Podziel się wrażeniami!
Witam, Zwracam się z gorącą prośbą o pomoc. Planuję zakup sonyA7II, posiadam obiektyw Zeissa 24mm f/1.8 Sony E, ale ten obiektyw przeznaczony jest do bezlusterkowców niepełnoklatkowych. A dlaczego, skoro na jednym z forum było napisane, że obiektyw był testowany na A7R?Byłbym wdzięczny za wszelkie opinie. Jeśli nie, to co byście polecili do tego obiektywu?Używam go do filmowania-przede wszystkim wesel.
pozdrawiam
Generalnie obiektywy do bezlusterkowców APSC, czyli dawnych NEX-ów oraz wszystlich ILCE/A-xxxx, to obiektywy z oznaczeniem E. Obiektywy przeznaczone do aparatów pełnoklatkowych (FF) z serii A7/R/S, mają oznaczenie FE. Można je stosować zamiennie, z tym że obiektyw E założony do FF, czyli A7, spowoduje przejście aparatu w tryb APSC (jak wyżej napisał SONY), zaś odwrotne działanie - obiektyw FE na APSC - nie rodzi żadnych technicznych skutków.
A czy nie ma w takim razie róznicy w jakości materiału?Pytałem się kilku osób, którzy stwierdzili, że może się pojawić czarna winieta na okolo?czy jest to możliwe?Czytałem, że aparat ma bardzo dobrą stabilizację obrazu-źródło http://www.fotopolis.pl/n/20188/sony-a7-ii-test-aparatu/?page=8. Czy matryca szybko potrafi się zagrzać podczas filmowania?Zeiss 1.8/24mm nie ma stabilizacji. Czy w takim razie 5-osiowa stabilizacja obrazu pomoże w pewnym stopniu?Chciałbym się wypytać Państwa zanim kupię ten aparat.
Jeżeli A7(x) poprawnie przełączy się w tryb APS-C, to będzie taki obraz jak z NEX-a - nie będzie "czarnej" winiety, tylko takiej samej jakości obraz, jak w aparacie APS-C.
Miałem przyjemność rozmawiać z p. Tomaszem Tomaszewskim, który miał A7 na i wyjeździe robił zdjęcia. Ponieważ nie miał (nie było jeszcze) sensownego tele do A7, zabrał SEL55-210. Wyrażał się bardzo pochlebnie o tym zestawie, a zdjęcia były pierwszorzędnej jakości. No, ale "od tyłu aparatu" stał nie byle kto...
O grzaniu się matrycy nie napiszę - używałem zbyt krótko A7 i A7R i tych kilka krótkich migawek nakręconych przeze mnie nie daje odpowiedzi na to pytanie.- po prostu nic złego się nie działo. Ale to były krótkie, max 2-3 minutowe ujęcia (w sumie i tak długie - zazwyczaj ujęcia są krótsze - poza specyficznymi sytuacjami - np. występ sceniczny...)
Myślę, że stabilizacja w puszce jest całkiem dobra, a ta nowa, 5-osiowa jeszcze lepsza, ale tego sprzętu, to nawet z daleka nie widziałem
Tutaj mam info na jednym z forum: źródło http://www.digart.pl/forum/temat/1188182/obiektyw_pelnoklatkowy_na_nie_pelna_kklatke_i_odwrotnie.htm...
"obiektyw pełnoklatkowy na body o niepełnej klatce - wszystko super, zwłaszcza że będziesz wykorzystywał najlepszą optycznie część pola widzenia obiektywu
odwrotnie - nie bardzo (będzie winieta, mniejsza lub większa, w zależności od szkła - lub jeżeli body ma taką funkcję, to użyje tylko części megapikseli mieszczącej się w formacie niepełnej klatki)"
Jeżeli aparat bedzie ustawiony w trybie aps-c to dla obiektywów niepełnoklatkowych nie będzie winiety ponieważ aparat będzie pracował tylko na części matrycy. Jest też opcja wymuszenia trybu FF przy obiektywach niepełnoklatkowych wtedy będzie występować winieta mniejsza lub większa w zależności od obiektywu.
Czyli pozostaje udać się do sklepu wraz z obiektywem i sprawdzić na danym modelu, jak w rzeczywistości będzie?
Dokładnie tak.
W momencie podpięcia obiektywu przeznaczonego do APS-C aparat wykorzystuje tylko część powierzchni pełnej klatki. Jeśli wyłączymy tą opcję to po prostu stworzy się mocna winieta. Tylko teraz pytanie, czy będzie utrata na jakości?