annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe zet je de stem van de WH-1000XM4 volledig uit?

profile.country.NL.title
Jesbus
Lid

Hoe zet je de stem van de WH-1000XM4 volledig uit?

Ik wil niet dat mijn muziek (of mijn stilte) verstoord wordt door een 2 a 3 seconden lange stem die dingen zegt als "bluetooth device two disconnected".

 

In de app staat een instelling "Notification & Voice Guide". Die heb ik uit gezet, maar ik hoor nog steeds die stem.

 

Extra irritant is dat de muziek in een lager volume speelt terwijl die stem praat.

 

Dus... hoe zet je die stem uit inclusief de 'belangrijke' mededelingen zoals "bluetooth device two disconnected"??

18 ANTWOORDEN 18
profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Goedendag,

 

Welkom op het Sony forum. Helaas kan je de stem van de WH-1000XM4 niet volledig uitzetten, zodat hij belangrijke meldingen kan geven. 

 

 

Groeten,
Eva

profile.country.NL.title
Jesbus
Lid

Hey,

Ik wil liever zelf bepalen wat wel en niet een belangrijke mededeling is.
In mijn geval is "second bluetooth device disconnected" zeker niet belangrijk genoeg.
Hopelijk kunnen jullie hier wat aan doen.

Mvg,
Jesse

profile.country.NL.title
Jesbus
Lid

Ik wil graag vragen dat de optie om de stem volledig uit te zetten, (of te vervangen met bijvoorbeeld een klein pieptoontje) toegevoegd wordt aan een volgende app en/of firmware update.

 

Zonder die mogelijkheid kan ik deze koptelefoon niet aanraden in plaats van de QC35, die ik sinds zijn release aanraad als beste noise-cancelling koptelefoon.

profile.country.NL.title
Jesbus
Lid

Hey, ik ben niet de enige met dit probleem.

Dit is 1 van de grootste problemen met deze koptelefoon, de #1 reden waarom ik hem niet kan aanraden, en de reden waarom ik andere sony audio producten vermijd.

Zie andere discussies:

Graag ontvangen we een firmware en/of app update.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is het wel een probleem?

Eerder toch een persoonlijke voorkeur?

 

De stem is altijd al aanwezig geweest, ook in de voorgaande modellen, dus ook toen je de XM4 kocht.

Voortaan beter onderzoek doen voordat je iets aanschaft.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jesbus
Lid

Als het persoonlijke voorkeur is, zouden we graag een optie in de app hebben om ze uit te zetten.

 

Dit is mijn eerste sony product. Voordat ik hem kocht heb ik een heel aantal reviews gelezen, niks gevonden hierover.


De 'Low battery' meldingen zijn nog een beetje te begrijpen vanuit het perspectief van 'De gebruiker moet herinnerd worden om zijn koptelefoon op te laden, anders is hij straks onverwachts leeg'. Dat is inderdaad persoonlijke voorkeur.

De bluetooth meldingen zijn zeker wel een probleem:
- Ik open mijn laptop, vervolgens word 3 a 4 seconden van de muziek die ik op mijn mobieltje afspeelde weggeduwt door 'Bluetooth device two .. connected'.
- Ik klap mijn laptop dicht, weer 3 a 4 seconden van mijn muziek weggeduwt door 'Bluetooth device two .. disconnected'.
Deze meldingen zijn ook nog eens compleet nutteloos, omdat ze direct veroorzaakt worden door iets wat de gebruiker net gedaan heeft. Nog vreemder: In de situaties waar de gebruiker de meldingen niet direct voorzaakt heeft, bijvoorbeeld wanneer het verbonden apparaat uit slaat of buiten bereik raakt, dan krijg je de stem niet te horen, alleen een 'klingel' geluidje. Ik zou liever altijd dat geluidje hebben in plaats van de stem.

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Heb je al geprobeerd 'de stem' uit te zetten in de app?

Screenshot_20210205-213656.png

Ik hoor alleen maar Power on en Power off.

Voor het overige geen geluiden of op- en aanmerkingen van 'de stem'.

profile.country.NL.title
Jesbus
Lid

Ja, het staat uit in de app. Ik hoor de 'Power on', 'Power off', 'Low battery', 'Bluetooth connected' en 'Bluetooth disconnected meldingen'. Ik heb de XM4, misschien gaan bij de XM3 de bluetooth meldingen wel uit.
De bluetooth meldingen zou ik graag uit willen omdat die het vaakst voorkomen, en compleet onnodig zijn.

profile.country.NL.title
robinjansen
Ontdekker

Ik irriteer mij erg aan de voice meldingen. Mijn WH-1000XM4 is verbonden met zowel mijn telefoon als laptop. Wanneer ik gebeld word, kan ik de persoon aan de andere kant van de lijn de eerste paar seconden niet horen omdat ik eerst de voice melding moet afluisteren. 'Bluetooth second device disconnected'. Een van de hoofdredenen van aankoop is dat ik kan bellen met deze hoofdtelefoon. Maar bij elk gesprek moet ik de persoon met wie ik bel vertellen dat hij/zij even moet wachten omdat mijn hoofdtelefoon nog niet klaar is..

 

Kan ik een update verwachten waarbij in elk geval deze melding uitgeschakeld kan worden? Want dit werkt zo niet fijn.