annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe kan ik de DCR-SR32 installeren onder Windows 7?

profile.country.nl_BE.title
Frank_V
Bezoeker

Hoe kan ik de DCR-SR32 installeren onder Windows 7?

Beste allemaal,

Dit is mijn eerste posting, hopelijk kan ik rekenen op de kennis van de andere forum genoten om mijn probleem op te lossen :slight_smile:

In 2007 schafte ik me de Sony DCR-SR32 aan met harde schijf. Tot nu toe nog steeds tevreden met het ding. Bij de camera werd de PMB versie 2.0.06 geleverd. Ik draaide toen VISTA op mijn PC en kon dit probleemloos allemaal geïnstalleerd krijgen. Dat werkte al die jaren OK.

Onlangs ben ik overgestapt naar Windows 7, 32-bit versie. Zoals ik al een beetje vreesde, zijn diverse programma's uit het "verleden" niet meer te gebruiken met de nieuwe windows. Als ik deze versie 2.0.06 wil installeren, geeft hij me vrij snel de melding dat die niet meer compatible is.

Ik zocht dus op de site van Sony naar een recentere versie die dus moet voldoen aan "Windows 7, 32-bit" en voor de CDR-SR32. Je komt dan uit op: http://support.sony-europe.com/dime/downloads/downloads.aspx?site=odw_en_GB&f=download_manager&m=DCR... . Je kan dan [SPUDownloadManager_1006b.exe] downloaden en uitvoeren zoals beschreven. De camera is verbonden met de PC via USB. De files worden vanuit [SPUDownloadManagerStarter.exe] gedownload, geëxtracted en geïnstalleerd (SPU_2006.exe). Dat verloopt allemaal correct. Dit resulteert uiteindelijk in de opstartpagina van de versie 2.0.06, zoals ik eigenlijk zelf had. Indien ik dan de installatie doorloop, wordt eerst de taal Nederlands gezet. Bij "volgende" valt de installatie echter op een error:

Foutgegevens:
pAPP:Sony Picture Utility
PVENDOR:Sony Corporation
PGUID:D5068583-D569-468B-9755-5FBF5848F46F
$10.1.0.238pAPP:Sony Picture Utility

en geeft een popup met de melding "a required file was not found", ik vermoed die DLL? Ik heb de procedure enkele malen opnieuw geprobeerd, telkens met dezelfde error. Ik bezit wel de originele CD.

Heeft iemand ervaring met dit installatie probleem of is er een andere manier om deze software of een recentere versie correct te installeren?

Vanuit verkenner zie ik de HDD van de camera wel als een extra drive en kan op die manier eventueel ook de files over pompen naar de HDD van mijn PC, maar de syntax van de files is verschillend. Via de PMB krijg je files met de exacte opnamedatum en uur, deze gegevens zijn niet aanwezig bij directe toegang.

Bedankt als iemand me op weg kan helpen om de PMB ook onder Windows 7 te kunnen gebruiken :slight_smile:

                                   mvg,

                                   Frank

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_NL.title
Marc_Jac
Bezoeker

Beste Heer Frank,


Welkom op het Sony Forum.

Ik adviseren u om de volgende versie van PMB te downloaden:

http://support.sony-europe.com/dime/downloads/downloads.aspx?site=odw_en_GB&m=&f=PMB_V53

Deze is namelijk compatible met de volgende besturing-sytemen:

  • Windows XP SP3 (32-bit)*1
  • Windows Vista SP2 (32-bit / 64-bit)*2
  • Windows 7 (32-bit / 64-bit)

*1. 64-bit editions and/or Starter are not supported.
*2. Starter is not supported.


Ik hoop dat u hiermee verder komt.

Met vriendelijke groet,
Marc

Sony Medewerker.

profile.country.nl_BE.title
Frank_V
Bezoeker

Dag Marc,

Alvast bedankt voor uw persoonlijke reactie :smileywink:.

Indien ik deze link volg, kom ik uit op de "DownloadManager_1009a.exe". Deze sla ik lokaal op en start de exe op. Daarna begint er een installatie die echter al heel snel wordt afgebroken. Ik krijg dan de foutmelding: "PMB is niet geïnstalleerd. Om het updateprogramma toe te passen, moet PMB eerst geïnstalleerd zijn."

Ik veronderstel dus dat EERST de PMB moet geïnstalleerd zijn (wat nu juist het PROBLEEM is :neutral: ) en pas DAARNA deze update kan worden uitgevoerd.

Spijtig genoeg is dit dus geen oplossing voor de installatie.

Kan ik vertrekkend van de originele CD iets "forceren"? Ik krijg bij de set-up wel de melding dat de versie niet compatible is.

               Tnx voor verdere tips,

                         Frank

profile.country.nl_NL.title
divanfa
Bezoeker

Ik heb hetzelfde probleem, maar voor Windows 7, 64 bit.

Is er een versie van PMB te downloaden die compatible is met de 64 bits Windows 7?

Mijn software, PMB 4.2.00 die werd geleverd met mijn Sony Handycam DCR-SX30E, werkte wel goed met Windows XP.

Dick van Faassen.