annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Dolby atmos met Sony soundbar HTX8500

profile.country.NL.title
Brassplayer
Nieuw

Dolby atmos met Sony soundbar HTX8500

Wij hebben bovengenoemde soundbar via een HDMI 2.1 kabel aangesloten op een Samsung TV RU7440.

De TV herkent de soundbar als geschikt voor Dolby Atmos.

In Netflix zien we inhoud met Dolby Atmos. Als we die afspelen gaat de TV op Dolby Digital + zoals het hoort, maar de Atmosindicator van de soundbar gaat niet aan. Die blijft op TV staan. 

De eARC basisinstelling van de soundbar staat aan. Zou de Atmosindicator niet moeten branden en zo ja wat kan hiervoor de reden zijn?

 

 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is de RU7440 wel geschikt voor Dolby Atmos?

Als ik de specificatie's op verschillende websites doorneemt, wordt er nergens over Dolby Atmos gesproken.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Brassplayer
Nieuw

De tv (en de soundbar) hebben een eARC poort, die voor Dolby Atmos nodig is. Verder kiest de tv Dolby Digital +, ook een vereiste. Via eARC kan ik beide apparaten met de afstandsbediening van de tv aan en uitzetten. Dus dat werkt allemaal goed en lijkt voor mij het probleem niet de tv te zijn.

profile.country.NL.title
Brassplayer
Nieuw

Het feit dat ik in Netflix films en series zie met het Dolby Atmos label bevestigt misschien dat de tv ok is.

Wij hebben eerst een oude HDMI kabel gebruikte en kregen toen geen DA label en Dolby Digital + was niet aktief.

profile.country.NL.title
Brassplayer
Nieuw

Na trial en error heb ik de juiste instelling van de soundbar gevonden om Dolby Atmos te laten klinken.

Met Virtual S krijg je verschillende modi voor surroundgeluid waaronder Dolby Atmos.

Als we nu Netflix kijken, gaan de indicatoren TV en Dolby Atmos aan en zijn de geluidseffecten overtuigend.

In de uitgebreide gebruiksaanwijzing staat dat nergens beschreven, wat toch vreemd is.

Wat ik ook miste, is de info dat je een HDMI 2.1 kabel voor eARC ondersteuning nodig hebt.

Dit gezegd hebbende genieten we nu van de opties waarvoor we de soundbar aangeschaft hebben.

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooi dat het gelukt is, bedankt voor je feedback

 


@Brassplayer  schreef:

Wat ik ook miste, is de info dat je een HDMI 2.1 kabel voor eARC ondersteuning nodig hebt.


In je openings post had je het al over dat er een HDMI 2.1 kabel werd gebruikt.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!