anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Problem z lampą w DSC-H5

nieporadna
Początkujący

Problem z lampą w DSC-H5

Witam. Mam od niedawna problem z lampą błyskową w DSC-H5. Podczas robienia zdjęć robi mi się cień i psuje cały efekt :(
Kolega powiedział, że pewnie lampa się przepaliła, ale ja niestety nie wiem, co z tym robić :question:
Dziwne jest to, że w trakcie robienia zdjęcia na zbliżeniu (zoomem) tego cienia nie ma, więc to chyba nie jest spalona lampa. Zdejmowałam już wszystkie obiektywy i robiłam fotki samym korpusem, ale to nic nie zmieniło. Jestem totalnym amatorem i robię zdjęcia z czystej przyjemności, więc prosiłabym o pomoc w stylu "dla blondynki", bo fachowe pojęcia są mi obce :D

8 ODPOW. 8
ripride
Początkujący

odkrec od obiektywu oslone przeciwsloneczna (element przypominajacy tulipana) bo to ona powoduje cienie w przypadku zdjec bez zooma.




poza tym:

"Zdejmowałam już wszystkie obiektywy i robiłam fotki samym korpusem"

w cyfrowce H5? ... igrasz z ogniem.


pzdr.

Creatoor
Początkujący

nieporadna napisał(a):

Zdejmowałam już wszystkie obiektywy i robiłam fotki samym korpusem, ale to nic nie zmieniło.


Jak ty żeś to zrobiła :smileyexclaim: W DSC-H5

nieporadna napisał(a):

Kolega powiedział, że pewnie lampa się przepaliła


Z całym szacunkiem do 'kolegi' :smileyhappy: A ty nie widzisz, że lampa błyska? Skąd inaczej ten cień? To wygląda ewidentnie jak osłona.
A wcześniej nie było tego problemu?

nieporadna
Początkujący

Może źle się wyraziłam z tym "odkręcaniem obiektywów", ale naprawdę nie znam terminologii fotografów :smileyredface: ale odkręciłam to, co się dało odkręcić (czyli osłonę przeciwsłoneczną i taką tubę, do której montuje się osłonę i dodatkowy obiektyw) i nic to nie zmieniło.

ripride napisał(a):

odkrec od obiektywu oslone przeciwsloneczna

odkręcałam :D

Creatoor napisał(a):