpowiedź z działu reklamacji jaką otrzymałem był to, że TV jest po gwarancji i tylko serwis pogwarancyjny może mi pomóc (czyżby mantra powtarzana tak aby pozbyć się problemu).

Ponieważ nie uzyskałem odpowiedzi na moją prośbę o wyjaśnienie celi i wartości pozwolę sobie zacytować mojego emaila (być może ktoś z osób odpowiedzialnych za sprawy jakości i wizerunku) odpowie i zaproponuje rozsądne rozwiązanie. (przepraszam za ew. błędy przy tłumaczeniu z j. angielskiego "Sony's Purpose & Values"):

 

"Przy takiej jakości sprzedawanych produktów (cena vs. jakość) bardzo prosiłbym o wyjaśnienie w zakresie Celi i Wartości firmy Sony znajdujących się na stronie https://www.sony.net/SonyInfo/CorporateInfo/purpose_and_values/

i tak w szczególności:

"Cel,

Wypełnić świat emocjami dzięki sile kreatywności i technologii"

W moim przypadku wypełniły mnie emocje totalnie negatywne bo kreatywnie stworzona technologia wytrzymała 2 lata i 2,5 tygodnia!!! brawo Bravia!!!

 

"Wartości
Marzenia i ciekawość

Pionier przyszłości dzięki marzeniom i ciekawości"

Dla mnie wartość jest namacalna - bo jestem zmuszony wydać następne 10000 na nowy telewizor, nie jest to moim marzeniem. Z ciekawości sprawdziłem, czy 2 lata różnicy w porównywalnych klasach modeli przyniesie mi jakąś dramatyczną poprawę parametrów - no niestety nie.

Czy 2 letnia trwałość  produktów jest wg. Was jakąś szczególną wartością? Wg mnie to porażka i rysa na jakości marki SONY

 

"Różnorodność

Dążenie do tworzenia tego, co najlepsze, wykorzystując różnorodność i różne punkty widzenia."

To w przypadku mojego telewizora jeszcze długa droga przed firmą Sony. Co do punktów widzenia to był taki, że chciałem zainwestować w sprzęt, który miał mi posłużyć wiele lat (więcej niż 2), Czyżby punkt widzenia firmy Sony to pozorna możliwość sprzedaży dwóch telewizorów temu samemu klientowi?

 

"Uczciwość i szczerość

Zdobywanie zaufanie do marki Sony dzięki etycznemu i odpowiedzialnemu postępowaniu."

No tu to prosiłbym o wykładnie dla mojego przypadku, bo jak na razie to moje zaufanie spadło do 0 no i czy etyczne jest całkowite umycie rąk od problemu bo sprzęt jest chwile po gwarancji a autoryzowany serwis mówi, że "w zasadzie to awaria nie powinna mieć miejsca a pan po prostu miał pecha,  a wymiana matrycy jest droższa od nowego telewizora"

 

"Zrównoważony rozwój

Wypełniaj nasze obowiązki wobec interesariuszy poprzez zdyscyplinowane praktyki biznesowe."

czy opisane powyżej podejście serwisowe jest zdyscyplinowaną praktyką biznesową i czy ma oznaczać zrównoważony rozwój?

 

Mam nadzieję, że firma SONY podejdzie w sposób konstruktywny i odpowiedzialny proponując rozwiązanie, które będzie adekwatne do ambitnie stawianych sobie Celi i Wartości marki SONY""

 

Pozostaje również pytanie o aspekt środowiskowy

 

No cóż miałem nadzieję, że może jednak marka SONY coś znaczy i zaproponuje jakieś rozsądne rozwiązania, niestety rozczarowałem się. Ja już raczej nie kupie więcej sprzętu SONY

Pozdrawiam

Greg

7 ODPOW. 7
profile.country.PL.title
kosa16051971
Użytkownik

Kolego taki sprzęt i nie wykupiłeś np. 5 letniej gwarancji,w tych czasach,kiedy sprzęt ma krótką żywotność?

Kosecki
profile.country.PL.title
Lumbagoo
Doradca

Cóż można powiedzieć? Gwarancja jest 2 letnia, trzeba się liczyć z tym, że obecnie trwałość sprzętu jest marna, wynika to z wielu rzeczy, chociażby modułowa budowa i brak części zamiennych sprawia, że naprawy są nieopłacalne. Przy sprzętach, które kosztują takie kwoty na prawdę warto je ubezpieczać.

profile.country.PL.title
Frustrat
Użytkownik

Czy Wy ludzie słyszycie co sami mówicie ? Kupujecie sprzęt ze świadomością, że po gwarancji nadaje się tylko na złom i godzicie się z tym ? A alternatywą ma być płacenie haraczu w postaci dodatkowego ubezpieczenia ? Jednym słowem pluje się Wam w twarz i jeszcze za to dziękujecie... W zeszłym roku po 23 latach zepsuł mi się jeszcze kineskopowy tv od LG. Ile setek tysięcy godzin ten telewizor pracował nie zaliczę. Ile razy podpinałem i odpinałem do niego różne sprzęty, niekoniecznie nawet zgodnie z przeznaczeniem i nic nie było w stanie drania ubić... A teraz mam się cieszyć, że przy chuchaniu telewizor może dożyje do końca dwuletniej gwarancji i to od takiego producenta jak SONY, który każe sobie odpowiednio drożej płacić niż inni ? Jeżeli mój tv od tej marki zdechnie tak jak kolegi, to następny będzie już najtańszy z marketu, przynajmniej ktoś się na mnie nie obłowi...

profile.country.PL.title
Greg_1971
Poszukiwacz

No cóż, nie ubezpieczyłem. Przy takim podejściu to wszystko do ubezpieczenia, moim zdaniem nie tędy droga. Mam doświadczenie z innymi sprzętami co do żywotności których nie mam zastrzeżeń. Jeżeli TAKA firma jak SONY ma wpisane swoje Cele Wartości to niech nie będą one pustymi słowami. Nie jestem do końca przekonany, czy ubezpieczyciel nie znalazłby jakiegoś kruczka, który dałby mu możliwość nie wypłacenia ubezpieczenia.

profile.country.PL.title
Polo8.
Poszukiwacz

Cześć

 

Rzeczywiście miałeś pecha i to się nie powinno zdarzyć! Jest nas takich pechowców niestety więcej.

Kupiłem dokładnie ten sam model 1.06.2020 i mam dokładnie tę samą awarię matrycy. U mnie tv wytrzymał 24 i pół miesiąca. Reakcja Sony identyczna. Termin gwarancji skończył się 14 dni wcześniej. Zdecydowałem się na zakup Sony ufając, że to marka gwarantująca jakość, a nawet jak "będę miał pecha" to będę mógł liczyć na rękojmię Sony i honorowo naprawią telewizor. Jak widać przeliczyłem się tak samo jak Ty.

No cóż... nigdy więcej Sony...

profile.country.PL.title
borajs
Poszukiwacz

Witam wszystkich,

wczoraj przytrafiła mi się podobna sytuacja:

podczas oglądania serialu ekran telewizora SONY KD-65XG8505 zrobił się nagle czarny - jak na załączonym zdjęciu. Resetowałem urządzenie na wszystkie sposoby - nic nie pomogło, jest tylko dźwięk.

Urządzenie jest ok 2 tygodnie po upływie dwuletniej gwarancji - został kupiony dokładnie 27.06.2020r.

Dodam jeszcze tylko że telewizor był używany 2/3 razy w tygodniu i nie był mocno eksploatowany.

 

Oto co się wyświetla na ekranie:

Sony bravia.jpeg

profile.country.PL.title
Polo8.
Poszukiwacz

Prawda, że wygląda to na celową, "ustawioną" czasowo awarię? Wniosek jest prosty nie przepłacaj i nie kupuj więcej Sony. Już chyba lepiej kupić za pół ceny jakiś chiński sprzęt i jakościowo będzie porównywalny, a na pewno wytrzyma kilka lat.